Welke compressor(s)?

GREENSKiN

Stamgast
Lid sinds
13 november 2001
Berichten
373
Locatie
Den Haag
Hoi!

Ik wil voor mijn setup één of meerdere compressors aanschaffen. M'n setup bestaat uit een aantal synths en een Behringer MX2642a mengpaneel. Er komt nog een Lexicon MPX100 bij als galm-bak. Ik wil een compressor gebruiken om vocals te bewerken voordat ze opgenomen worden, over b.v. een gecombineerde bas/drum-track te gooien en ook om een gitaar (mic voor amp) wat strakker op te kunnen nemen.
Voor het masteren wil ik eigenlijk een software-oplossing gebruiken nadat ik al mijn tracks op schijf heb staan.
Voor de vocals is mijn oog op de Focusrite Trakmaster (mono) gevallen, voor ander werk op de FMR 'Really Nice Compressor' (stereo). Deze laatste is helaas niet makkelijk te krijgen in Nederland...

Natuurlijk let ik op de centjes... heeft iemand ervaringen met de Behringer Composer series? Zowel de tube als de digitale versies.

De Focusrite Penta vind ik ook interessant. Zou het mogelijk zijn om deze in te zetten in plaats van de RNC en de Trakmaster? De Penta is 949DM bij Thomann, en de Trakmaster 777DM. Aangezien de RNC geimporteerd tegen de 600 gulden kost, lijkt 't me misschien geen gek idee.

Oh, ik heb het idee dat er hier veel trance/techno/etc-mensen zitten. Zelf doe ik dat ook een beetje, maar eigenlijk maak ik vanalles, van progressieve synthmetal tot orchestraal spul tot trance-zooi. Dus beetje veelzijdige apparatuur qua klankkleur heb ik echt nodig.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar :)
 
Re: Welke compressor(s)?

Orgineel geplaatst door GREENSKiN
voor ander werk op de FMR 'Really Nice Compressor' (stereo). Deze laatste is helaas niet makkelijk te krijgen in Nederland...
Stuur even een PBtje naar Craz, die weet waar je er een kunt kopen ;)
 
Dankjewel voor jullie reacties.

Die penta lijkt me erg verleidelijk. Wel is het jammer dat de compressor-instellingen bepaald worden door de preset die je kiest, je kan dus niet zeggen, ik wil een attack van 0,5ms. Maar, misschien is 't goed voor de inspiratie ;)

Ik denk dat ik dus gewoon begin met een Penta, tenzij iemand anders hier nog suggesties heeft?

Moet sowieso nog even sparen, net een AKG 240DF gekocht, en ik ben al zo'n arme student ;)
 
Back
Top