S950; installatie geheugenmodule

Toch zou ik niet zo maar de eproms op goed geluk erin proppen.
Zijn ze echt hetzelfde qua codering?
 
Qua codering zijn de Eproms identiek aan de Eproms die er al in zaten. Ook het voltage is hetzelfde..

Denk dat ik uit voorzichtigheid nog even wat meer informatie vergaar voordat er ongelukken gebeuren (zou toch zonde zijn niet? :engel:). Misschien ff de Akai-dealer bellen (hoewel ik niet verwacht dat ze daar het juiste antwoord kunnen geven..)

Anders kan ik altijd Matrixxx nog eens aardig aankijken :biertje:
 
ik ben vandaag ff aan het stoeien gewest met de s950 en binnen ingekeken als het evt mogelijk is om een cardreaer in te bouwen, om meteen kort te zijn is het geen makkelijke klus ofwel bijna onmogelijk, het punt is dat het scsi board op een aansluiting zit rechtstreeks op het mainboard en geen verdere aftakking zit, ook vermoed ik dat er van het scsi board naar het mainboard een ander type kabel word gebruikt, groter als de normale scsi band kabel,

de volgende fase word om een cardreader in te bouwen in mijn scsi toren en kijken als het dan mogelijk is om de cardreader, cd rom, mo drive, harddisk etc etc extern connected kan maken met alle samplers die ik heb,
 
Hé gast, wordt denk ik heel moeilijk, post even een testje8)

Heb wel mijn MPC2000 van een IDE(!)cardreader voorzien dmv een SCSI to IDE convertor.
Gaat als de brandweer.
 
Hé gast, wordt denk ik heel moeilijk, post even een testje8)

Heb wel mijn MPC2000 van een IDE(!)cardreader voorzien dmv een SCSI to IDE convertor.
Gaat als de brandweer.


in de mpc zit de ide cardreader maar de cardreader waar ik mee ga testen is een scsi, zou wel cool zijn als de s950 ook reageerd op een scsi cardreader, de s1100 doet dat wel maar ik moet eerst op zoek naar scsi kabels die ik laatst eens heb weggedonderd
 
Installatie geheugenmodule is gelukt!!

Installatie geheugenmodule is gelukt!!

Zo, heb het eindelijk voor elkaar gekregen om het IB-109 board voor de S950 geïnstalleerd te krijgen.

Hierbij dus even een (foto) update :P

De Eproms moeten als volgt op het board geïnstalleerd worden:

Eprom MS hoort in IC11
Eprom LS hoort in IC12

Ik heb dit afgekeken bij mijn deze week ontvangen S900.
 

Attachments

  • IMG_0462.jpg
    IMG_0462.jpg
    118,5 KB · Bekeken: 62
Bij het opstarten van de S950 vertoont het display de volgende info:
 

Attachments

  • IMG_0466.jpg
    IMG_0466.jpg
    76,5 KB · Bekeken: 64
En zie onder de achterkant met het IB-109 board :P
 

Attachments

  • IMG_0467.jpg
    IMG_0467.jpg
    118,1 KB · Bekeken: 63
Heb een tijdje terug het Syquest 44Mb drive weten te scoren. Heb het nog niet getest, maar zou moeten werken i.c.m de S950. Dit is een mooi klusje voor de komende dagen.

Dus wordt vervolgd..
 
das mooi, heb nog ff gekeken als ik een cardreader in een s950 kan bouwen maar dat is onmogelijk lijkt wel, wat wel een optie kan zijn is een externe scsi cardreader aan te sluiten, ik heb er 1 liggen maar heb geen scsi kabel om het te testen, dus als er iemand een scsi kabel over heeft ...........................
 
Vandaag heb ik de Syquest eens uit de doos gehaald en aangezet (tsja het moest er een keer van komen he :D).

Aangezien het SCSI verbindingssnoer niet lang genoeg is, moet ik de S950 uit mn rack schroeven. Nu de Syquest hier toch staat te popelen om aangesloten te worden, zal ik morgen eens een poging wagen m aan de sampler te hangen. Ik heb vanavond de manual van de IB109 eens doorgelezen, maar volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn.

We houden u op de hoogte..
 
Vandaag alles op elkaar aangesloten. Alles werkt, behalve de communicatie tussen S950 en Syquest :(

Ik denk dat ik toch nog even dieper in de manual van de S950 moet duiken en de handleiding van de IB109 nog eens wat nauwkeuriger moet lezen..

Ach de S950 doet in ieder geval waar ie goed in is en dat is samplen.
Aan 2,25 mb en een leger floppies heb ik tot dusverre voldoende gehad :D
 
Back
Top