NAMM 06 - Nieuwe Korg producten!

newkorg29tc.jpg


Goed, ze hadden meer, maar dit is wat het interessantste is :).

Radias : ziet eruit als een MS-2000 in een nieuw jasje.
*edit: Polyfonie is 24 noten! 6 virtual patchcords (ipv 4). 7 seconden aan sample-tijd. 16-bands vocoder.
*edit 2: specs van de Korg site:
http://www.korg.com/gear/specs.asp?A_PROD_NO=RDKB

microX : kan 't nog kleiner? Ach, het display lijkt tenminste fatsoenlijk te zijn. Er schijnt in dit kleine pakketje een Triton Le te zitten.

padKONTROL: dat wordt weer ruzie met Akai en M-Audio, maar een XY-pad hadden ze allebei nog niet.

X-50 : Lijkt er op dat er eindelijk weer een sequencer-loze synth aan de onderkant van het assortiment is. Als ik het display mag geloven zit er een Triton Le/TR engine in. Ziet er wel stijlvol uit!

Helaas is op het moment van schrijven de Korg-site nog geplaagd door slecht server-side programmeerwerk, dus meer heb ik helaas niet.

*edit: liink gefixt*.

NAMM reporter? Nee, Korg had een aftellende timer op de site staan die vanmiddag nog op 7 uur stond :D.
 
Laatst gewijzigd:
:) Vind 'm eigenlijk wel leuk!!

Ken er ZEKER leuke dingen mee!

:erm: Alleen als "standalone-bak" vind ik 'm een beetje TE karakteristiek KORG geluid hebben.

Opzich niks mis mee, maar alleen dat vind ik een beetje "kaal"
 
:frons: Jip, denk 't ook.. En dan nog de befaamde NL'se belastingen...
 
het lukte hem duidelijk niet in het filmpke om de rack te verplaatsen ..
tja korg he......oude wijn in nieuwe kruiken .
lang leve de modular en absynth
 
Origineel geplaatst door the tall lad
het lukte hem duidelijk niet in het filmpke om de rack te verplaatsen ..
tja korg he......oude wijn in nieuwe kruiken .
lang leve de modular en absynth

Dat verplaatsen ging gewoon niet omdat zijn kabels al vasthingen (die lopen mooi weggewerkt in die toonbank waardoor je dus ook die rack niet meer kan verplaatsen). Afwachten tot je het zelf kunt uitproberen dus.
 
Op de website van Thomann staan ze voor respectievelijk € 1775,- en 1599,- aangekondigd.


groet

Tom
 
zijn er hier nog meer mensen met een korg padkontrol? Ik vraag me namelijk af waar die dfh superior is, ik heb alleen een kortingscode op een kaartje, geen korg edition software ofzo..
 
hoe zit dat met de microxkorg? hij staat al op de site van feedback voor uit m,n hoofd 589, ze zullen hem nog wel niet in de winkel hebben. hij lijkt me wel interresant als brood en boter machientje en als midi klaviertje plus wat eenvoudige controllers (eventueel in combi met een bcr2000) zie ik hem ook wel zitten.
 
Back
Top