NAMM 06 - Nieuwe Korg producten!

newkorg29tc.jpg


Goed, ze hadden meer, maar dit is wat het interessantste is :).

Radias : ziet eruit als een MS-2000 in een nieuw jasje.
*edit: Polyfonie is 24 noten! 6 virtual patchcords (ipv 4). 7 seconden aan sample-tijd. 16-bands vocoder.
*edit 2: specs van de Korg site:
http://www.korg.com/gear/specs.asp?A_PROD_NO=RDKB

microX : kan 't nog kleiner? Ach, het display lijkt tenminste fatsoenlijk te zijn. Er schijnt in dit kleine pakketje een Triton Le te zitten.

padKONTROL: dat wordt weer ruzie met Akai en M-Audio, maar een XY-pad hadden ze allebei nog niet.

X-50 : Lijkt er op dat er eindelijk weer een sequencer-loze synth aan de onderkant van het assortiment is. Als ik het display mag geloven zit er een Triton Le/TR engine in. Ziet er wel stijlvol uit!

Helaas is op het moment van schrijven de Korg-site nog geplaagd door slecht server-side programmeerwerk, dus meer heb ik helaas niet.

*edit: liink gefixt*.

NAMM reporter? Nee, Korg had een aftellende timer op de site staan die vanmiddag nog op 7 uur stond :D.
 
Laatst gewijzigd:
Grappig, bij die MicroX moet ik heel erg hieraan denken:

minikorg700s.jpg


vs.

lrg_microX.jpg
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik heb even vluchtig naar de specs gekeken, het lijkt toch wel veel op een Z1 in een nieuw jasje (MOSS achtige synthengine met een paar extraatjes). MOSS hebben ze voor het gemak nu MMT genoemd lijkt wel. 't Zal mij benieuwen hoe ie klinkt.

Da's wel mooi... weer een *echte* synth van Korg...

Wat erg leuk is:

The unique design allows the knob-laden control module to pivot up or down, and even move to the side to accommodate a laptop computer, ElecTribe, KAOSS Pad or other audio unit. RADIAS•R is the sound module by itself, which can be used both as a rackmount or tabletop synthesizer.

Zo'n beestje, en dan een Electribe ES of ESX ernaast... mooie combo! 8~
 
Een stelleytje koeien zijn het...............net als Roland.

Herkauwen maar..............ik hoor al 10 jaar alleen maar mossclonen en tritonclonen.

Ben benieuwd waarmee Yamaha komt..............laat me raden.......................een volgende generatie motifclonen.

Wel fijn dat de kleinere jongens met wat gedurdere spullen komen.
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Een stelleytje koeien zijn het...............net als Roland.

Herkauwen maar..............ik hoor al 10 jaar alleen maar mossclonen en tritonclonen.
Ben benieuwd waarmee Yamaha komt..............laat me raden.......................een volgende generatie motifclonen.
Wel fijn dat de kleinere jongens met wat gedurdere spullen komen.

Ook de kleinere doen dat.....Clavia Nord Lead 1,2,3. Access Virus A,B,C,TI...allemaal doorontwikkelingen ;) Wat noem jij gedurft dan?
 
Ook niet allemaal vernieuwend................

Nee, da's allemaal modular, dat bestaat al sinds de jaren 60. Da's dus helemaal afgezaagd :W :D
 
shit, die padkontrol heeft een footpedal input.. dat zoek ik al een hele tijd! Ben benieuwd wat ie gaat kosten.
 
Ben zeer benieuwd naar de prijs van de Micro-X (kik tu her) Het is eigenlijk iets wat ik al een tijdje zoek, een Tritonachtige unit in het klein met goeie compu support. Dit lijkt er verdacht veel op.

:luv:
 
De MicroX en X50 lijken precies dezelfde specs te hebben.
Vreemd dat het design wat verder uit elkaar ligt :)
 
Die radias ziet er nog wel aardig uit, maar komt erg prototype over. Vooral dat klapmechanisme.................... Maar goed, als hij in de winkel ligt stiekum maar even gaan spelen.
 
Origineel geplaatst door gremlin23
De MicroX en X50 lijken precies dezelfde specs te hebben.
Vreemd dat het design wat verder uit elkaar ligt :)

Neuh vreemd is 't niet, kijk naar de Roland SH-201, da's in principe ook de JP-8080 in een ander jasje. :D

Om even bij korg te blijven, de MicroKorg is in pricipe ook een mini MS-2000, magoe, voor een X50 heb ik geen plek in mijn hok :(
 
Virus/JP80x0-killer!!


:D

Leuk vocodertje weer!!
 
"They are priced at $1999 and $1899 respectively......"

Jongens, voor iets meer heb je een Alesis Andromeda.....waar hebben we t over??????
 
Dollar staat nog altijd lager dan de euro.. En het is adviesprijs (?) MAAR 't is nog even afwachten wat de prijzen uiteindelijk gaan worden, idd...

Maar wie weet is ie wel een STUK beter dan de Andromeda?! Deze is nieuw, de Andromeda is alweer enkele jaren oud, dus achterhaald...


:D
 
Origineel geplaatst door Hentheman5
"They are priced at $1999 and $1899 respectively......"

Jongens, voor iets meer heb je een Alesis Andromeda.....waar hebben we t over??????
Maar de andromeda heeft geen 7,5 seconden sampletijd :D

Als dit echt de prijzen zijn zou ik ook voor een andromeda gaan eigenlijk, mits ik de keus had.
 
De ms2000 is toen ook voor 1200+ euro op de markt gekomen. Die ligt nu ook qua waarde rond de 600 euro. Dit zie je bij heel veel korg producten daarom denk ik dat dit ook met de radias zal gebeuren.
 
Van de Korg site. (de laatste zin van de beschrijving)
RADIAS•R is the sound module by itself, which can be used both as a rackmount or tabletop synthesizer.

Dus als ik het goed begrijp, is er ook een standalone rackversie te verkrijgen, dus zonder het keyboard. Ik ben erg benieuwd wat deze dan gaat kosten. waarschijnlijk 100$ á 200$ minder?? Hopelijk zijn ze snel in de winkel uit te testen. :)
 
Back
Top