NAMM 06 - Nieuwe Korg producten!

newkorg29tc.jpg


Goed, ze hadden meer, maar dit is wat het interessantste is :).

Radias : ziet eruit als een MS-2000 in een nieuw jasje.
*edit: Polyfonie is 24 noten! 6 virtual patchcords (ipv 4). 7 seconden aan sample-tijd. 16-bands vocoder.
*edit 2: specs van de Korg site:
http://www.korg.com/gear/specs.asp?A_PROD_NO=RDKB

microX : kan 't nog kleiner? Ach, het display lijkt tenminste fatsoenlijk te zijn. Er schijnt in dit kleine pakketje een Triton Le te zitten.

padKONTROL: dat wordt weer ruzie met Akai en M-Audio, maar een XY-pad hadden ze allebei nog niet.

X-50 : Lijkt er op dat er eindelijk weer een sequencer-loze synth aan de onderkant van het assortiment is. Als ik het display mag geloven zit er een Triton Le/TR engine in. Ziet er wel stijlvol uit!

Helaas is op het moment van schrijven de Korg-site nog geplaagd door slecht server-side programmeerwerk, dus meer heb ik helaas niet.

*edit: liink gefixt*.

NAMM reporter? Nee, Korg had een aftellende timer op de site staan die vanmiddag nog op 7 uur stond :D.
 
Laatst gewijzigd:
:halleluja voor Yoozer!

Officieel reporter met NAM nieuwtjes dan maar?

Korg is véééél beter dan Roland, ownee... niet zeggen... :D
 
die padKontrol kan niet snel genoeg komen

btw ook nog nieuws: Korg Legacy Digital 1.5
Belangrijkste: m1 v1.5
 
Origineel geplaatst door apollo
Bij die radias, kan je de "controller" in de lengte verschuiven ofzo? :confused:

Is het niet een racksynth met een los keyboard erbij?
 
Origineel geplaatst door apollo
Bij die radias, kan je de "controller" in de lengte verschuiven ofzo? :confused:

Het lijkt er op dat je de bovenkant in een rack kan hange vanwege de schroef gaatjes en het feit dat ie 19 inch breed is (dat ding is 3 oktaven breed en ik heb ff een 19 inch plaat er bij mijn keyboard gehouden en dat komt aardig overeen)

Maar ik ben erg benieuwd over de radias. Over alle nieuwe korg producten is wat te vinden behalve deze...
 
dat..

dat..

ziet er best mooi uit,met die houten zijkantjes...mooie fotolink etaoin!!:okdan:
Dat buchla spul..:{ :{
Gaat de goede kant uit zo..
 
ja inderdaad ik ik keek naar de bovenste foto,s en vondt het aardig maar die hierboven slaat alles wat een verschrikkelijk mooi ding
 
zou het ook klinken die radias???

[edit] die flightcase achtige rand :r lelijk [/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Re: NAMM 06 - Nieuwe Korg producten!

Origineel geplaatst door Yoozer
newkorg29tc.jpg


Goed, ze hadden meer, maar dit is wat het interessantste is :).

Radias : ziet eruit als een MS-2000 in een nieuw jasje.
*edit: Polyfonie is 24 noten! 6 virtual patchcords (ipv 4). 7 seconden aan sample-tijd. 16-bands vocoder.
*edit 2: specs van de Korg site:


De engine is geleend uit de Korg OASYS!: Low aliasing dus...(niet alias free??) ben benieuwd naar de klank. de interface lijkt me prima zo op het eerste gezicht :)
 
Ziet er allemaal heel erugh leuk en mooi uit.8~
Kben heel erg benieuwd naar de prijzen.
Persoonlijk heb ik wel interesse voor de X50. Ik ben al een tijdje op zoek naar een Master keyboard(met draaiknoppen)
Kzat eerst te twijfelen om voor de CME UF6 midi keyboard te gaan maar ik ga nog ff wachten tot de X50 :okdan: in de winkel ligt.
De radias ziet er ook vet uit...maar daar zal wel een nog hoger prijskaartje aanhangen.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Het lijkt er op dat je de bovenkant in een rack kan hange vanwege de schroef gaatjes en het feit dat ie 19 inch breed is (dat ding is 3 oktaven breed en ik heb ff een 19 inch plaat er bij mijn keyboard gehouden en dat komt aardig overeen)

Maar ik ben erg benieuwd over de radias. Over alle nieuwe korg producten is wat te vinden behalve deze...

Je kunt ondertussen meer info vinden over de Radias: http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=RDKB&category_id=1

Er staat in dat stuk inderdaad dat de module los gebruikt kan worden, als tabletop of in je rack! Ik hoop dat je hem dan ook zonder keys kan aanschaffen, dus alleen de module. Al die keyboards nemen zo veel ruimte in beslag hè:)
 
Nog wat info over Radias

Bron: Sonic State site
It comes in 2 versions one with a keyboard and one without. They are priced at $1999 and $1899 respectively.

En op zelfde site
We tracked the guys at Korg down have a video showing off their new baby coming v soon.

Laat die video presentatie maar komen, zal ik ondertussen een kwijl baksken gaan zoeken...
 
jezus ik vind die radius du echt zwaar lelijk.
ik moest gelijk denken aan het kookstel dat
mijn ouders in de vouwcaravan hadden, je
weet wel ook zo'n een van aluminium. :r
 
Ik heb even vluchtig naar de specs gekeken, het lijkt toch wel veel op een Z1 in een nieuw jasje (MOSS achtige synthengine met een paar extraatjes). MOSS hebben ze voor het gemak nu MMT genoemd lijkt wel. 't Zal mij benieuwen hoe ie klinkt.
 
Ik vind em echt héél erg mooi.



In plaats van MMT had ik misschien toch liever CMT gehad. (Component Modelling Technologie zoals bij de legacy collection). Nu ja misschien komt het wat op hetzelfde neer.

Ik ben toch héél erg geïnteresseerd en enorm benieuwd naar de eerste demo's.



spannend.

Spannend!

SPANNEND!!!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top