Samson Resolv Monitoren.

Samson heeft een nieuwe serie studio monitoren uitgebracht.
Nou ja nieuwe, tis voor hun de eerste keer.

Er zullen 3 soorten op de markt verschijnen:

Te weten de:

Resolv 65
resolv-65.jpg

Passieve 6.5" polypropylene buryl surround woofer, 1" ferror silk dome tweeter, magnetically shielded, 100 Watt.

Resolv 65
ACF505A.jpg

Actieve monitor, Dual power amp. van 75 watt low en 25 watt hight
polypropylene buryl surround woofer, 1" ferror silk dome tweeter, magnetically shielded.

Resolf 120a
resolv120a.jpg

Actieve subwoofer, 120 watt low frequency amp., 10" transducer, 40-180Hz responce, aktieve crossover.

Prijzen: (bruto advies, incl BTW)

Resolv 65 € 297.50 (paar)
Resolv 65a € 470.05 (paar)
Resolv 120a € 297.50

Meer info op Samson of bij de importeur Total audio
 
Het beste is te wachten op een testje ergens en dan ook nog zelf eens te beluisteren alvorens je spaarcentjes uit te geven. Men gedacht.

Ik heb Mackie HR824 's active studio-monitors (near/mid fields) en ben er content van, alleen zoals de test zegt; bij een hoog volume klinken ze nogal "harsh" soms. Wel het kan een nadeel zijn, maar ik vind het een voordeel omdat dat je dan zuinig bent met EQ'en enzo.

Maar afmixen en masteren doe ik nu in de eerste plaats op zeeeer laag niveau, wat iedere Pro ook aanraad, omdat je dan altijd minder de frequenties vervormd door een anders te luide signaal, doe de test;

Een mix gemaakt op een laag niveau, klinkt altijd achteraf ook beter en gedefinieerder op een hoog niveau (het is nog beter voor je oren ook)

Maar voor volumechecks van bepaalde onderdelen in een mix ga je natuurlijk ook wel eens checken op een hoog volume. Vocalen, leads ....

groetjes p.
 
Woah Gertje da's goed nieuws zeg!
Hebben ze zo'n morrentor naar mij genoemd. 8o)

Wordt zo langzamerhand helemaal hoteldebotel van al die monitorspeakers hoor. Maar keuze is altijd interessant, zeker deze qua prijs.
 
als ik echt monitor speakers zou kopen, neem ik actieve.
Gewoon rechtstreeks op je mengtafel aansluiten en klaar is kees. Komt er ook een actieve versie?
 
Origineel geplaatst door sander
als ik echt monitor speakers zou kopen, neem ik actieve.
Gewoon rechtstreeks op je mengtafel aansluiten en klaar is kees. Komt er ook een actieve versie?

Lees jij de artikelen wel?
 
Origineel geplaatst door Digimod
Komt er nu een actieve of niet?:bekdicht:

Actieve monitor, Dual power amp. van 75 watt low en 25 watt hight
polypropylene buryl surround woofer, 1" ferror silk dome tweeter, magnetically shielded.

:confused:
 
Lage kant? Wat een onzin.. Je hebt toch geen studio van 10x10 meter? (tenzij je redelijk vermogend bnent en het wel hebt natuurlijk :D)
 
Wattage maakt weinig uit, meer hoe ze klinken.
En het zijn monitor boxen en geen PA boxen.

En die subwoofer is ook niet echt slim om mee af te mixen. Tenzij je vette surround zooi moet afmixen en wilt checken wat die woofer brult.
 
Gezien de prijs een rechtstreekse concurent voor de Tannoy Reveal serie.

De passieve Samson wordt op het ogenblik voor € 255,00 (per paar) aangeboden in Duitsland bij Musik Produktiv.
 
even voor de duudelijkheid :)

NEARfield monitoren zijn dit!

ga maar eens 1 meter van een 2x800 watt systeempje zitten... wordt je zeker gek (en doof)
 
idd, die tannoy's kunnen al hard zat en die zijn maar 50 wattjes..
 
Moet toch maar een keertje gaan luisterren, was toch nog opzoek naar een paar leuke monitors voor weinig, als de centjes weer binnenzijn dan......
 
Back
Top