Mooiste filmmuziek

Nog altijd mijn favoriet.



Eigenlijk alles van John Williams
 
Mijn favo's:
Koyaanisqatsi - philip glass
Requiem for a Dream - clint mansell
Pi - (ook clint mansell??)
Metropolis - jeff mills
 
Mijn persoonlijke favorieten zijn denk ik wel de volgende:
Vangelis - Blade Runner:


Jerry Goldsmith - Alien:


Elliot Goldenthal - Alien 3:


Hans Zimmer - Inception:


Alan Silvestri - Back to the Future:


John Williams - Jurassic Park:
Jurassic Park - Main Theme

En verder natuurlijk ook nog Jaws, Star Wars, Indiana Jones, Pirates of the Caribbean, Gladiator, Interstellar, Batman/Batman Returns, Batman Forever, Tron: Legacy, etc.
 
De muziek uit de film 'Deliverance' scoort hoog bij mij. Rustig voortkabbelende gitaarmuziek, heerlijk.

Hier een ongemakkelijke, beklemmende scene waarin de muziek slechts tijdelijk enig soelaas biedt.

 
Heb een plaat van Shaka Zulu, zitten erg leuke liedrn tussen.. + natuurlijk "We are Growing", fokkn goed nummer.

en First Blood (Jerry Goldsmith) "It's a long road", prachtig nummer natuurlijk, altijd weer een brok in de keel he,.. het lijden van die man.., altijd weer

Een van de coolste soundtracks is trouwens van Class of Nuke'em High, echt :)
 
Ik vind het bijzonder hoe bijna de hele soundtrack van Me and You and Everyone We Know met een Casio SK-1 is gemaakt.

 


 
Beste film theme song allertijden!



Overigens vind ik Rachel's Song van de Blade Runner soundtrack zeer mooi. Jammer dat deze track nooit gebruikt is in de film.

 
Laatst gewijzigd:
Goblin en John Carpenter natuurlijk
 
Genre klassiek ga ik lekker voor Indiana Jones and the Last Crusade, Vangelis die alles maar in C-majeur doet trek ik niet zo (volgens mij had hij geen zwarte toetsen in zijn studio).
Tron Legacy is lekker, bij vlagen over de top, maar nummers als Solar Sailer zijn gewoon erg goed.
Qua series ben ik fan van het werk van Paul Haslinger voor Halt en Catch Fire (heel vette serie ook)
https://paulhaslinger.bandcamp.com/
En lekker minimaal tokkelen op een CZ-101 is ook fijn:
https://michaelandrews.bandcamp.com/album/me-and-you-and-everyone-we-know
Ik ga de Lift OST even zoeken....
 
Ik vind het bijzonder hoe bijna de hele soundtrack van Me and You and Everyone We Know met een Casio SK-1 is gemaakt.

Dat is toch echt vooral veel de Fairy Tale preset op de CZ-101.
 
Vooral de openings muziek van 'the day after tomorrow'is subliem,intro van 'terminator 2'is knap.Speel dat ook regelmatig op m'n Synth'.
 
Lastig topic, want uiteraard subjectief.

Ik ben niet vies van synths, maar moet bekennen dat wat mij betreft de mooiste filmmuziek de periode was die juist voorafging aan de intrede van synths. :( 8)

Schifrin, Cipriani etc schreven prachtige semi-orchestrale/experimentele/jazzy soundtracks,
maar loop v jaren 70 raakten ze uiteraard nieuwsgierig naar synths (orkesten etc hoefden uiteraard ook niet eeuwig de norm te blijven) maar werd 't in mijn oren wel platter en minder larger than life.

(Morricone bleef uiteraard z'n eigen weg gaan, maar goed, als je geen Engels spreekt zijn synth-handleidingen lastig, zeker die met het Engels van Roland. :duivels: :) )
 
Sinds kort ben ik de serie 'El Chapo' aan 't kijken op Netflix.

Het viel me op dat daar toch wel een erg mooie soundtrack voor is gemaakt, ook op spotify te beluisteren.

Het eerste nummer moet je eigenlijk even overslaan omdat het niet echt representatief is voor de rest van de soundtrack.

Aanrader als je van het genre (sferisch / deep / ambient / orchestral) houdt. :-)

 
Ik gooi deze soundtrack er ook maar even achter aan, zelfde muzikanten trio en sferen als in de vorige post.

 
Back
Top