Mooiste filmmuziek

Tja, kies maar...:mega:
 

Attachments

  • gfytryjty.jpg
    gfytryjty.jpg
    296,3 KB · Bekeken: 127
Het moet wel speciaal voor de film gecomponeerd zijn,
anders kom je waarschijnlijk al snel bij de klassieke componisten terecht..
En wat komt er na de film?
Juist! De Games.:okdan:
Wat ik hele mooie muziek (Ost) vindt
zijn games like Fable en Skyrim.
Op YouTube gevonden: een compilatie van dat soort fantasie game muziek.
Nou, check maar uit wie de componisten zijn...als je toch niets te doen hebt.:geslaagd::mega:
Heb ie ff?

 
Verre van de mooiste en weet niet of ze al vermeld zijn, maar deze 2 zijn mij ook altijd bijgebleven:

 
Ironisch: Een classic hoofdthema pianostuk door een Discoband - Daft-punk - van een film die over cyberpunk/VR gaat.
Tron 1 en 2: ik heb ze alle twee...

 
Over Star Trek gesproken, The Orville heeft ook een hele leuke theme vind ik.
Lekker melodisch en opgewekt. Gewoon 1 minuutje. Pats en hij staat. Toch wel jaloers op zulke skills.
De serie is overigens zeer de moeite waard voor liefhebbers van het "klassieke" Star Trek (tot Voyager zeg maar), meer dan de laatste series in de Star Trek reeks zelf.

 
De theme van Terminator II krijg ik geen genoeg van :)
Kwa games vind ik Shadow of the colussus en Mass Effect Trilogy bijzonder goed.
een mega-uitblinker in de videogames is de theme van Gwyn, Lord of Cinder uit Dark Souls. Niet alleen vanwege de lekkere sfeer, maar ook omdat dit stukje muziek vrij veel zegt over het personage Gwyn, in een spel wat voor de rest eigenlijk heel weinig expliciete informatie geeft over de wereld (je moet het gespeeld hebben om t te begrijpen ;))


 
Zoveel mooie filmmuziek, maar deze springt er wat mij betreft compositorisch bovenuit. Een eenvoudig thema, mooi gearrangeerd en de prachtige sound van die sax. Jammer dat er geen synths inzitten ;-)

 
The fountain is goed ja. Dracula ook altijd.

 
Back
Top