[Smoothjazz] Sunday

Bartology

Big member
Lid sinds
2 mei 2004
Berichten
2.588
Locatie
Nederland
Een stukje soulful smoothjazz :maffia:
Probeersel. Dit wordt waarschijnlijk het refrein, vandaar de herhaling van het schema steeds.
Coupletten, met ander akkoordenschema, volgen....


Druk op play:
<embed src="http://members.home.nl/bartology/Sunday.mp3" autostart=false>

Of:
http://members.home.nl/bartology/Sunday.mp3
 
Heerlijk gespeeld, klinkt echt superlekker :okdan:
Rhodes en piano zijn mooi uitgebalanceerd, je piano thema en solo zijn prima genuanceerd gespeeld. Bass sound zou wat voller mogen, maar niet teveel, je hebt zo een lekker fusion sound. Ik vind alleen de strings een beetje buiten de boot vallen kwa sound, net iets te blikkerig.

Ik denk dat je als muzikant zelf uitstekend je weg weet te vinden hoe je dit verder zou kunnen afmaken, maar wat ik gedaan zou hebben is vanaf 1:34 moduleren naar een andere toonsoort en daar verder soleren (in dit geval is een hele noot omhoog denk ik de mooiste modulatie).
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Heerlijk gespeeld, klinkt echt superlekker :okdan:
Rhodes en piano zijn mooi uitgebalanceerd, je piano thema en solo zijn prima genuanceerd gespeeld. Bass sound zou wat voller mogen, maar niet teveel, je hebt zo een lekker fusion sound. Ik vind alleen de strings een beetje buiten de boot vallen kwa sound, net iets te blikkerig.

Ik denk dat je als muzikant zelf uitstekend je weg weet te vinden hoe je dit verder zou kunnen afmaken, maar wat ik gedaan zou hebben is vanaf 1:34 moduleren naar een andere toonsoort en daar verder soleren (in dit geval is een hele noot omhoog denk ik de mooiste modulatie).

Thanx voor het luisteren. Die strings moeten er misschien uit, klinken naar mijn mening ook wat te digitaal. Een pad-sound toevoegen, misschien?
 
mooi :)
je compositie zit goed in mekaar maar alle sounds klinken te midi achtig. vooral de drums en de bass.
ik vind de strings net het beste klinken. je gebruikt naar mijn mening de perfecte hoeveelheid galm
Ga zo door!! :okdan:





btw, hoe nest je eigenlijk die qt speler in je post? :Z



[PS: ik vind dat iedereen het muziekgenre in zn titel moet plaatsen. want gabber enzo... nah! .......... tis maar een idee ;)]
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
mooi :)
je compositie zit goed in mekaar maar alle sounds klinken te midi achtig. vooral de drums en de bass.
ik vind de strings net het beste klinken. je gebruikt naar mijn mening de perfecte hoeveelheid galm
Ga zo door!! :okdan:





btw, hoe nest je eigenlijk die qt speler in je post? :Z



[PS: ik vind dat iedereen het muziekgenre in zn titel moet plaatsen. want gabber enzo... nah! .......... tis maar een idee ;)]

Bedankt voor je commentaar. Misschien kan ik nog iets aan het geluid van de drums en de bass doen.
Zelf vind ik het midi-achtige karakter van de sounds wel meevallen.

Als je wilt weten hoe je die player in je thread zet, citeer je die van mij.
 
Mooi hoor!:):halleluja heerlijk rielehkst:gaap:

Welke soundengine heb je gebruikt voor de rhodes..die klinkt echt heerlijk..vooral hoe je hem bespeelt natuurlijk

:okdan:
 
hoewel smooth jazz uiteraard smooth behoort te klinken, vind ik m soundwise ietsje te...
het geheel mag wat harder en de drums iets meer punch..ik kan de subtiliteiten nu nauwelijks horen...

de strings zijn idd wat synthetisch...verder niks dan lof
 
Origineel geplaatst door Dilago
hoewel smooth jazz uiteraard smooth behoort te klinken, vind ik m soundwise ietsje te...
het geheel mag wat harder en de drums iets meer punch..ik kan de subtiliteiten nu nauwelijks horen...

de strings zijn idd wat synthetisch...verder niks dan lof

Ietsje meer punch.... hmm..okee. Zal ik eens proberen, ik wilde aanvankelijk de drums niet te hard zetten.
Strings worden aangepast, ik denk met een fijne uit de Motif.

Bedankt voor het commentaar. :peukie:
 
Zozo, smoothjazz. ook lang geluisterd naar de style smoothjazz voor een tijd. Jammer dat hij zo kort is.

Niet veel op aan de te merken anders dan de bovengenoemde suggesties. Maak het het af.
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Welke soundengine heb je gebruikt voor de rhodes..die klinkt echt heerlijk..vooral hoe je hem bespeelt natuurlijk

Die Rhodes komt uit de Fantom-X... beetje effecten op gezet, niet veel bijzonders eigenlijk.
..maar hij glijdt wel lekker, ja. :P
 
Komen die geluiden dan allemaal uit een Motif & een Fantom?? ..... Dan zijn dat wel dure bakken voor zon cheesy geluidjes :confused: No offense hoor, Bart
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Komen die geluiden dan allemaal uit een Motif & een Fantom?? ..... Dan zijn dat wel dure bakken voor zon cheesy geluidjes :confused: No offense hoor, Bart

None taken. :)
Wat je hier hoort komt allemaal uit de Fantom. Wat is er dan mis mee? Misschien kwestie van smaak, dat kan, hoor :)
Ik vind de geluiden goed.




Ik vind het al heel wat dat er hier ook tracks worden gepost die niet enkel zijn gebaseerd op voorgespeelde, gesamplede drumloops ;)

Ehhm, no offense, natuurlijk
 
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
:D you got me there

En ik maak natuurlijk ook maar een grapje, hoor. Ik waardeer je muziek zeer!!!

:D :D
 
joah, dit is wel lekker smooth! Relaxte melodielijnen, die goed aansluiten. Die geven echt een heerlijke flow. Maar de opmerkingen dat 't te veel 'midi-achtig' klinkt vind ik niet geheel onterecht. Het is allemaal behoorlijk steriel en braaf. Alle geluiden klinken nu te perfect en zuiver. In jazz mag het wel eens wat stoffig of wat lofi klinken. En vooral de reverb op sommige drums is misschien wat te veel.
 
Idd een lekker trackkie, ik sluit me aan bij alles wat gezegd is.. :okdan:
 
Okee, mannen. Bedankt voor de input. :)

Resumerend kan ik stellen dat de track op zich al vrij aardig klinkt, maar dat ik nog aan de geluiden moet werken, die nogal midi-achtig klinken.

Okee! We gaan stug verder!!



:biertje:
 
Ik heb geen idee wat er zoal mogelijk is met de Fantom. Maar zit er bijvoorbeeld een amp-modelling op die je over de rhodes zou kunnen doen? Dat soort dingen kunnen net dat rauwere randje geven.
 
Back
Top