Mellow is voor mietjes

baso

Stamgast
Lid sinds
18 september 2005
Berichten
128
Locatie
Utrecht
Hallo iedereen,

Bij deze weer eens een track op het forum van mij. Zou het leuk vinden om reacties te krijgen. Tis qua compositie een totaal losgeslagen track. Voor de rest lekker veel overdrive en triolen.
Iedere vorm van feedback is welkom!

Greet,

Baso

Ps... hecht niet teveel waarde aan mn topicname.

http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=1F21TG4PB9ZMB2EC6QSFD6MY3V
 
Ik vind 'm lekker! lekker zware kick. Is een beetje hardcore op een schappelijk tempo ;) iig traag genoeg voor mij om niet af te haken! :W (en het zelfs mooi te vinden :okdan: )
 
Wrede track, daar hou ik van.

Goed geprogrammeerd, petje af, maar doe wat aan de plotselingen stiltes. er zitten er teveel in.
 
Re: Re: Mellow is voor mietjes

Re: Re: Mellow is voor mietjes

Origineel geplaatst door 6 trak
nee pcies, volgens mij een term die rond 1993 nog wel eens gebezigd werd...
maar hardcore is idd voor echte stoere mannen enzo ;)

Maar wordt soms wel gemaakt door mietjes
http://www.discogs.com/release/161737 best een ruige plaat

Je kent ze wel van Fierce ruling diva.
 
Ik vind dit nog best mellow. :)

Die stiltes vind ik niet storend. Er zitten wel wat onverwachtse wisselingen in, maar dat geeft het juist ook wel karakter.
 
hhm, best wel lekker, gewoon beuken. Lekker rollende drums erin. Waarmee heb je 't nummer gemaakt?
 
Die stiltes moeten vocals komen. Hihats moeten er uit. Verder moet ik mn delay nodig aanpassen. De melodie moet beter opgebouwd worden. overgangen mogen plotsklaps maar misschien toch ietsie mee logische overgangen. Oftewel moet nog een hoop gebeuren alhoewel ik niet deze track af te maken.

Wel programma/sequencer? Raad maar! Ben benieuwd wat jullie denken.
 
vond DUNE toch 2 verekte lekkere nummers hebben...

Met mooie VERENA ( zo heette ze toch ) :)
 
Origineel geplaatst door baso
Die stiltes moeten vocals komen. Hihats moeten er uit. Verder moet ik mn delay nodig aanpassen. De melodie moet beter opgebouwd worden. overgangen mogen plotsklaps maar misschien toch ietsie mee logische overgangen. Oftewel moet nog een hoop gebeuren alhoewel ik niet deze track af te maken.

Wel programma/sequencer? Raad maar! Ben benieuwd wat jullie denken.

Fruityloops
 
fasttracker 2.0 8o)

Mja ff serieus ... Hoe heet die tracker waar je VST in kan laden?
Heb je die gebruikt ?
 
Laatst gewijzigd:
Waarom krijg ik me Basskick niet zo goed getweakt?? Wat voor filter heb je gebruikt in combinatie met wat voor een basskick. Vooral in de eerste paar minuten heb ik lekker genoten.
Bedankt}:|
 
Zo lekker als wat ???

Mijn bass-kick is nogal overdrived en niet iedereen vind dat lekker. En welke bass bedoel je precies?
 
Jij je BassKICK je laat die zingen met een filter zeg maar. In de eerste minuut doe je dat bijna alleen maar in combi met een delay. Hoe heet het filter en waar komt die BassKick uit...
 
Dei kick is een sample die ik zelf gemaakt heb door een kick en bassline te samplen. Deze te eqen en filternevlopen omvervolgens over de sample die overblijft (EIGENLIJK TE) veel overdrive te gooien. Wanneer je bass wegdraaid blijft alleen de kraak over wanneer je laag bijdraait krijg je weggedrukde bass sound. Dat zingen is een 2e kick. Al het laag eruit en enkel overdrive laten infaden (zo dat het accent eigenlijk op de volgende kick ligt)

T resultaat vind ik niet zo heel goed aangezien er volgens mij veel laag mist maar met dit soort geluiden kan je wel dat ordi hardcore gevoel krijgen.

Greet,

Bas
 
Back
Top