gezocht: tr 77 [Roland]

Status
Please reply by conversation.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Bij gebrek aan een vrouw en met de winter voor de deur ben ik op zoek naar onvervalste warmte :L

ik zoek een tr-77 van Roland.
Let op, niet de 707 maar de 77.

(ook wel genoemd "rhythm 77")

Wie o wie.

eventueel Ruilwaar:

een 3/4 werkende novation drumstation,
een yamaha mx 12/4 mixer
 
Laatst gewijzigd:
tr-77_150.gif


deze dus
 
alleen; waar is in godsnaam dat plankje voor.

Alsof je een paar bladen notenschrift erbij moet hebben om op een knop te drukken.

Dachten ze nou werkelijk dat er animo voor was een drummer in 3-delig zwart achter zo'n ding te pleuren... ergens naast de paukenier, met 20 vellen papier bij zich waarop de ritme wisselingen staan uitgewerkt?!

Beats me.
 
Bovenop je kamer-orgel

Bovenop je kamer-orgel

Hehe.. mooi ding! Dob, je blijft een originele smaak hebben..

Er zijn vast wel een bergje organisten die zo'n ding op zolder hebben liggen.. maar ja, vind die maar eens. Maar goed.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. en ik zal mijn ogen goed open houden!
 
Origineel geplaatst door nick nova
Hey, dob,

als ik die alesis thuis krijg, stuur ik je wel een vrouw op...


daar hou ik je aan gozer, want kijk maar us wat er deze week in je brievenbus ligt...
 
TR-77

TR-77

Hiero in Arnhem is er iemand die er vanaf wil

200 Euro

Zijn nummer: Tel: 06 15304500


(zie de Interface site)

Onlangs bij aankoop van mijn X-911 heb ik die bak nog gezien maar ik vond hem er wel redelijk gaar uitzien....vooral voor 200 Euro's


Maar misschien is er wel over te onderhandelen

:doei:
Uwe ZvE
 
Origineel geplaatst door dob
alleen; waar is in godsnaam dat plankje voor.

Alsof je een paar bladen notenschrift erbij moet hebben om op een knop te drukken.

hij is toendertijd gemaaakt om de rytmebxen ( ja een naam van lang geleden ) aan te vullen.

En ja boven op het orgen zetten, en je bent je bladmuziekstandaard kwijt.

logisch lijkt mij.....
 
Re: TR-77

Re: TR-77

Origineel geplaatst door Z.v.E
Onlangs bij aankoop van mijn X-911 heb ik die bak nog gezien maar ik vond hem er wel redelijk gaar uitzien....vooral voor 200 Euro's

ja precies, ik had hem al gebeld, (hij staat ook op marktplaats ermee) maar toen ik iets vroeg over sync'en met de rest zei hij: "en er zitten 2 gaten in de voorkant, waarschijnlijk hebben daar 2 trigger-in's gezeten"
Toen wist ik wel al genoeg over de staat ervan... no thnx.

Maar aan de hand daarvan ben ik wel geinteresseerd geraakt in deze oude bakkies; ik ken hun sound wel (b.v. van "le car" en "jolly music") maar ik wist niet waar zo'n vet analoog geluid vandaan kwam.... nu dus wel. Op drummachine.com staan samples van al dit soort bakken.
 
meestal zit er een start en stop ingang op
waar je gewoon bv een rimshot/tom uit bv een 606 instuurt
je zet gewoon op de seqeuncer van de 606 op stap 1 en 16 het geluid aan. en dan ff afstellen met de speed knop.
 
Niet te gleuven!
Da's niet normaal!
DA'S ABNORMAAL!

8o)

nee ff serieus; thnx.

Maar die meneer benadrukte het "er hebben OOIT ingangen gezeten" gedeelte tezeer.
In ieder geval is de staat ervan niet zo goed blijkbaar en met zo'n oud ding kan de staat maar beter gewoon goed zijn.

Ik ga geen van soldeerwerk aan elkaar hangend gevalletje kopen.
 
Gewoon de tijd nemen en wachten tot zn tr77 langs
fiets op ebay.de. Ene als je mij een plezier wil doen niet de hele tijd te koop gevraagd, als ik er zie laat ik het weten.
Plaats anders je verlang lijst hier onder dan zijn we in een keer klaar.
 
okay

okay

verwijder die "analoge drumbakken gevraagd" anders maar,
ik heb er de rechten niet voor !?!?!

Was een beetje enthousiast geworden...

Thnx.

Ik denk ook dat inderdaad al dat soort bakken op die manier prima te sync'en zijn.
Draaien aan de tempo knop alsof je een sample strak legt.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top