[21'36''] Gondwana Suite

Amai, zoveel positieve reacties. Echt buiten mijn verwachtingen.
Dank iedereen!

Gelukkig is dit nog steeds geen perfect stuk. Ik ben er als de dood voor dat ik ooit zoiets zou maken, want wat moet je dan daarna? In ieder geval, dit is een richting die mij uitermate bevalt. Zoals door sommigen reeds aangegeven heb ik hier wel wat 'solootjes' ingespeeld rond de akkoorden. Dat is pas een kick krijgen! (voor mij hee) Eerst de begeleiding inspelen, daarna urenlang oeverloos improviseren (leuk!!!) om tenslotte een geslaagde melodielijn te kunnen opnemen. Zaaaalig! Voor 'the record': ik heb wel degelijk alles ingespeeld, er is niks ingetekend, en alles in real-time tempo. Niet dat hier veel virtuositeit in zit, maar voor mezelf ben ik toch wel een beetje fier over het resultaat. (Vooral dat melodietje dat begint op 13:15 vroeg veel oefening...)

En nu moet ik even gaan zien hoeveel data-verkeer ik nog over heb, want met al die downloads van deze grote mp3 zou ik wel eens op de grens kunnen gaan zitten.:D
 
Zo, da's een knap staaltje werk. :) Ik kan me goed voorstellen dat daar een paar maandjes werk in heeft gezeten!

Het nummer doet me trouwens heel erg denken aan een solo-album van Asiia-toetsenist Geoff Downes' genaamd "The Light Program" qua geluiden en opzet. Jouw track kan probleemloos aan de CD worden toegevoegd als bonus-track, zo dicht komt het in de buurt. :okdan: Het komt door de jaren 80-geluiden en drums, de solo's en de manier waarop met een aantal thema's een lang aaneensluitend nummer wordt opgebouwd. Ik heb de CD thuis liggen, ik zou misschien wel een stukje eruit kunnen knippen om te laten horen wat ik bedoel.
 
Origineel geplaatst door Danny
Die Herman doet het weer :okdan: :halleluja: :okdan:

Jammer dat je niet meer reakties krijgt. Het stuk duurt te lang en er gebeurt te veel in om het in detail te gaan beschrijven, maar één ding is zeker : KLASSE /!\

Je wisselt soundscapes af met gedreven ritmes en melodiëen. Sfeervol op en top /!\ Fenomale geluiden, mooie mix, meerdere grootse climaxen afgewisseld met stille maar wonderschone tussenstukken. Waar haal je in godsherenaam de ideëen vandaan :halleluja: . Het gaf me in ieder geval enorm dikwijls kippevel. Man ... jij bewijst dat je niet veel materiaal moet hebben om knappe producties neer te zetten :engel: .

K-Tower was goed, Clouds was beter ... maar dit beloofd super te worden :{

(Ik denk dat het hoog tijd wordt om nog eens te bekijken hoe we een samenwerking op touw kunnen zetten ;) .)

Om een lang verhaal kort te maken: RESPECT (maar dat wist je al wel, denk ik :D ).

:okdan:

:doei:

Danny

Wat hij zei. Goed werk!
 
Leuk nummer. Echt zo'n nummer die je op de oude synthesizers cd's tegenkwam.

Het arrangement is goed. De thema's, de gekozen geluiden zijn allemaal dik in orde. De bespeelde stukken zijn uitstekend uitgevoerd. Het mist alleen net dat ene meer 'kracht' gevoel, zeg maar dat solide gevoel, het ontbreekt.

Wil het wel voor je masteren als je geintresseerd bent, heb dan wel je toestemming nodig.

Verdict : 8/10
 
@ Saskija: ik wil dat inderdaad wel eens horen.
@ chosenminder: ik ben vereerd! Stuur je zometeen een pb.
 
Origineel geplaatst door hermax
@ Saskija: ik wil dat inderdaad wel eens horen.


Ik heb de 1e tien minuten van Symphonie Electronique van Geoff Downes' "The New Dance Orchestra" op mijn site gezet. Gondwana Suite deed me nogal aan dit nummer denken door de stijl, opbouw en keuze van de geluiden. Hoor je het ook erin?

Edit: Foutje. De titel van de LP is "The Light Program". "The New Dance Orchestra" was de naam van de uitvoerende. Dit was dus in feite Geoff Downes solo. Later is de CD onder de naam Geoff Downes opnieuw uitgebracht. (Wat je misschien wel in de muziek kunt horen is dat Downes een jaar of 8 daarvoor een van de leden van The Buggles was).
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Saskija
Ik heb de 1e tien minuten van Symphonie Electronique van Geoff Downes' "The New Dance Orchestra" op mijn site gezet. Gondwana Suite deed me nogal aan dit nummer denken door de stijl, opbouw en keuze van de geluiden. Hoor je het ook erin?

zo.. dit is :okdan:
 
Back
Top