[21'36''] Gondwana Suite

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Na enkele maanden zwoegen heb ik dan eindelijk mijn eerste deel van het nieuwe idee 'Gondwana' afgewerkt. Gondwana is een deel van het (veronderstelde) oercontinent Rodinie. Gondwana is op zichzelf dan uiteengevallen naar de huidige continenten Afrika, Zuid-Amerika en Oceanie. Ik probeer dus een CD te maken die dit continent moet gaan beschrijven. Aangezien niemand het ooit gezien heeft kan ik er van maken wat ik wil... :)
Dit eerste deel is het langste en duurt 21 minuten. Ik verwacht dus niet veel luisteraars, je zal een goeie breedbandverbinding nodig hebben om dit te streamen of downloaden. En natuurlijk ook de zin om even 20 minuten naar iets onbekends te gaan luisteren.
Nog steeds maak ik muziek met een zooi oude rommel zoals daar zijn: Roland JV1080 en SC55, Akai S01 (met samples van mijn dode Juno106), Novation A-station, Korg X5DR en Alesis QS5 en SR16. Sinds ik Cubase SE heb gebruik ik ook wel eens wat softsynths. In dit stuk gebruikt zijn String Theory en Triangle II.

Om te streamen of downloaden (rechts klikken, 'save as') Hier is 't ie.
 
Weinig reacties, zeg! :confused:

Mooie track! :halleluja

Jammer genoeg ben ik mijn memory stick vergeten met nog wat commentaar, dus dat heb je nog van me tegoed.
 
Re: [21'36''] Gondwana Suite

Gondwana is een deel van het (veronderstelde) oercontinent Rodinie.

Niet helemaal correct, Rodinie is het eerste oercontintent, daarna volgde meerdere keren uiteenvallen en samenkomen als Pannotia en later Pangaea. Pangaea viel uiteen in Gondwana en Laurasia.

Maar goed, top track Hermax! :okdan:
Als mijn iPod het maandag weer doet gaat ie mee in de trein (de track dus (en de iPod ook natuurlijk))
 
Ha die Herman :) ,

Ik moet blijkbaar iedere keer over je topic heen gelezen hebben ( dat heb je als je per keer aanloggen 400 nieuwe posten hebt :confused: ). Hij is te groot om hier op m'n werk 'ongezien' te downloaden, maar ik ga proberen deze avond zeker te luisteren want je weet dat ik altijd benieuwd ben naar jouw composities ;) .

Tot hoors :doei:
 
Re: Re: [21'36''] Gondwana Suite

Re: Re: [21'36''] Gondwana Suite

Origineel geplaatst door etaoin
Niet helemaal correct, Rodinie is het eerste oercontintent, daarna volgde meerdere keren uiteenvallen en samenkomen als Pannotia en later Pangaea. Pangaea viel uiteen in Gondwana en Laurasia.

Je hebt gelijk, ik stelde het iets te eenvoudig voor, maar ik wou er hier nu geen geschiedenisles van maken...
Uiteraard had ik wat onderzoek hierover gedaan, voor wie meer wil weten over dit toch wel interessante onderwerp, kijk hier dan even.
 
Die Herman doet het weer :okdan: :halleluja: :okdan:

Jammer dat je niet meer reakties krijgt. Het stuk duurt te lang en er gebeurt te veel in om het in detail te gaan beschrijven, maar één ding is zeker : KLASSE /!\

Je wisselt soundscapes af met gedreven ritmes en melodiëen. Sfeervol op en top /!\ Fenomale geluiden, mooie mix, meerdere grootse climaxen afgewisseld met stille maar wonderschone tussenstukken. Waar haal je in godsherenaam de ideëen vandaan :halleluja: . Het gaf me in ieder geval enorm dikwijls kippevel. Man ... jij bewijst dat je niet veel materiaal moet hebben om knappe producties neer te zetten :engel: .

K-Tower was goed, Clouds was beter ... maar dit beloofd super te worden :{

(Ik denk dat het hoog tijd wordt om nog eens te bekijken hoe we een samenwerking op touw kunnen zetten ;) .)

Om een lang verhaal kort te maken: RESPECT (maar dat wist je al wel, denk ik :D ).

:okdan:

:doei:

Danny
 
Erg knap, vooral omdat het me de afgelopen 21 minuten geboeid heeft en vaak hebben lange tracks een hoop nodig om boeiend te blijven.. de solos zijn erg goed, maar niet zoals ik graag solos hoor, iets te braaf! Verder is de mix erg zweverig en verrassend simpel en dat bedoel ik uiteraard erg positief!! Alle details zijn goed te horen, maar het vormt ook een mooi geheel!

Over je concept ben ik ook erg te spreken, ik hou het in de gaten en mocht je er ooit iets van maken (ceedeetje) dan zou ik er erg graag een kopietje van hebben. Ik ben niet zo van de empeedries!

Petje af!!


(en bassio, lekkere :kont: )
 
Ben em nu aan het luisteren en het klinkt echt super. Lekker nummer man. Lekkere melodie ook.
 
Hoi,

Heb er net naar geluisterd en ik vind het een van de betere stukken muziek die ik tot nu toe hier op het forum heb gehoord..

Erg mooie geluiden, coole ritmes en mooi ingetogen sequences:okdan:


bRzz
 
erg mooi. Begin, Opbouw, variatie, sfeer, balans. Ik respecteer het ook dat je dit gewoon aanbiedt.
Wou dat ik dit 6 sterren kon geven
 
6_stars.jpg


Hierzo! Ik heb hem in ieder geval in mijn mooie muziekjes map gezet:D
 
Kewle track..!

Ik vind je leadpartijtjes erg leuk, dat is wel een beetje mijn ding, lekker allemaal melodietjes spelen om die accoorden heen, drums & basssound is niet helemaal overtuigend, maar swa, geeft niks :)

Ook respect voor hoe je zoveel tempo wisselingen in een track hebt weten te passen.

Ik vind het gebruik van de flanger die je af en toe in zet ook wel passen. :okdan:
BTW, er zit onmiskenbaar een Jarre element in, dat trek ik ook wel..
 
Back
Top