Advies gevraagd? (versterker)

Chillphil

Ingeburgerd
Lid sinds
1 juli 2002
Berichten
42
Hallo,

Ik ga de Dynaudio's BM5 aanschaffen. Nu ben ik een versterker erbij aan het zoeken en kwam op de volgende uit, nml. de Alesis......maar twijfel tussen de ra-150 en ra-300.(ivm met later eventueel hoger vermogen speakers)

Achterop de BM5 staat "amp:50-100watt", maar in een ander artikel in dit forum, las ik dat je amp beter iets meer vermogen kon hebben, dan de speaker/monitor. Maar meteen naar 300 watt, blaas ik de BM5's dan niet zomaar op?

Welk van de 2 amp's raden jullie aan? Of nog andere alternatieven voor versterker?(+/- zelfde prijsklasse,niet meer dan 400 euro)

Oh, ja, mijn doel is uiteraard mixen. (van hiphop)
 
Laatst gewijzigd:
Kijk ook eens naar een goede NAD of QUAD eind versterker in de HIFI wereld, klinken iets beter dan de gemiddelde versterker als Samson e.d.

Ook zwaardere Yamaha of Denon Amp's komen in aanmerking.
Zolang je er niet mee gaar giggen voldoen deze perfect en klinken vaak wat beter (neutraler)
 
optreden, Gig is engels voor optreden
 
Zware versterker !

Zware versterker !

Een zwaardere versterker (i.e. anderhalf tot twee keer het vermogen van je speakers) is de beste optie. Eenvoudigweg omdat een versterker voldoende "headroom" moet hebben.. ehm.. hoe zal ik het zeggen.. als je versterker op half vermogen werkt, dan is er nog een hoop "lucht" over voor sterke dynamische wisselingen. De trafo's (en de rest) van een zwaardere versterker trekken dit gewoon een stuk beter. Met als gevolg een veel beter resultaat qua geluid.
 
Gezien het aantal posts lijkt het wel of niemand het weet. Moet je voor de gein maar eens zoeken.

Ik weet het wel, maar m'n maand is alweer op. En na die blauwe enveloppe m'n hele jaar lijkt het wel. :(
 
Back
Top