[Trance] Final Destination (snippet)

Lekkere melodieuze track! Hou ik wel van.

Een paar dingetjes commentaar waar je misschien wat mee kunt (overigens niks echt negatiefs hoor).

Bij 0:43 bouw je de track sterk op, dan 'let the beat control you body', en dan drums erin. Die opbouw mag wel wat heftiger. Volgens mij zit er een snelle roffel op de snare maar daar zit weinig mid in, dus hoor je hem vooral in het hoog, wat niet echt opbouwt naar je climax. Daardoor is het contrast met de relatieve stilte tijdens de "let the beat' sample klein en knalt de track er daarna ook niet echt heftig in.

Maareh, kwestie van smaak hoor. Als jij het mooi vindt gewoon houden zo!

Verder gebruik je na 0:43 dezelfde arpeggiolijn met delay die in de intro zit, maar die delay begint de boel daar wat dicht te smeren, het maakt het geheel een beetje erg ondoorzichtig, wordt meer een pad met veel galm. Persoonlijk denk ik dat je misschien de delay wat terug moet draaien om het ritme van dit geluid nog een beetje te horen. Of er net een ander geluid met hetzelfde lijntje in zetten, kan ook interessant zijn.

Succes ermee verder, ben heel benieuwd hoe hij verder wordt. In ieder geval superlekkere geluiden in het geheel. Heerlijk laag en mooi helder allemaal.

Groeten,

Rutger
 
Dankje voor je goede feedback rutger, ik ga er vanavond weer aan veder en zal zeker wat tips van je proberen te verwerken :D

Mvg,
Bas!
 
Hey Darkchaos,

Klinkt veel en veel beter!!
Het liedje is langer en de opbouw mag er ook wezen.
De zangeres sample is wel al in een stuk of 20 dance nummers gebruikt, maar dat wist je al.
Enige commentaar dat ik zou hebben is misschien nog een lichte high-pass filter modulatie in het basismelodiegeluidje aan het begin van je track. Dit geluid klinkt nog net een beetje ( heel klein beetje) eenvoudig.

Het is niet mijn muziekstijl, klinkt heel commercieƫel. Maar,.. Dat is dus goed!

Groetjes en fijne avond,

Frederik.
 
Ik vind het nogal onorigineel eigenlijk. Maar goed, zal wel een kwestie van smaak zijn. De zang staat in ieder geval te zacht naar mijn mening.
 
Idd. de zang moet je nog ff wat opkrikken. de strings zijn zelfs bijna harder.
verder klinkt het goed
 
ik vind alleen de eindmix niet helemaal goed maar het nummer is ook nog niet af
die permanete grond ondertoon die ik hoor overheerst wat voorderest vind ik het leuk gedaan
ga zo door groet john
:doei:
 
Laatst gewijzigd:
zang zou ik harder zetten...

qua sound leuk hoor, die arp uit de z3ta+, maar ik zou toch zelf een melodie bedenken die beter bij de track past...nu is het nog teveel begeleiding van de zang...

succes!
 
thanks

thanks

Ok thanx voor die feedback iedereen :eureka:
wat ik eigenlijk nog wou zeggen is dat dit m'n eerste poging tot trance is, dus ik was zelf al verbaasd dat ik deze sound eruit kreeg na een niet al te lange tijd :) 't is gewoon een probeersel maar ik weet weer wat dingetjes die ik kan veranderen dus ik post nog wel een linkje alstie af is :)

ik weet nog niet wat ik doe met de vocal, mischien dat ik hem wel schrap en ik ga (proberen..) een main lead te maken :)

groetjes,
Bas

:mega:
 
Re: thanks

Re: thanks

Origineel geplaatst door DarkChaos

ik weet nog niet wat ik doe met de vocal, mischien dat ik hem wel schrap en ik ga (proberen..) een main lead te maken :)

Doen, want ik denk sowieso niet dat je die vocal gecleared krijgt...bovendien...het geeft meer voldoening met een eigen lead als ie af is!
;)
 
lekker, maar de vocal is idd zo bekend dat ik als niet dance kenner dit voor t origineel zou houden :S
maar lekkere productie...
 
Back
Top