[dub/reggae] without love dub

Dank!
 

Attachments

  • lion of judah.jpg
    lion of judah.jpg
    5,6 KB · Bekeken: 110
Heee Goeie track, vind er een lekker sfeertje in zitten! :halleluja
Ik zou wel de kick wat ronder eq-en zodat ie wat meer versmelt met je bassline en minder op de voorgrond uitkomt...
En zo'n RE201 blijft lekker natuurlijk...
 
lekkah

lekkah

Klinkt lekker dit zeg.

Knap werk.

verder vraag ik me af of die UAD er in zal slagen om de RE201 zo goed te emuleren.

Klinkt erg lekker nl:)
 
thanx again


Ik heb gebruik gemaakt van losse gitaar sample-hits, maar het liefste zou ik zelf ook een gitaar hebben om het in te spelen.. Dat geeft je meer vrijheid.

Komt UAD met een emulatie van de RE201? Hmm, ben beniewd of ze die ouwe ranzige overstuurde mayham kunnen nabootsen 8)
 
jaja leuk dub liedje hoor. kheb door je liedje zin gekregen om mijn dub liedje dat ik nog op de plank had liggen af te maken :) hete enige wat ik nog een beetje zou veranderen is die kick.
voor derest wel :okdan:
 
me like a lot !

ik ga dr zelfs gelijk een spliffke bij rollen :)
 
Goed man! :okdan:
De kick zit niet helemaal lekker naar mijn smaak en van mij had die hele dikke acid bassline ook niet gehoeven, maar verder top! Misschien nog wat leuke echo'tjes op de snare af en toe?

Klasse!
 
Lekkeruh track hoor........
Klinkt echt als jaren 80 dub....

Greetings from Defaulty
 
thanx mensen! 80's zeg je? Dan heb ik mijn doel bereikt!

Wie van jullie maakt eigenlijk ook reggae/dub?

R
 
Ik maak ook wel wat Reggae...maar dan wat meer melodieuze Reggae.
Heb ook als toetsenist in wat reggaebandjes gespeeld.
Ben wel van plan om wat meer de kant van Alpha & Omega op te gaan....dus hele zware subBassen en heel veel delay.
Kga in december mn zolder tot studio ombouwen en dan ga ik pas echt weer wat tijd uit trekken om muziek te maken.

Hey Maaarre waar haal jij die gitaar sample-hits (Tjeng) vandaan?

Greetings from Defaulty
 
Origineel geplaatst door defaulty
Ik maak ook wel wat Reggae...maar dan wat meer melodieuze Reggae.
Heb ook als toetsenist in wat reggaebandjes gespeeld.
Ben wel van plan om wat meer de kant van Alpha & Omega op te gaan....dus hele zware subBassen en heel veel delay.
Kga in december mn zolder tot studio ombouwen en dan ga ik pas echt weer wat tijd uit trekken om muziek te maken.

Hey Maaarre waar haal jij die gitaar sample-hits (Tjeng) vandaan?

Greetings from Defaulty

Alpha en Omega.. Vette shit! Die bass is zo diep.....

Die gitaarsample heb ik via deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=52980&highlight=reggae+gitaar
(een van die gitaar skank samples, FLESJE bedankt!!)
Daarna nog flink verbouwd met overdrive, reverb (beetje) en wat flanger. Geresampled, en dan door de RE201.
Ik heb geprobeerd de bassline in te spelen met mn bas gitaar, maar ik krijg die mooie ronde diepe basssound niet met mijn basgitaar voor elkaar.. =( Dus dan maar de Pulse! :D

Nu maak ik niet alleen dub/reggae.. Eigenlijk is het meer een excursie ofzo. Maar ik luister wel vaak dub dus dan ga je automatisch zelf ook pielen..

R
 
Mooie track! zou die kick toch ook ietsje meer blenden alhoewel ik hem alleen in het begin niet helemaal lekker vind. Die sinusmelodie is ook erg lekker
 
Lekkere kick. Mooie diepe basslijnen. Heerlijk gepiel met effecten.
Die gitaar samples zitten me alleen niet helemaal lekker.
 
Back
Top