[track] Techno trackie ... feedback gevraagd

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Heeeey Hallo,

Hier weer eens een trackie van mij ... heb zelf een beetje flauwe monitoren wat laag betreft dus hoor graag of het laag goed overkomt. En feedback op de rest is natuurlijk ook welkom.
Heb deze track ong, een jaartje geleden ook al eens gepost en heb um ff in de ijskast gezet en nu verbeterd.

Heb gebruikt:

Machinedrum
Waldorf XT
Akai sampler
Ensoniq DP4+
Prophet 600

<a href='http://media.putfile.com/dancefuel12-11-05160' target='_blank'>Click here to download 'dancefuel12-11-05160'</a>

Alvast bedankt !
Glenn
 
wow... ráááááááve!!!!!!!!!!!!

yes dude..dit is het.. vette sjit..:okdan:
 
lekker weird. das die dp4 zeker ;)

lekker dat analoogje na de break.

:mega:

ik luister um' nu voor de 2e keer....
 
Dat klinkt lekker zo op de vroege ochtend:okdan:
 
:) lekker trakkie hoor!!

Weinig/geen aanmerkingen verder.


:biertje:
 
bedant tot zover heren !!

jeetje :D bijna geen op af aanmerkingen ... vet !!

Alex Omega: ik denk dat het weirde wat jij bedoeld niet de dp4 is maar de microwave XT

Gr Glenn
 
Blij om te horen trouwens dat de SC600 zo goed mee komt nog, straks wil iedereen een SC :D
 
Heb net deze track ff op een setje mackie's hr824 geluisterd en heb het idee dat er nog iets teveel laag inzit ??

Wat is jullie mening daarover ?

Gr Glenn
 
kan geen technische mening geven want ik mix zelf op computerspeakertjes, maar ik vind je nummer in ieder geval enorm lekker klinken:)
 
Yep... dope shit! Erg goede track man!
Over de mix kan ik nu niet zo veel zeggen... ik luister hem nu op een koptelefoon, maar hij klinkt goed.
 
Niet echt my piece of cake dit. Ik mis wat power, en dingen die 't echt interessant maken. 't Is wat te vlak vind ik.
 
Gave track. Helemaal niet mijn stijl muziek (zit meer in de live rock), maar cool gedaan!

Het laag kan nog wat beter denk ik, het pompt nog niet echt. Ik zou met een master compressor en een paar goeie speakers eens kijken of je het wat meer power kunt geven. Ook denk ik dat een klein beetje masteringreverb niet gek zou zijn, het geheel is wel heel erg droog en staat erg op de voorgrond, misschien dat het allemaal wat soepeler klinkt met een klein beetje galm over de totale mix...

Maar dat zeg ik vanuit het perspectief van iemand die normaal bandjes mixt ;).

Groeten,

Rutger
 
Origineel geplaatst door Rutger19
Gave track. Helemaal niet mijn stijl muziek (zit meer in de live rock), maar cool gedaan!

Het laag kan nog wat beter denk ik, het pompt nog niet echt. Ik zou met een master compressor en een paar goeie speakers eens kijken of je het wat meer power kunt geven. Ook denk ik dat een klein beetje masteringreverb niet gek zou zijn, het geheel is wel heel erg droog en staat erg op de voorgrond, misschien dat het allemaal wat soepeler klinkt met een klein beetje galm over de totale mix...

Maar dat zeg ik vanuit het perspectief van iemand die normaal bandjes mixt ;).

Groeten,

Rutger

:okdan: dat je normaal bandjes mixt maakt helemaal niks uit ... want ik heb wat aan je commentaar !!

Die main reverb was een beetje 'vergeten' idd hij zit erop maar hij mag zeer zeker iets beter uit de verf komen ... ga ik wat aan doen !

Maar hoe ik het meer zou kunnen laten pompen ....pppffff ... ik heb geen idee ? Heb je misschien een suggestie ?

Bedankt !!
Glenn
 
Pompen is een lastige term inderdaad, wat ik bedoel is dat ik het idee heb dat er in het laag wat weinig punch zit van de bassdrum en soms ook van de baslijn.

Wat ik zou proberen is met een multiband compressor eens alleen het laag onder handen nemen. Dan neem je bijvoorbeeld 2 banden, een voor het sublaag tot ergens rond de 100 hz en eentje voor 100 tot 400 ofzo en dan een beetje spelen met attack en release tijden en met verschillende mate van compressie.

Ik denk dat je daarmee goeie resultaten kunt halen. Dat je bijvoorbeeld een iets diepere dreun in je bassdrum kunt krijgen die aan het begin veel punch heeft en daarna een beetje wegsterft. Op momenten dat je een vette bassline hebt kun je hierdoor je bassline horen pompen. Hij wordt af en toe weggedrukt door je bassdrum en na de releasetijd
van de compressor weer omhoog gedrukt. Dat geeft wel een lekker gevoel denk ik ;).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Denk dat je er een beetje mee moet spelen om tot resultaten te komen die je mooi vindt.

Groeten,

Rutger
 
Lekkere duistere, vage geluidjes en funky ritmes! Wat dat betreft absoluut geen klachten.

Maar het zou wat mij betreft ook wel wat meer mogen "knallen". De mix is idd een beetje plat, en het klinkt mede daardoor toch nog wel erg beschaafd. De kick is ook een zeer beleefd "ploepje" ipv een echte "boem".
 
Rutger:

Bedankt voor je suggestie ! Ik zal eens kijken wat ik met multyband compressie kan doen idd.
t'Lastige is dat de kracht in deze kick zich rond de 80hz concentreerd en ik geen mackie's heb maar spirit's absoluut 2's.
Volgens mij ben ik aan vervanging van m'n monitors toe :D

Thx !
Glenn
 
Back
Top