Live sets hoe starten?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Sander, ... een bar is een maat en bestaat uit 4 tellen als men met een maatsoort v 4/4e speelt .... :geslaagd:

Ik heb de stopwatch gedaan, 0.8 sec :D
 
Origineel geplaatst door sander
Ik heb de stopwatch gedaan, 0.8 sec :D

Da's normaal. Een mens kan niet op een tiende van een seconde afdrukken :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Arv
Nu word ik BOOOOS

Nee, ik heb meer een gevoel van meelij met onwetendheid.. :D

ZELF zou ik graag een combi zien van de RS-7000 en de MC-909.

Bediening/overzicht van de RS, soundengine van de MC-909 en de metale kast van de 909 :(
 
en die MMT8???
lijkt me een oude doos, maar stille waters hebben diepe gronden als ik dit beestje zo bekijk!!
en goedkoop... maar, kan je daar veel in opslaan???
, 8-tracks, en lekker voor live....

mssh toch voor een RM1X gaan en dan later een mpc bijkopen....
wel een vraagje,
als ik mn belangrijke synthmidilijntjes nu laat afspelen door mn rm1x en de rest door den mpc
moet ik dan alle synthmidilijntjes in in song steken (in de rm1x)?
want als ik wil overschakelen (van song) dan hapert hij...
of kan ik instellen in die rm1x van: na dit pattern wil ik dat pattern uit dienen song halen...?

en kan je 2 seqs aan elkaar syncen zodat ze gelijk in de maat lopen of is dat een kwestie van gelijke BPM en op het zelfde moment op play drukken?

greetz

BTW dnb speel ik af aan een 170BPM ipv 120 mr dat deed niet terzake zeker?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sir Ravel
en die MMT8???
lijkt me een oude doos, maar stille waters hebben diepe gronden als ik dit beestje zo bekijk!!
en goedkoop... maar, kan je daar veel in opslaan???
, 8-tracks, en lekker voor live....

kijk hier

een mmt-8 kan 100 patronen van meer dan genoeg maten opslaan. Er zit geen floppy drive of zo in. Die floppies kun je dus ook niet vergeten in te pakken of kwijt raken. Verder zit de handleiding ingebouwd dus daar geldt het zelfde eigenlijk voor. Handig hoor.
 
Origineel geplaatst door Sir Ravel

en kan je 2 seqs aan elkaar syncen zodat ze gelijk in de maat lopen of is dat een kwestie van gelijke BPM en op het zelfde moment op play drukken?

Een apparaat is stuurdt midi clock uit, de andere luistert naar midi clock in. Dus dan druk je op 1 apparaat op PLAY en dan start het andere apparaat ook en loopt het (meestal)goed in sync.
 
dan zou ik zoeen mmt8 kopen
wel nog een aparte drumpc
(en een juno106 is in aankoop)
dan zien we wel weer
tenzij iemand zegt van , "eigenlijk zou je het beter ZO doen..."

alleen drumpc:
elektron machinedrum is me iets te duur ;)
de mc505 en 303 ebbn midiproblemen (als ik zo alles doorlees)
een TR909 (duur.....)
LinnDrum LM2 (ook nogal duur)(later warschijnlijk maar nu nog niet)
electribe ER?

Greetz
 
Je bent volgens mij beter af met een drumsampler, of een sampler die je voor drums gebruikt. Zeker als je DNB wilt maken.

Vandaar dat zovelen een MPC een ideale machine voor DNB vinden.
 
een Alesis HR-16b is ook een hele leuke goedkope drumcomputer. Zitten net genoeg geluiden in die prima zijn voor DnB als je het mij vraagt. Mooie set met die MMT-8! :okdan:
 
als je met eeen budget zit, raad ik een step sequencer + sampler aan


Misschien een rm1x + Emu/Akai sampler ?


Dan alles in een klein compact mixertje met misschien een multi-effecten unit eraan


! En knopjesdrukken maar !
 
maar met een drumcomputer alleen kan je echt geen bal doen hoor... wat heb je nu aan een drumcompu + seq om live te gaan spelen?? Ik denk dat het volk snel op je gaat uitgekeken zijn :gaap:
.. een drumcompu + synth of drumcompu + sampler is een beter idee!
Misschien als je je buffetpiano en draaitafels nog bij op het podium zet + een pianist :eureka: ... dan kan een drumcompu eventueel wel voldoende zijn
 
i know,

beetje terug zei ik dat ik een juno 106 ah aankopen ben
dat was ik vergeten te schrijven daarjuist
en een sampler komt er idd ook aan, maar dan ga ik wel investeren in een mpc denkikzo
als ik het zo hoor dan zal een combinatie met die mt8 & mpc geen slecht gedacht zijn

al zal het verzeker wel een oude mpc zijn voor weinig $$$
tenzij ik een zot tegekom die 1 verkoopt voor weinig €

Maar dan weet ik nog altijd niet goed welke...

Greetz
 
Laatst gewijzigd:
Een Juno 106, een MMT-8 en een racksampler is ook geen slecht idee.

Uit de racksampler haal je de drums/piano's/orgels/trompetten/blablabla EN de bassen/strings/noemmaarop die je van je Juno samplet. Ze worden momenteel massaal gedumpt ook nog. Ik had een S3000xl ooit en die kan ik aanraden hoor. die gaan dus bijvoorbeeld voor 200 piek over de toonbank. Maar natuurlijk zie je eigenlijk zelden een toonbank als je een tweedehands sampler koopt.
 
kan je 2 MMT8s aan elkaar syncen?
bv 1 voor de drums en 1 voor de rest?

kga me een Alesis HR-16b zoeken, als ze even goedkoop zijn als die seq kan ik er al niet teveel mee miskopen, alleen nu nog wat opzoeken erover

en omdat ik idd van plan ben om veel met samples (uit andere liedjes, lik voices enzo) te gebruiken zal een sampler er ook bij moeten komen later

Greetz
 
Origineel geplaatst door Sir Ravel
kan je 2 MMT8s aan elkaar syncen?
bv 1 voor de drums en 1 voor de rest?
Greetz


Tuulijk! Orbital deed niet anders.. Live dan he? Ze hadden (wat ik gezien heb) een stuk of 5 naast elkaar gesynced. Halverwege het live optreden zag ik een backstage mannetje 1 van die MMT's omwisselen met een ander.

Maar die MMT's lenen zich niet echt fantastisch voor het 'componeren' van nummers IMO. Je kunt dat beter ergens anders op doen en dan later het hele zwikkie in de MMT flikkeren voor je live optreden..



R
 
Back
Top