Live sets hoe starten?

Hehe, dat mag hoor!

"Hoe gaat het? We moeten weer eens een biertje drinken!"

Of iets in die trant ;)

Niks met sequencing te maken.. Maargoed, back ontopic.. Mensen met SU-700's, laat je horen!!!
Ook als je toevallig een uitgebreide SU te koop hebt.. Liefst met 68MB en SCSI uitbreiding..

Maar ook andere tips zijn zeer zeker welkom...
 
Las ook dat de SU700 alleen samples wil inladen via de floppydrive.. Klopt dit? En betekent dit dus dat je voor een liveset een paar uur bezig bent met al je loops inladen? Dat zou wel sucken zeg.. Kan het niet rechtstreeks via SCSI?

Maar nogmaals, spuw al je ideeen hier... Er moet 1 bakkie komen waarmee ik dus live uit de voeten kan, tot nog toe staat de SU700 bovenaan, maar kom maar met andere alternatieven!! Graag zelfs :P
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Las ook dat de SU700 alleen samples wil inladen via de floppydrive.. Klopt dit? En betekent dit dus dat je voor een liveset een paar uur bezig bent met al je loops inladen? Dat zou wel sucken zeg.. Kan het niet rechtstreeks via SCSI?

lex pakt zn zipdisks via scsi...gaat prima :)
 
Samples kun je importeren via de diskdrive ( PC format 1.4 MB ). Als je een ZIPdrive (of andere scsi opslag) op de scsi zet, kun je vervolgens je song daarop opslaan. Een song bevat alle samples en instellingen. En ja een song laden duurt een eeuwigheid, maar geen uren. Je kunt samples ook los opslaan op bijvoorbeeld de ZIP.

Ik laad een song, waarin heul veel samples inzitten voor een liveset van 45 minuten in ongeveer 5 minuten in.
 
Kan je ook in de SU700 meerdere songs van te voren inladen en dan van de een naar de andere song springen?
Want je kunt wel van song 1 naar song 2 ....enz springen, maar ik weet niet hoe je meerdere songs moet inladen?
 
Heb het nu ongeveer zo gepland:

Voor optreden een song inladen met genoeg samples voor de eerste x nummers.
Scenes maken waarin ik per nummer de juiste samples aan de juiste knoppen toewijs en alvast de effecten op de gewenste samples klaarzet en het goeie tempo bepaal.
Per nummer dus 1 (of desnoods 2) scenes gebruiken.
Na een nummer naar een volgende scene springen om zo de andere samples aan te kunnen spreken.

Mocht ik tijd of samples te kort komen, zorgen dat er een nummer is de SU700 niet wordt gebruikt om tijdens dat nummer vast samples voor de volgende nummers in te laden.

Tijdens het optreden de midi-out van de SU700 naar de midi-in van een random drumbakje, dat de click van de drummer moet gaan verzorgen.

Zit ik zo een beetje goed? Please help me out, we hebben nu een best aardige aanbieding van zo'n bakje, dus ik wil heel graag weten of het wat voor me is! :mega:
 
klinkt goed . alhoewel ik zelf heel de set in één keer inlaad in mijn s5000 (max uitgebreid 265mb) en aleen maar van nummer/samplebank hoef te wisslen . maar daar heb je zo tezien wel aan gedacht .
hiervoor moest ik alles per nummer inladen en dat was echt zwaar kut .
de s5000 begint wel een beetje vol te geraken (op 82% voor 18 nummers) moet hem maar eens opschoonen .en diverse dingen mono maken .

ik heb btw de efecten al meegesampled .

heb je nog tijd om te oefenen ? dan kan je kijken of je plan werkt .
persoonlijk vind ik het altijd heel anders werken als iedereen echt mee loopt herrie te schoppen dan dat ik met een track mee oefen .

succes .

:okdan:
 
zorg dat je ook bijvoorbeeld een synthpatch hebt klaarstaan die je langzaam flink over zn nek kan laten gaan, dan heb je tijd om een volgende song in te laden als dat nodig is ;)
 
Hehe, dat is al geregeld ;)

Maar bovenstaande is puur een idee van mij op basis van de handleiding.. Kan iemand met SU700 ervaring me vertellen of dit zo gaat werken?
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Scenes maken waarin ik per nummer de juiste samples aan de juiste knoppen toewijs
je kunt niet per scene andere samples aan de knoppen toewijzen.
Binnen een song is een knop = een sample.

je kunt wel bijvoorbeeld per nummer een bank gebruiken.
In je scene zet je dan bijvoorbeeld alle samples in bank B, C en D op mute. Bij een volgend nummer zet je dan alle samples in bank A, C en D op mute.
 
Ok, thanks.. En, ik blijf vragen..
Het inladen van een song, hoe lang duurt dat? En dan ga ik ongeveer uit van:
4 loops van 2 maten (mono)
2 one-shot samples van 3 seconden (ook mono)..

Is zoiets te doen tussen nummers door? (Snap dat je het niet precies kan weten, maar ongeveer..?)

Ben net zo'n klein kind dat maar door blijft vragen :P
Maar wel handig om te weten voor je een bulk geld lichter bent ;)
 
ik wil het dit weekend wel even voor je uitproberen, dan hoor je het
 
what to use live

what to use live

Hi,

I have a lot of softsynths but I dont want to use cubase for live sessions
Is there a good softwareprogram what can let my vsi's run without cubase?
a good simple live vsthost.

I have one but that one is giving problems


please help me out
 
And what's the reason posting here in english, terwijl je hier gewoon nederlands kunt lullen...

:confused:

-C-
 
My thoughts exactly.. I thought.. hoe komt een englishman er in gods name bij to register him/haarzelf onder a dutch nicknaam like "landfiets" :D
 
Back
Top