Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Top, dank! En blij dat ik het gevraagd heb De vorige keer heb ik de samples handmatig gezocht en was ik er een poos mee bezig.File manager > save and collect
het is inderdaad een makkelijke vraag voor de ableton gebruikers vermoed ik.Welke Ableton Live-gebruiker weet dit? Als ik een project op mijn laptop open, vindt Ableton niet direct alle bestanden.
Dit is wat ik doe:
1. Ik heb een live-set gemaakt in Ableton, op mijn desktop pc.
2. Dat project sla ik met alle audiobestanden op in een vaste map.
3. Die map kopieer ik naar een externe harde schijf.
4. Als ik het Project op mijn laptop open in Ableton, vindt het programma verschillende bestanden niet.
5. Via Missing Files los ik dat wel op, maar dat is best omslachtig.
Waarom vindt Ableton ze niet meteen? En kan ik daar wat aan doen?
In FL Studio kan ik een project opslaan als Zip-file met alle bestanden erin. Misschien bestaat zoiets ook voor Ableton?
Misschien is het een makkelijke vraag, maar ik gebruik Ableton alleen voor optredens en het is nog vaak zoeken
Fijn dit, dank voor de moeite!Dat is alles eigenlijk.
Sowieso een handige methode om je songs compleet te backuppen
Toen ik de vraag van @bombario zag voorbij komen dacht ik gelijk aan deze functie “Collect All and Save”.het is inderdaad een makkelijke vraag voor de ableton gebruikers vermoed ik.
dat komt omdat standaard ableton je samples referenced op je verschillende harddisks in een ALS file. Wat je moet doen is deze dan in jouw situatie onderdeel maken van je project. Dat is gelukkig doodsimpel, doe dit als volgt:
- maak een directory aan waarin je je songs opslaat (bijvoorbeeld Songs
- open je bestaande song en save deze in de songs directory met save As
- er wordt nu een nieuwe project folder aangemaakt met de naam van je song in die songs directory)
- nu is het belangrijk dat je alle references onderdeel van je project maakt (dus alle samples die je overal op je schijf vandaan haalt, dat doe je door te gaan naar: File - Collect All and Save (laat in ieder geval de bovenste drie opties aan in dat scherm)
- nu worden alle samples die je gebruikt op je schijf opgezocht en wordt er in je song project folder een sample folder aangemaakt waarin al die samples gekopieerd worden, ook worden alle references in je ALS file aangepast. Dus als je die folder naar iemand zou sturen dan zou die exact jouw project kunnen afspelen ondanks dat hij alle sample libraries op jouw schijf niet heeft. Dat werkt dus ook handig tussen verschillende pc's
- het enige dat je nu nog hoeft te doen is in de songs folder je song project aan te klikken en die volledig over te zetten op je pc.
Dat is alles eigenlijk.
Sowieso een handige methode om je songs compleet te backuppen
Ik heb het gisteren meteen getest. Ik heb mijn Push en midi-controller van zolder naar de keukentafel gesleept en het project ingeladen in Ableton op mijn laptop. Hij moest nog steeds even zoeken (samples met dezelfde naam?) maar dat ging snel. Daarna werkte het perfect en heb ik meteen een set van een uur opgenomen. De kinderen keken me wel raar aan, toen ik me even liet meeslepenToen ik de vraag van @bombario zag voorbij komen dacht ik gelijk aan deze functie “Collect All and Save”.
herkenbaar, als je eenmaal de push controller en je midi controllers een beetje zonder na te denken kan bedienen dan gaat er een wereld voor je open kwa live performance mogelijkheden. Hoe vaker je oefent hoe handiger je er in wordt en voor je het weet zit je live: arpeggiators, chord patterns, drums via de sequencer, automation effects en ga zo maar door toe te voegen tijdens je live performance.Ik heb het gisteren meteen getest. Ik heb mijn Push en midi-controller van zolder naar de keukentafel gesleept en het project ingeladen in Ableton op mijn laptop. Hij moest nog steeds even zoeken (samples met dezelfde naam?) maar dat ging snel. Daarna werkte het perfect en heb ik meteen een set van een uur opgenomen. De kinderen keken me wel raar aan, toen ik me even liet meeslepen
Ik kan nog bijna niks met de Push, haha. Gebruik hem alleen om live clips te triggeren. Dat kost me al moeite genoeg. Maar maximale ruimte voor verbetering, noemen ze dat toch?De push controller geeft je dan zoveel performance mogelijkheden, die uren vliegen voorbij!
Die sla ik ook op, top.Nog een tip, als je extra midi controllers toevoegt naast je push dan is het handig om die vooraf eenmalig te configureren kwa mapping op je ableton device.
Dank! Het heeft vooral te maken met tijd, ik moet er gewoon een keer goed voor gaan zitten. Maar dat komt welMisschien heb je hier wat aan deze tutorials.
En foute woordgrapjes. Kijk maar uit, anders word je straks teruggefloatenGa allemaal engelse termen gebruiken.
En foute woordgrapjes. Kijk maar uit, anders word je straks teruggefloaten
Voor iedereen met Ableton Live 11.1 en Max For Live die verder wilt gaan dan de 'standaard' toonladders: Met de gratis Microtuner kun je los gaan met microtonale toonladders!
Microtuner
Microtuner by Ableton is a MIDI device that lets you import, edit, and generate microtonal scales. Load scale files, create custom scales, and morph between tunings in real time – all with polyphony, MPE, and Lead/Follow modes to sync your scales across instruments.www.ableton.com