• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Tip-verzamelpunt Ableton Live

clintrubber

Ouwe rot
Heb wat zitten proberen met 't triggeren video-clips. Dacht dat ik het eerst ook gewoon in Session-mode had zien werken, maar inmiddels niet meer, en zo is het ook gedocumenteerd.
En als ik vanuit Arrangment-view een video-fragment start dan stopt daar de playback van zodra ik in Session-view een andere (audio)clip start. Nog wat verder uitpluizen...

Had begrepen dat er voor video-triggering vanuit Session een 'fix' mogelijk is (Vizzable oid). Voor wie het al vanuit Session-view werkend heeft gemaakt, wat is de aan te raden manier?
Die Vizzable, of inmiddels iets beters?

Dank!

Laatst gewijzigd:

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
De push 2 blijft een gaaf apparaat hier een leuke drum tutorial en dat in het Nederlands!

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik zag vandaag wat handigs, geen idee of dat al eens is langsgekomen....

Je kan in een clip wanneer de sequencer stil staat easy noten 'uitrekken' met je pijltjes toets terwijl je een akkoord aan slaat.... Hij plaatst dan direct de notes in de clip..

1. Maak een nieuwe clip - niet starten
2. ze de cursor neer op een punt in de clip
3. sla een akkoord aan op je midi-keyboard en houd de toetsen ingedrukt
4. nu kan je met je pijltje-naar rechts de notes uitrekken...
5. vervolgens kan je nu vanaf dit punt weer een ander akkoord aan slaan en weer de notes uitrekken
6. etc.

Handig!

Hier zie je het op 08:50

Laatst gewijzigd: