[track] minimal (wederom)

Lekkere sound! Doet me denken aan Maurizio. Mischien is die sinus bass ietsjes te hard.

Ik mis wel een beetje een groove, dat je mischien er in kunnen krijgen door te spelen met die subbass.
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Lekkere sound! Doet me denken aan Maurizio. Mischien is die sinus bass ietsjes te hard.

Ik mis wel een beetje een groove, dat je mischien er in kunnen krijgen door te spelen met die subbass.
De track is dan ook zwaar geïnspireerd op Maurizio, dus dat klopt helemaal! Sowieso zitten we de laatste tijd nogal in de Maurizio/Basic Channel style.

Bedankt voor 't luisteren beide.
 
Ik mis een beetje de kracht, na mijn horen iets te lui, kan ook smaak zijn, zit wel goed in elkaar
 
Origineel geplaatst door Timp
Ik mis een beetje de kracht, na mijn horen iets te lui, kan ook smaak zijn, zit wel goed in elkaar
Het is inderdaad een vrij eenvoudig nummer, we hebben 'm dan ook in één dag in elkaar gedraaid. Als ik 'm nu zo weer eens hoor dan kan ie inderdaad nog wel wat verder uitgewerkt worden. Misschien komt dat er nog wel eens van.
 
Ik hou hier ook wel van.. misschien moet ik ook maar 's zoiets gaan proberent te maken..:okdan:
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Lekkere sound! Doet me denken aan Maurizio. Mischien is die sinus bass ietsjes te hard.

Ik mis wel een beetje een groove, dat je mischien er in kunnen krijgen door te spelen met die subbass.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.. speel iets meer met die bass aangezien die gaat "irriteren" na verloop van tijd... Vind de flow wel erg lekker overigens.. Maar het grooved nog niet zoals het KAN grooven... De track is te langdradig voor mijn gevoel... gooi er eens een onverwachts geluidje in wat je delayed en leuk de trak op met maffe dingetjes. Zodoende geef je het wat meer body.

suc6
 
Origineel geplaatst door jerzz
Hier sluit ik mij volledig bij aan.. speel iets meer met die bass aangezien die gaat "irriteren" na verloop van tijd... Vind de flow wel erg lekker overigens.. Maar het grooved nog niet zoals het KAN grooven... De track is te langdradig voor mijn gevoel... gooi er eens een onverwachts geluidje in wat je delayed en leuk de trak op met maffe dingetjes. Zodoende geef je het wat meer body.

suc6
Misschien dat we nog wat met de bassline kunnen verzinnen. Een extra groove er bij in of zo. Goeie tip.
 
Laat ik eerst maar es melden dat ik niet aan deze track heb meegewerkt (voor leden die denken dat ik nu mezelf ga becommentariseren).

Tsja, het eerste dat me opvallend in v2 is de afmix. Die spreekt me niet bepaald aan. Met name het laag is heel erg afwezig. Verder vind ik dat geluiden wel iets krachtiger mogen zijn.
Het basgeluid vind ik ook niet echt je-van-het. Misschien is het een idee om een sinusje te pakken (uit bijvoorbeeld de DX7).

Versie 1 spreekt me vooralsnog meer aan dan v2. Ik kan me bij v1 echter wel vinden in het commentaar over de bas die iets te hard staat en net niet lekker grooved. Verder mogen inderdaad de drumgeluiden wel meer punch hebben.
 
We zijn behoorlijk lang met 't bassgeluid bezig geweest, maar konden niet echt iets vinden. Het werd of een een laag, dichtsmerend geluid met veel "oomphf" en weinig karakter, of iets zoals wat er nu in zit.

Ik zal aan 't einde van de week nog eens kijken of ik nog wat kan aanpassen qua EQ. 't Zou best kunnen dat de mix niet echt geweldig klinkt. We hebben die 's avonds in elkaar gedraaid, en 't is me wel vaker opgevallen dat eindmixen die ik 's avonds maak vaak zwaar beroerd zijn... Ik heb 'm sinds zondag niet meer gehoord, ik zal vanavond weer es luisteren.
 
Back
Top