• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

[track] minimal (wederom)

forcesupreme

links hangend lid
Lekkere sound! Doet me denken aan Maurizio. Mischien is die sinus bass ietsjes te hard.

Ik mis wel een beetje een groove, dat je mischien er in kunnen krijgen door te spelen met die subbass.

ProtoHuman

Well-known member
Origineel geplaatst door forcesupreme
Lekkere sound! Doet me denken aan Maurizio. Mischien is die sinus bass ietsjes te hard.

Ik mis wel een beetje een groove, dat je mischien er in kunnen krijgen door te spelen met die subbass.
De track is dan ook zwaar geïnspireerd op Maurizio, dus dat klopt helemaal! Sowieso zitten we de laatste tijd nogal in de Maurizio/Basic Channel style.

Bedankt voor 't luisteren beide.

Timp

Intressant
Ik mis een beetje de kracht, na mijn horen iets te lui, kan ook smaak zijn, zit wel goed in elkaar

ProtoHuman

Well-known member
Origineel geplaatst door Timp
Ik mis een beetje de kracht, na mijn horen iets te lui, kan ook smaak zijn, zit wel goed in elkaar
Het is inderdaad een vrij eenvoudig nummer, we hebben 'm dan ook in één dag in elkaar gedraaid. Als ik 'm nu zo weer eens hoor dan kan ie inderdaad nog wel wat verder uitgewerkt worden. Misschien komt dat er nog wel eens van.

demian

Tijdelijk lid
Ik hou hier ook wel van.. misschien moet ik ook maar 's zoiets gaan proberent te maken..:okdan:

jerzz

jerzzno
Origineel geplaatst door forcesupreme

Hier sluit ik mij volledig bij aan.. speel iets meer met die bass aangezien die gaat "irriteren" na verloop van tijd... Vind de flow wel erg lekker overigens.. Maar het grooved nog niet zoals het KAN grooven... De track is te langdradig voor mijn gevoel... gooi er eens een onverwachts geluidje in wat je delayed en leuk de trak op met maffe dingetjes. Zodoende geef je het wat meer body.

suc6

ProtoHuman

Well-known member
Origineel geplaatst door jerzz
Hier sluit ik mij volledig bij aan.. speel iets meer met die bass aangezien die gaat "irriteren" na verloop van tijd... Vind de flow wel erg lekker overigens.. Maar het grooved nog niet zoals het KAN grooven... De track is te langdradig voor mijn gevoel... gooi er eens een onverwachts geluidje in wat je delayed en leuk de trak op met maffe dingetjes. Zodoende geef je het wat meer body.

suc6
Misschien dat we nog wat met de bassline kunnen verzinnen. Een extra groove er bij in of zo. Goeie tip.

ProtoHuman

Well-known member
Relaxz en ik zijn dit weekend weer bezig geweest met dit nummer. We hebben 'm behoorlijk opgegooid en een nieuwe sequentie gemaakt. De bassline ben ik nog steeds niet 100% tevreden over, maar het is al een stuk beter zo.

http://pu.solidbasics.com/tracks/pu-20051106v2.mp3

Sly Dog

Electronic Alchemy
Laat ik eerst maar es melden dat ik niet aan deze track heb meegewerkt (voor leden die denken dat ik nu mezelf ga becommentariseren).

Tsja, het eerste dat me opvallend in v2 is de afmix. Die spreekt me niet bepaald aan. Met name het laag is heel erg afwezig. Verder vind ik dat geluiden wel iets krachtiger mogen zijn.
Het basgeluid vind ik ook niet echt je-van-het. Misschien is het een idee om een sinusje te pakken (uit bijvoorbeeld de DX7).

Versie 1 spreekt me vooralsnog meer aan dan v2. Ik kan me bij v1 echter wel vinden in het commentaar over de bas die iets te hard staat en net niet lekker grooved. Verder mogen inderdaad de drumgeluiden wel meer punch hebben.

ProtoHuman

Well-known member
We zijn behoorlijk lang met 't bassgeluid bezig geweest, maar konden niet echt iets vinden. Het werd of een een laag, dichtsmerend geluid met veel "oomphf" en weinig karakter, of iets zoals wat er nu in zit.

Ik zal aan 't einde van de week nog eens kijken of ik nog wat kan aanpassen qua EQ. 't Zou best kunnen dat de mix niet echt geweldig klinkt. We hebben die 's avonds in elkaar gedraaid, en 't is me wel vaker opgevallen dat eindmixen die ik 's avonds maak vaak zwaar beroerd zijn... Ik heb 'm sinds zondag niet meer gehoord, ik zal vanavond weer es luisteren.