Gyproc isolatie-platen ...

Beatbrothers

Ingeburgerd
Lid sinds
22 augustus 2002
Berichten
65
Locatie
Belgie
Hey,

Een tijdje geleden had ik eens gesproken over Gyproc isolatie-platen ...
De meeste kenden het nie ...en daarom dat ik er eens wat informatie over heb gezocht ....

gyproc

De platen die ik zou willen gebruiken ...
zijn de 'Thermogyp G' platen ...

Als je op de site komt, moet je naar professioneel gaan en dan producten => catalogus => platen => Thermogyp isolatieplaten => Thermogyp G

Wat vinden jullie dervan ?

Greetz Bart !
 
Tjee, daar zou je eigenlijk matt2nd voor moeten hebben. Hij weet er veel vanaf (hij heeft daar een TU opleiding voor)

IMO: goeie isolatie (vooral thermisch :D) en lichter dan steenwol+gipsplaat. Maar ik vermoed weer dat deze platen achterlijk duur zijn.
Maja, er zijn al veeeel topics hierover geweest op dit forum (zoekeeee)
 
veel te licht

voor geluidisolatie heb je massa nodig

je kunt beter gipsplaten gebruiken
 
Origineel geplaatst door matt second
veel te licht

voor geluidisolatie heb je massa nodig

je kunt beter gipsplaten gebruiken


Maar het zijn gips-platen met extra isolatie ...

Dus zijn het wel goede platen ? *D

Greetz Bart !
 
Origineel geplaatst door Transistor
Hmmm, interressantjes... ik ga binnen een week of drie ook beginnen met isoleren etc, vast erg dure platen ofnie?

Da valt wel mee geloof ik ... de juiste prijs weet ik nie, maar ze zeiden toch dat het niet super duur is !

Transistor, ga je ook een studio bouwen ... ?

Heeft er niemand foto's van de fases van de bouw van uw studio ?

Dus dan kunnen we allemaal eens stap voor stap zien hoe het evolueert tot het eind resultaat ....

Greetz Bart !
 
Ik heb bij mijn studio tegen de muren een raamwerk gemaakt van hout die niet tegen de muur aansteunt maar zit opgesloten tussen het plafond en de grond met behulp van rubbers. Tussen in dit framewerk heb ik steenwol geplaats en daaroverheen gipsplaten geschroefd. De naadjes en randen netjes dichtgeplamuurd (voorkomen van lekken). Er hangen voor de gipsplaten dikke zware gordijnen van onder tot boven.
De vloer is een moeilijk en duur probleem om te isoleren dus ik heb gekozen voor driedubbele laag onderplaten van 1cm dik (is van dat groene plaat) en twee lagen tapijt. Ik heb geen bovenburen dus geen plafondisolatie..
Dit is voor mij een budget oplossing! Wil je echt goed je best doen (zoals Matt al zegt) dan moet je een kamer in een kamer bouwen met dikke gipsbetonnen muren etc. Maar ja wie gaat dat betalen.

gr
Arv
 
Origineel geplaatst door Beatbrothers
Transistor, ga je ook een studio bouwen ... ?

Heeft er niemand foto's van de fases van de bouw van uw studio ?

Yep, eerst woonkamer, slaapkamer en keuken doen dan kleine studio ruimte onder handen nemen. Zal foto's maken met m'n analoge foto-camera.
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Ik heb bij mijn studio tegen de muren een raamwerk gemaakt van hout die niet tegen de muur aansteunt maar zit opgesloten tussen het plafond en de grond met behulp van rubbers. Tussen in dit framewerk heb ik steenwol geplaats en daaroverheen gipsplaten geschroefd. De naadjes en randen netjes dichtgeplamuurd (voorkomen van lekken). Er hangen voor de gipsplaten dikke zware gordijnen van onder tot boven.
De vloer is een moeilijk en duur probleem om te isoleren dus ik heb gekozen voor driedubbele laag onderplaten van 1cm dik (is van dat groene plaat) en twee lagen tapijt. Ik heb geen bovenburen dus geen plafondisolatie..
Dit is voor mij een budget oplossing! Wil je echt goed je best doen (zoals Matt al zegt) dan moet je een kamer in een kamer bouwen met dikke gipsbetonnen muren etc. Maar ja wie gaat dat betalen.

gr
Arv

Amaai ... lang aan bezig geweest ?

Heb je foto's van uw studio ?
Ben eens benieuwd ...

Greetz Bart !
 
Origineel geplaatst door matt second
veel te licht

voor geluidisolatie heb je massa nodig

je kunt beter gipsplaten gebruiken


Hoe zit het met de massa van gasbeton? als ik zo'n blok in m'n handen heb lijkt het niet echt veel massa te hebben of vergis ik me daarin?
 
leg 1,6 m2 gevoegd gasbeton in je de ene hand en 1,6 m2 gipsplaat in de andere en voel het verschil dan nog maar eens
 
Origineel geplaatst door Beatbrothers


Amaai ... lang aan bezig geweest ?

Heb je foto's van uw studio ?
Ben eens benieuwd ...

Greetz Bart !

Er staan foto's in de link met iets van "foto's van je studio"
ofzoiets. Moet je even zoek gebruiken

Ik denk dat ik er zo'n dag of 5 over heb gedaan. Op zijn gemakkie. Bedenk wel dat geluidsisolatie net zo goed werkt als warmteisolatie dus reservee alvast wat geld voor de airco :D

Die heb ik niet maar ik zweet me soms helemaal de ape-neten
 
oei wat een kromme zin :) net zo goed ..

bedenk wel dat geluidisolerende materialen ook goede thermische isolerende werking kan hebben (denk aan steenwol en glaswol als spouwdemping)
 
Back
Top