Yamaha 01V

mario

Heb je even...
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
1.374
Nou jongens, sinds vandaag ben ook ik de gelukkige eigenaar van een 01V Mengtafel en ik moet zeggen dat hij tot nu toe zeer goed bevalt !!! Heb 'm met I/O board kunnen ruilen voor m'n Behringer MX8000... Wat een zee van ruimte heb ik nu ;)

Ben wel in de veronderstelling dat ik er toch snel eentje bij moet hebben gezien m'n gear wat veel is.

gr. Mario
 
Re: Yamaha 01V

Origineel geplaatst door mario
Ben wel in de veronderstelling dat ik er toch snel eentje bij moet hebben gezien m'n gear wat veel is.

Goh, had jij niet laatst nog een MWxt gescoord????

Ik hoor je vader nog zeggen: mijn zoon heeft een veeeeel grotere mengtafel. Tja, ik heb slechts een 01V ;)
 
Congratz, check even voor je OS versie.
Als je lager dan 1.04 hebt zeker updaten. (yamaha site ff checken of hier zoeken voor snelle link)

En d'r is ook een 01v mailinglist/yahoo group met plenty stuff.
www.yahoogroups.com en zoeken op 01v

Maar die extra IO, digitaal of analoog?
 
Origineel geplaatst door fuse
Congratz, check even voor je OS versie.
Als je lager dan 1.04 hebt zeker updaten. (yamaha site ff checken of hier zoeken voor snelle link)

En d'r is ook een 01v mailinglist/yahoo group met plenty stuff.
www.yahoogroups.com en zoeken op 01v

Maar die extra IO, digitaal of analoog?

Hoe check je eigenlijk welk os je hebt?
 
Goh, had jij niet laatst nog een MWxt gescoord????

Ik hoor je vader nog zeggen: mijn zoon heeft een veeeeel grotere mengtafel. Tja, ik heb slechts een 01V

Hahahaha, klopt maar hij was er wel stuk van...
Toffe peeer die pa van me, wilde gelukkig tijd maken om jouw XT op te halen. Hij bevalt zeeeeer goed Wilco, thnx.

Bedankt voor de tips jongens, zal zeker even kijken na de OS versie want volgens mij heeft diegene 'm praktisch nooit aangeraakt, hij is echt in nieuwstaat!!!

Heb een analoog IN board Fuse, heb er echter nog niks mee gedaan eerst alle kabels opnieuw aanleggen incl. Midi. Heb nu ongeveer zo'n 50 kabels over ;)

BTW Het is wel laaaat geworden gisteren, pfffff.. maar ja dat krijg je met zo'n fantastische hobby

gr. Mario
 
Hoeveel kanalen heeft een 01V nu ? 16 x 2 waren het er toch ?
Uiteindelijk wil ik ook wel een keertje over naar een digitale tafel. Ga je nog met ADAT werken ? Of stuur je gewoon de digitale stereo master out naar je pc (digitale in).

Ohja, Waldorf XT ben ik ook hard naar op zoek :) :)
 
De 01V heeft 24 kanalen. Ik gebruik momenteel nog geen ADAT maar dat zal er op korte termijn wel aankomen dus stuur idd. nu nog de dig. stereo master naar de breakout-box van m'n MT88's...

gr. Mario
 
Ik vind 'm ontzettend strak klinken, toch wel heel iets anders als een analoge tafel. De EQ en Dynamics zijn errrrug goed!!!
 
LOL!

Maare hij heeft pas 24 kanalen als je d'r een uitbreiding bij koopt. Dat kan digitaal Adat/mLan zijn of analoog.
Maar Adat met dan een RME Digi kaart (of evt een Wavecenter PCI) is supergoed te doen. Ook omdat je in de 01v heel makkelijk de kanalen etc kunt routen en ook in de computer kant in de Sequencer is het relatief makkelijk te doen. Scheelt je in ieder geval weer een aantal gaatjes in een patchbay.

En de OS info moet je even op de http://www.yamaha.co.jp/product/proaudio/homeenglish/ site kijken en in de readme.txt staat hoe je moet booten om je OS te kunnen zien.
 
Origineel geplaatst door fuse
En de OS info moet je even op de http://www.yamaha.co.jp/product/proaudio/homeenglish/ site kijken en in de readme.txt staat hoe je moet booten om je OS te kunnen zien.

Regarding the MY8-mLAN option I/O card


The MY8-mLAN card can now be used with the 01V digital mixing console.
The MY8-mLAN I/O card is an interface card that supports the "mLAN" audio/MIDI interface based on IEEE 1394 high-performance serial bus. When the MY8-mLAN is installed in the option I/O slot of the 01V, connecting an external mLAN device with just a single cable will provide eight inputs and eight outputs of mLAN audio, in addition to transmission and reception of mLAN MIDI.
 
LOL :)

Kon het tot nu toe ook niet vinden, zit denk ik in de Firmware Upgrade.
 
Even een vraagje (ja alweer 1 !!!)

Gebruiken jullie naast de 01V nog andere effecten zoals bv. compressors ed... ? Heb er nog aardig wat maar weet niet waar ik ze zou moeten laten.

gr. Mario
 
[utility][dynamics][home] drukken en aanzetten. Dan krijg je het OS update menu te zien. Dan kun je ook het OS zien. Als je hem weer uitzet dan kun je gewoon weer opstarten naar het oude menu.

Maar die mLan kun je alleen editen als je ook zo'n uitbreding hebt, maar het ziet er ongeveer hetzelfde uit als met Adat.
Maar je hebt dan geen midi via mLan naar die 01v.
Trouwens werkt mLan alleen nog maar op de Mac's. En Yamaha belooft al heel lang PC drivers maar leveren ho maar.
 
Die is net uit? :confused:

Na ja, als hij het maar doet.
 
Ik heb v1.05, goed zat lijkt me ;)
 
Een digitale mixer met ADAT aansluiting (en uiteraard een PC met ADAT soundkaart :)) lijkt mij wel wat !!
Zeker als je een multiclient driver hebt. Mogelijkheden zijn dan in principe eindeloos !!
Kan een 01V trouwens ook meer dan 1 ADAT expansions in zich hebben (zodat je dus 16 channels in en out van je pc naar ADAT kunt sturen)?
 
Helaas kan het niet. Maar je hebt nog wel een extra spdif in/out die je erbij kunt gebruiken. Ideaal voor bijv FX return omdat die in metteen naar de mastermix gaat (of naar 13/14 gerouted kan worden)

Wil je meer Adat dan kun je ook naar de Behringer kijken die kan 2x Adat aan. Of 2x een 01v. Of een 03D, of 02r...
 
hey!

De 01V is een erg toffe machine, gefeliciteerd! Wat trouwens ook erg handig is, is die ToHost poort. daarmee kan je de mixer direct aan je pc knopen en met een speciaal drivertje heb je dan een speciale midipoort voor je 01v.
Ik heb een 03D en dat werkt perfect. Vooral omdat je bij de mix-automatisering (daar raak je echt verslaafd aan - effe een effectsend opengooien etc) een hoop sysex te verstouwen hebt die je normale midipoort algauw kan verstoppen.

Let er trouwens wel op dat je anders eq´d dan met een normale mixer. Eigenlijk is de eq van een digitale veel meer een correctie-instrument dan een goeie analoge eq die je kan gebruiken om het geluid echt te kleuren. Het heeft voor een nadelen. De LPF en HPF´s zijn echt super. Bijvoorbeeld overal een cut onder de 80 hz, behalve op de echte basssounds levert een heel transparant beeld op.
Maar even een dikke mid-boost klinkt gewoon minder dan op een goeie analoge eq. Anders iig.
Mij bevalt ´t echt uitstekend! 8) :okdan:

Groeten
Jasper
- die z´n microQ al aardig onder de knie begint te krijgen!
 
en wat ik nog vergeet... DYNAMICS!
Alles te side-chainen met alles. Erg erg erg freaky!
Heb jeff mills style tracks gemaakt waarop elk kanaal geduckt wordt door een ander kanaal. Veel leuker dan 1 compressor over het totaal!
 
Back
Top