Studio bouwen ....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Beatbrothers

Ingeburgerd
Lid sinds
22 augustus 2002
Berichten
65
Locatie
Belgie
Hey,

Ik ben momenteel ook mijn studio aant bouwen.
De muren staan al recht (studio-ruimte + zangruimte) .
Het dak en vloer wordt binnenkort gelegd.
De muren zijn van betonplaten. Dan wil ik daarbinnen opnieuw muren van Gybroc met isolatie zetten (kweet nie of het zo geschreven wordt). Is dit goed als binnenmuur ? Of kan ik hiervoor beter iets anders gebruiken ? Tussen de betonplaten en de gybroc wil ik ook glaswol zetten als isolatie. In de zangruimte wil ik alle muren ook bezetten met zo zwarte eiermousse als geluidsdemping ... is dit goed ?

In de studio-ruimte wil niet alle muren met die zwarte isolatie bedekken omdat het dan misschien te dood gaat klinken. Is er iets anders wat ik tegen de muur kan zetten en wat er ook nog mooi uitziet ? Heeft er iemand een paar links naar sites, waar ik kan zien welk materiaal ik kan gebruiken en hoe het eruit ziet ? Thnx ... Greetz Bart !
 
ja ook welkom ja.

Maar eh, gebruik even de zoekfunctie rechtsbovenin! Er is al zeer veel gezeverd over dit onderwerp

Arv
 
wat is gybroc voor materiaal ? is dat een soort gipsplaat ?
 
en wat voor isolatie is dat ? geperst steenwol ? warmte-isolatie ?
 
ik denk dat je beter gewone gipsplaten kan gebruiken (eventueel 2 lagen op elkaar)
en dan in de spouw geluidabsorberend materiaal voor spouwdemping ( glaswol )

zorg ervoor dat de binnenkamer geen contact maakt met de buitenmuur

je zangkamer kun je het best niet precies rechthoekig maken ivm met vervelende refelcties
verder is geluidabsorberend materiaal daar zeker veel nodig

verder kan ik je aanraden de overige thread over geluidisolatie te lezen
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top