de Grote minimale Acid track Contest

Origineel geplaatst door brz
Bedoel je dit nu negatief of positief naar mij toe?

Ik hoop posistief, aangezien we nu al tig jaar verder zijn dan de eerste 'acid' klanken en het een beetje jammer zal zijn dat er in al die tijd niets verandert. Zowel bij de muzikanten of de mensen die denken te weten wat acid is.

Hoe dan ook, dit is een topic om nummers te droppen en niet teveel gepraat.

Laterz brzzzz

Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar wat je zei zette me aan het denken.
Kijk, je hebt het over verdiepen en verbreeden van de 'acid' stroming, terwijl je de dingen die je niet trekt minachtend als 'saai' bestempeld, en 'één avond pielen'. Dan denk ik: wat is je referentie kader dat je zulks zegt? Het deed me denken aan iemand die om 'acid' vraagt, terwijl die niet weet wat 'acid' allemaal kan zijn. Wat jij zelf doet is al 10 jaar geleden vele malen gedaan, en veel dieper en breder ook... Is allemaal niet erg verder, maar je moet oppassen met het babbelen over verdieping, verbreeding en verandering, want voor je het weet staat je muziek in schril contrast tot je praatjes.

Wat ik wil zeggen is: het boeit niet wat jij als goeie of saaie acid ziet, het gaat erom dat mensen hier hun nummer posten.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar wat je zei zette me aan het denken.
Kijk, je hebt het over verdiepen en verbreeden van de 'acid' stroming, terwijl je de dingen die je niet trekt minachtend als 'saai' bestempeld, en 'één avond pielen'. Dan denk ik: wat is je referentie kader dat je zulks zegt? Het deed me denken aan iemand die om 'acid' vraagt, terwijl die niet weet wat 'acid' allemaal kan zijn. Wat jij zelf doet is al 10 jaar geleden vele malen gedaan, en veel dieper en breder ook... Is allemaal niet erg verder, maar je moet oppassen met het babbelen over verdieping, verbreeding en verandering, want voor je het weet staat je muziek in schril contrast tot je praatjes.

Wat ik wil zeggen is: het boeit niet wat jij als goeie of saaie acid ziet, het gaat erom dat mensen hier hun nummer posten.
303% mee eens
 
tijd voor wat geluid maar weer .
Hier een stukkie acid ( achtig / ofzo / hmmm, wat is het nou ) dat ik onlangs ook live heb gedaan ergens in utrecht . Tis minimaal ( 808 303 en een paar losse drumsamples uit me 909 )
Wat je hoort zijn twee 303 loepjes van 8 tellen elk. samen zijn ze een geheel maar als je los haalt van elkaar, hou ineens 2 totaal verschillende patronen over ( doordat bevoorbeeld de glide of accent net anders komt te vallen ).
TB's zijn heel erg verslavend.
:(
:D
 

Attachments

  • roland live.mp3
    1.020,1 KB · Bekeken: 49
Whoomp!

Whoomp!

Ik wil me even in de discussie storten over acid tracks en de tijd die dr aan besteedt wordt (of zou moeten worden...).
Zo'n beetje alle opnames die ik ooit op synthforum gepost heb, zijn dingen die na maximaal 4 uur beats inkloppen, synthlijntjes inspelen, met effecten klooien en wat jammen opgenomen zijn.

Mijn hele filosofie achter mijn muziek is juist de energie van het moment vangen.
Niets zo spannend als een opname van 8 minuten doen en het zo foutloos mogelijk te doen!
Of eventuele fouten goed op te vangen door ze te maskeren of simpelweg nog 7 keer te herhalen ;).

Als iemand stelt dat je juist weken op een acidtrack moet zitten... dan vraag ik me af.. hoe moet je dat in godsnaam doen? Is acid niet (van origine) een drumcomputer aanzetten en in sync een TB-303 / mc-202 of wat je ook maar tot je beschikking hebt laten lopen en gewoon ervoor gaan? Als ik weken op een track moet zitten, dan is die track gemaakt op basis van verstand, niet op basis van emotie. De manier waarop ik tijdens een opname tweak en mix, het verloop van de track en het effectengebruik staat in direct contact met wat ik op dat moment voel.

Dat is juist het fijnste voor mij van muziek maken en opnemen. Even niet meer denken, maar gewoon doen. Vaak ben ik bezig en heb ik ineens zoiets van 'zou ik niet es stoppen?' en dan bouw ik in een minuut of 2 af en stop de opname, die dan een minuut of 10 blijkt te zijn.

Ik denk dat dat je iemand niet moet aanvallen of veroordelen op basis van zijn of haar werkwijze. Is dat ook niet één van de dingen uit de acid scene? Respect?

:okdan: de meeste tracks dig ik wel :okdan:

-C-
 
Origineel geplaatst door Chinetti
Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar wat je zei zette me aan het denken.
Kijk, je hebt het over verdiepen en verbreeden van de 'acid' stroming, terwijl je de dingen die je niet trekt minachtend als 'saai' bestempeld, en 'één avond pielen'. Dan denk ik: wat is je referentie kader dat je zulks zegt? Het deed me denken aan iemand die om 'acid' vraagt, terwijl die niet weet wat 'acid' allemaal kan zijn. Wat jij zelf doet is al 10 jaar geleden vele malen gedaan, en veel dieper en breder ook... Is allemaal niet erg verder, maar je moet oppassen met het babbelen over verdieping, verbreeding en verandering, want voor je het weet staat je muziek in schril contrast tot je praatjes.

Wat ik wil zeggen is: het boeit niet wat jij als goeie of saaie acid ziet, het gaat erom dat mensen hier hun nummer posten.

Poehee, wat een sufferd ben jij! Wie heeft het hier over minachtend, dat maak je er zelf van.
Een opmerking dat ik een aantal nummers saai vindt (en luister nou zelf dat zijn ze echt wel).
En je komt met een aantal conclussies en veroordelingen die geneens betrekking meer hebben op wat ik zeg...

Wat ik wil zeggen is:
Als je iets post op een forum, dan reageren mensen erop. Dit kan positief zijn of negatief. Als je daar niet tegen kan post je lekker niets!

Groeten Bruce
 
brz

Ik heb even naar je nummer geluisterd en kwa sequence heb ik er niets op aan te merken maar over de heele lijn vind ik ze saai en zeker niet acid te noemen maar hardtek.Tis maar wat je graag hoort natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door (3¿ÏÏÞ(3د|¯
brz

Ik heb even naar je nummer geluisterd en kwa sequence heb ik er niets op aan te merken maar over de heele lijn vind ik ze saai en zeker niet acid te noemen maar hardtek.Tis maar wat je graag hoort natuurlijk.


Jammer dat je het niet hoort/saai vind, er gebeurt echt veel in de frequenties...hier gaat ook de meeste tijd bij mij inzitten.

Acid/tekno is het voor mij echt wel......hardtek is wat stomper enzow, maar het blijven altijd maar vakjes waar het ingeplaatst kan worden.
 
Origineel geplaatst door brz
Poehee, wat een sufferd ben jij!


Is dat een quote van Tommie uit de Sesamstraat? Nu begin ik pas ècht te twijfelen aan je referentie kader ;)

Wie heeft het hier over minachtend, dat maak je er zelf van
Je zegt dat het lijkt alsof de hier geposte muziek in één avondje gemaakt is. Is dat niet minachtend dan? Als je het anders bedoelde, had je het anders moeten zeggen.

En je komt met een aantal conclussies en veroordelingen die geneens betrekking meer hebben op wat ik zeg...
Een conclusie zou zijn "Brz verwacht 'een vette frequentie gerichte minimale sound' in de stijl van Ferenc en Blue Man als hij het over minimale acid heeft en vind veel van wat hier is gepost en niet binnen dat kader past saai. Brz vermoed dat veel van die tracks in één avond zijn gemaakt. Brz heeft een volgens hem verdiepende en verbredende TDK plaat met z'n eigen nummer voor z'n kop". Maar dat heb je mij niet horen zeggen. En veroordeeld heb ik je ook niet: ik vertelde alleen hoe datgene wat je allemaal schreef mij aan het denken had gezet.

Wat ik wil zeggen is:
Als je iets post op een forum, dan reageren mensen erop. Dit kan positief zijn of negatief. Als je daar niet tegen kan post je lekker niets!
Als je doelt op het geven en krijgen van kritiek: er zijn inderdaad twee soorten kritiek: positieve en negatieve, alleen denk ik dat jij positieve en negatieve kritiek verkeerd uitlegd. Feitelijk is alle kritiek postief: kritiek is iets waar je wat aan hebt, dat een aantal aandachtspunten aangeeft waarmee degene voor wie de kritiek is bedoeld kan werken. Negatieve kritiek is kritiek die nergens op slaat, kritiek die slecht geformuleerd is of geen punten van verbetering aandraagt. Als je al kritiek gaf (en je niet simpelweg laatdunkend of minachtend uitliet), gaf je negatieve kritiek.
 
-Is dat een quote van Tommie uit de Sesamstraat? Nu begin ik pas ècht te twijfelen aan je referentie kader ;)

..........wijsneus


-Je zegt dat het lijkt alsof de hier geposte muziek in één avondje gemaakt is. Is dat niet minachtend dan? Als je het anders bedoelde, had je het anders moeten zeggen.


Bedoelde het precies zoals ik het zeg. Denk nog steeds dat het meeste in een avond gemaakt is! Betekent niet gelijk dat ik het minachtend bedoel, dat maak jij ervan.

-Een conclusie zou zijn "Brz verwacht 'een vette frequentie gerichte minimale sound' in de stijl van Ferenc en Blue Man als hij het over minimale acid heeft en vind veel van wat hier is gepost en niet binnen dat kader past saai. Brz vermoed dat veel van die tracks in één avond zijn gemaakt. Brz heeft een volgens hem verdiepende en verbredende TDK plaat met z'n eigen nummer voor z'n kop". Maar dat heb je mij niet horen zeggen. En veroordeeld heb ik je ook niet: ik vertelde alleen hoe datgene wat je allemaal schreef mij aan het denken had gezet.

Heb je wel gelijk in....sorry voor de verwarring.

-Als je doelt op het geven en krijgen van kritiek: er zijn inderdaad twee soorten kritiek: positieve en negatieve, alleen denk ik dat jij positieve en negatieve kritiek verkeerd uitlegd. Feitelijk is alle kritiek postief: kritiek is iets waar je wat aan hebt, dat een aantal aandachtspunten aangeeft waarmee degene voor wie de kritiek is bedoeld kan werken. Negatieve kritiek is kritiek die nergens op slaat, kritiek die slecht geformuleerd is of geen punten van verbetering aandraagt. Als je al kritiek gaf (en je niet simpelweg laatdunkend of minachtend uitliet), gaf je negatieve kritiek.

Doelde meer op het feit dat mensen zo fel reageren als iemand (ik in dit geval dus) zichzelf negatief uitlaat over iets.

Als ik een topic zie staan met: de grote minimale acid contest, dan neem ik aan dat iemand die er iets post een speciaal stuk muziek wilt laten horen.
Na veel tracks gehoord te hebben had ik niet dat gevoel en dat wilde ik kwijt. Heeft verder geen hol te maken met de twee vb die ik gaf en mijn referentiekader wat wel of niet groot genoeg is. Meer een muzikale kijk op dingen, zowel productie technisch als creatief.

LaterzRbb
 
Is er hier eigenlijk iemad op het forum die een devil fish heeft???
 
Origineel geplaatst door milka
tijd voor wat geluid maar weer .
Hier een stukkie acid ( achtig / ofzo / hmmm, wat is het nou ) dat ik onlangs ook live heb gedaan ergens in utrecht . Tis minimaal ( 808 303 en een paar losse drumsamples uit me 909 )
Wat je hoort zijn twee 303 loepjes van 8 tellen elk. samen zijn ze een geheel maar als je los haalt van elkaar, hou ineens 2 totaal verschillende patronen over ( doordat bevoorbeeld de glide of accent net anders komt te vallen ).
TB's zijn heel erg verslavend.
:(
:D

vette shit


Origineel geplaatst door spycell
Is er hier eigenlijk iemad op het forum die een devil fish heeft???

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=47504

daar staat er een bij

8~
 
en we zijn weer weg

en we zijn weer weg

Dit is er eentje met rebirth gedaan.Het is geen superplaat maar wel lekker retro.:dj:
 
Back
Top