[tracks] Rineau - 2 x

Rino

Rineau
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
399
Locatie
Amsterdam
Ik was eigenlijk van plan voorlopig even geen chillout muziekjes meer te maken, maar deze twee waren voor een opdracht. Ze zijn naar mijn idee nog niet helemaal af, maar ik zit een beetje in twijfel wat ik er nog mee moet.

De zang van het eerste nummer is van een chickie uit Los Angeles en daar heb ik me ook niet mee bemoeid. Moet bekennen dat ik 't een beetje twijfelachtig vind...

Rineau - Invisible

Deze track moest een beetje op een track van de Thievery Corporation lijken, maar zonder dat de aandacht teveel wordt afgeleid door een of andere té aanwezige lead of iets dergelijks. Gevolg is wel dat de track misschien iets teveel voortkabbelt. Maar goed, luistert...

Rineau - Thieves
 
eerste track, lekker chillie, maar ik vind het wat vlakjes klinken allemaal...
komt misschien door die zwakke plop-kick die d'r precies maar wat 'op' ligt en niet veel beweging brengt
(tsjah, 'k ben dan ook een beetje een dynamiek-freak), en de stem die niet echt in de mix 'zit'...

bij dergelijke muziek stel ik me gewoon een of andere hippe sfeervolle tent voor waar ze niet verder komen dan wat gebrom uit de subwoofer als achtergrond bij een :koffie: , dus jah, dat gebrom moet d'r ook zijn dan!

tweede track heeft dat al ietsje meer!
ik herken wel enkele samples die'k ook op cd heb ;), maar who cares
over de arrangementen enzo, nix aan te merken :okdan:

vetjes :dj:

m.r.t.
 
De eerste track is relax hoor! De stem is idd niet echt to, maar de begeleiding vind ik er prima bij passen. Het mag misschien wel allemaal wat voller klinken. Met name het ritme, die komt net wat te weinig naar voren; 't klinkt wat te dun. En dat heerlijke gitaarlijntje, die mag wat mij betreft wel wat harder.

de tweede track klink ook wel owke, maar kabbelt idd wat door. Niet echt heel boeiend.
 
Twee mooie trackjes!

De tweede track is mijn favoriet, lekker rustgevend, en dat doorkabbelen vind ik wel mooi :biertje:
Qua sound en techniek heb ik op beide niks aan te merken. (Boven mijn niveau wellicht? :P)
 
Back
Top