[mrt-tech] - mrt - the stealth ep - (weapons) - jdam (atomic force)

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
ok, here's the point...
ik zit eigenlijk een beetje in de knoop met deze track

al een tijdje ben'k bezig met een ep van 4 tracks die gaan over 'the stealth'
achter elke track afzonderlijk zit dus een idee...
de eerste track (eigenlijk de 2de, na de intro) heb'k al eens ooit gepost hier,
dat was die abstracte track 'titanium x edit'

deze track hier zou dus het idee van de titel moeten weergeven: atomic force
hij is monotoon (tot zeer monotoon), sowieso niet dansvloergericht,
er zit maar 1 break in,
maar ik vind hem algemeen wel krachtig overkomen (imo)...
echter vind ik er nog wat aan ontbreken,
en ondertussen heb'k em al zo vaak beluisterd dat'k er zelf gek van wordt...
dusseuh...
daarom kom ik bij jullie terecht, beste synthpatisanten

alle tips zijn welkom, "wat zou er nog bij kunnen, moet het melodisch zijn of (nog) meer percussie, ...", hou het liefst zo abstract mogelijk... en het moet in't concept passen...

als je zelf ideeën wilt uitwerken, en eventueel laten horen, be my guest, ik sta hier heel erg voor open... ook voor samenwerken of eender wat, om dit maar tot een goed einde te brengen... (ik ken hier namelijk in de buurt niet veel mensen die verder komen dan '1,5-min- hetzelfde-loopje in reason programmeren)..
just for fun, want ik heb hier verder toch geen plannen mee...

weet ik veel wat eruit gaat komen, voor hetzelfde geld vindt er niemand wat aan ;)

:eureka:

m.r.t.


[mrt-tech] - mrt - the stealth ep - (weapons) - jdam (atomic force)

front.jpg


oh trouwens, dit is maar voorlopig frontje wat'k wat in elkaar heb gefotoshopt...
een kameraad van me (grafisch design) zal voor de nodig grafische ondersteuning zorgen...
(om het hier dan in de kast te laten liggen)
:doei:
 
Origineel geplaatst door Dnomyar
Heerlijke doormix plaat hoor!!
Niks meer aan toe voegen! :biertje:

Totaal mee eens, heerlijk dat monotome.
Ik hoorde ook steeds een joelende menigte opkomen of is dat mijn fantasie.
 
nope, that's the stealth ;)
die ambient geluiden zaten trouwens ook in die abstracte versie
als er toch zijn met tips, altijd welkom
vandaag had'k nog een of ander high pass sizzle geluidje met de Absynth kunnen verkrijgen,
maar m'n CPU sputterde tegen tijdens het renderen

ik had ook nog gedacht aan een of andere vocal onder de breakdown 8)
iets in de aard van terrence fixmer - electrostatic (?) (bij wijze van voorbeeld)

thanx!

m.r.t.
 
Origineel geplaatst door mrt
nope, that's the stealth ;)
die ambient geluiden zaten trouwens ook in die abstracte versie
als er toch zijn met tips, altijd welkom
vandaag had'k nog een of ander high pass sizzle geluidje met de Absynth kunnen verkrijgen,
maar m'n CPU sputterde tegen tijdens het renderen

ik had ook nog gedacht aan een of andere vocal onder de breakdown 8)
iets in de aard van terrence fixmer - electrostatic (?) (bij wijze van voorbeeld)

thanx!

m.r.t.

Cool hoor die stealth.
Vocals in de breakdown kan wel klinken....moet even aan "Circling overland" denken van front 242.
Terence fixmer - Electrostatic is ook zoiets vaags met vocals.
Iedegeval het proberen waard maar doe je dan zelf de vocals of ga je opzoek naar documomtaires over stealth vliegtuigen?
Succes....
 
Iedegeval het proberen waard maar doe je dan zelf de vocals of ga je opzoek naar documomtaires over stealth vliegtuigen?
Succes....

ben al hele tijd op zoek, maar wou hem het liefst uit een docu halen ja...
na m'n examens nog eens wat research doen, zouden daar wel documentaires van bestaan?
'k heb toch al vaak het internet afgeschuimd en niet echt iets toepasselijks gevonden...

hm, zelf iets opnemen ben'k al van plan in ander nummer ;)

m.r.t.
 
Stevige doordraai plaat, beetje Speedy J'achtig. Een door loopende zooi, maar wel lekker! Mischien kun je die loop nog net ff wat intressanter maken door wat meer met de percussie te spelen.

Je zou ook een of andere geluid op de achtergrond mee kunnen laten gaan en deze constant EQ'en en filteren, dan zit er toch nog een beetje beweging in de track.

vind die ride wat schel klinken, ietsjes minder hoog en meer mid mag wel geloof ik.

Dat idee met samples uit een stealth docu is eeen top idee! Wat ook wel gaaf is zo'n piloot die over zijn radio praat.
 
hm 'k heb het nogal voor die schelle rides... die tegen de bas worden geplet
ik ga em misschien wel nog andere pitch geven

verder had'k zo al verschillende samples van piloten d'rop gezet maar ik vond het toch nog niet dat... ik zoek nog naar dé sample...
idd, die loop mag wel wat mee gespeeld worden... es zien wat we d'raan kunnen doen
en die absynth die'k erbij ga steken gaat idd ook nog zorgen voor wat variatie (mbv filtering ofzo), telkens bij het begin van de 8 zit er wel al dergelijk geluid in... (of staat die versie nu net niet online, ben niet zeker)

m.r.t. dankt u
 
Back
Top