Pim Pho

Gossen

Ingeburgerd
Lid sinds
4 Maart 2004
Berichten
46
Locatie
Pixelland
Hello mensen,

T'is alweer een tijdje geleden. Heb een periode 'anti computer' achter de rug :)

Deze track heb ik een tijdje geleden gemaakt voor een oud en nieuw feest.
Het thema was Pimp and Ho. Ik heb geprobeerd om een theme voor deze avond te maken.

Pim Pho

Het was een leuke nacht en het nummer werd goed ontvangen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

de volgende ingredienten zijn gebruikt:
- Renoise
- Vanguard VST
- samples
- m'n eigen engelse g**le stemmetje ;)


Bedankt voor het luisteren!!

GreetZ Gossen
 
Doet me deugd te zien dat mensen nog trackers gebruiken (maar DIE periode heb ik achter de rug)
Lekker duister trackkie. Beetje eenzijdig, maar das op zo'n heet feest niet erg.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Doet me deugd te zien dat mensen nog trackers gebruiken (maar DIE periode heb ik achter de rug)
hoezo dan? het woordje tracker klinkt veel mensen als 'el cheapo' in de oren, de tijd dat iedereen nog Protracker of Octaslet (wat een kutprg) op de Amiga werkte wat toch 90% van alle keren resulteerde in niet meer dan lamme/ludieke boeren en scheten mods (nee niet de grote jongens die het sf in het gareel houden maar de bestandsnaam)... tegenwoordig is het toch wel degelijk andere koek... t'is een andere werkwijze maar als je toch al van stepsequencen houd waarom dan niet een tracker usen?
 
Dat is juist, maar de flexibiliteit en anti-quantizering ontbreekt erg in een trekker.
Ik heb me trouwens wel heerlijk vermaakt in de vroege nineties met FT II hoor.
Totdat FL elegant mijn leven binnen kwam dwarrelen... Toen was't beurt me de trággers!

Maar laten we weer ontopic gaan :)
 
Hai,

Ik begrijp wat iemand eventueel tegen trackers heeft, maar we zijn inmiddels een heel stuk verder gekomen. De Fasttracker en Protracker tijd is inderdaad voorbij, maar een Renoise bijv. heeft voor mij genoeg te bieden. (check eens www.renoise.com)

Maargoed ieder z'n ding. En eigenlijk is Fruity Loops ook een tracker maar dan 90 graden gedraaid ;)
Maar volgens mij is de tracker discussie al zo oud. Die koeien zijn echt al lang dood.

Bedankt voor jullie comment in ieder geval.

GreetZ Gossen
 
heej even off topic, maar aangezien jij bekent bent met renoise stel ik toch stiekum mijn vraagje :engel:
kun je met renoise ook externe hardware integreren? (synths met name)
of heb je dan weer een aparte sequencer nodig?
 
Hmm ik hoop dat ik het goed heb, maar volgens mij kun je Renoise als sequencer gebruiken (dat is een tracker eigenlijk ook, toch?) en door middel van MIDI je externe hardware laten aansturen. Maar echt integreren zodat Renoise het apparaat herkent dat niet.

Ik ben niet echt (of zeg maar echt niet..) bekent met externe synths e.d. dus ik weet niet of ik je vraag naar tevredenheid beantwoord heb.

Misschien moet je eens op de site van Renoise (www.renoise.com) kijken. Ze hebben ook een best groot forum. Maybe dat daar een goed antwoord staat.

Succes in ieder geval.

GreetZ Gossen
 
Opzich lekkere track. Niet mijn stijl, maar das een kwestie van smaak. Had de drums wel wat beter in de mix gemixt. Voor mij een beetje een hoog special d gehalte (of hoe heet die knakker?)
 
Geweldig! Zo'n nasty stem: "Are you ready to dance, are you ready to fuck.....ARE YOU HORNEY??"
Heerlijk ranzig feestje moet dat geweest zijn ;)

Ik vind de track heerlijk om mezelf op de dansvloer te verliezen, terwijl je van voren niet meer weet dat je van achter bestaat, if you know what I mean. Maar sommige geluiden hadden imo wat voller gekund. Zoals dat distorted 303-achtige geluidje op een gegeven moment. Die had net wat aparter kunnen zijn.

Sluit je express af met het bekende loopje van hoe heet het ook alweer (met die tekst: "It's gonna be alright")? Wel grappig die terug te horen.

Ciao,
Gijs
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb heel veel gein gehad om dat stemmetje in te spreken. Is zowiezo leuk om je eigen stem te gebruiken.

Dat einde is eigenlijk niet het einde. Hij gaat nog door met inderdaad dat bekende deuntje "It's gonna be alright". Daar kwam ik per ongeluk op uit en het klonk wel lekker. Het is eigenlijk dus een langer nummer, maar dan meer een minimix zeg maar :)

Dat het een special d gehalte heeft kan kloppen. Ik heb geprobeerd om het nummer toegankelijk te maken voor iedereen. Ook voor de mensen die misschien wat minder van de house houden. Misschien dat ie daardoor een ietsiepietsie special d gehalte heeft?

Nah goed. Nogmaals tnx.

GreetZ Gossen
 
Back
Top