Live Techno nmrtje

xpanded stereo

Ouwe rot
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
2.688
Locatie
Deventer
Live gemixt en gefiltered!

Mcf 42, electrix filterfactory, ms-20, ableton 5(super prog)

Klinkt heel hard het best;)

downloaden van: http://home.wanadoo.nl/atiepotma/

cirkels.mp3

Ik hoop op opbouwende kritiek...dattie te eentonig is weet ik....tis ff snel een live takey...gaat mij vooral om tips over de sound!

Gr,

Chris
 
Voor een rapido livetrack, goed. Drums vind ik lekker. Ik mis hier en daar een lekkere riff, heb je genoeg ruimte voor. Sound is goed.

Lekker verder aan werken, zeker doen.

Groeten

:mexico:
 
Re: Live Techno nmrtje

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Live gemixt en gefiltered!

Mcf 42, electrix filterfactory, ms-20, ableton 5(super prog)

Klinkt heel hard het best;)

downloaden van: http://home.wanadoo.nl/atiepotma/

cirkels.mp3

Ik hoop op opbouwende kritiek...dattie te eentonig is weet ik....tis ff snel een live takey...gaat mij vooral om tips over de sound!

Gr,

Chris

lekker funky! Kun je even uitleggen welke bak je waarvoor hebt gebruikt? Ableton voor de drums (zijn dat loops of zelf gesequencte drums?), dat lijkt me duidelijk maar de rest? Waar zit de MS20 bijvoorbeeld?
 
Lekkere groove...'Cirkels' past daar als titel heel goed bij.
Over mijn pc-speakers hoor ik vrij weinig 'muziek'....?

Gooi dat wat harder in de mix, arpeggiotje erover, wat knopgetover,
et voila! :dj:
 
De ms zit er heel weinig in...alleen die filter lfo break..pieuwrrrtttpieuwe...;)
Drums zijn loops en zelf geprogged... met simpler..
Over de bassline zit de mcf42..zijn 3 verschillende funk loops..downgefiltered met dist!
Electrix filtered de funky guitar loop...met ohmboys

Over laptop speakers hoor je idd bijna alleen maar een pompend beatje...het gaat hem vooral om de stuwende sub bassline...de groove komt pas als je hem hard over de speakers knalt..

Ik zal er idd nog eens even wat vette sounds bij gaan maken..Een vette vrouwenstem met dikke dubwise breaks daarop zou wellicht passen!? Had er een 106 proggy chord flow bij gedaan maar toen werd hij weer minder rauw...dus ik moet er nog ff mee vogelen. Wat meer breaks erin enzv. ga binnekort na mijn vakantie ff een nieuwe live take maken en die verder verknippen en editen + bij maken totdat hij echt op een track lijkt! Ook een stukje teebee misschien op z'n plaats!?

Thx voor de comments!:)

Gr,

Chris
 
I like it a lot! Inderdaad een plaatje dat je niet op laptopspeakers moet gaan beluisteren. Voorlopig zou het zonder enige twijfel al werken op een dansvloer. Veel meer heb ik in dit soort tracks eigenlijk niet nodig; enkele onvoorspelbare breaks zouden wel op hun plaats zijn; vooral dat pompende zo goed mogelijk trachten te bewaren. Ik wil meer!
 
zekers een lekker nummer. deze technokan ik wel waarderen. het gaat maar door , en door, zonder dat er al teveel geluiden bijkomen. En dat vind ik nu ook eens keer lekker.. plaatje waar je een set mee kan beginnen.

zo'n funky bassline krijg ik nooit te pakken. .
Mijn kick is altijd veels te hard.

Gebruik je ook een compressor om dit in elkaar te "persen".

Ik ben nog best een leek in dit wereldje met termen heb ik geleerd, dus ik hoop dat je iets kan vertellen in "normale" taal hierover.

alvast bedankt..

Verder vind ik je nummer pakkend en dat mis ik meestal in m'n nummers.

Goed werk. :okdan:

Ik zie graag een uitgewerkte versie hirervan.
 
Lekker trakkie opzich en moet je eigenlijk idd (te) hard horen over PA of goeie/grote boxen.

Vrouwenstem.. kàn wel, maar 'k zou eerder wat 'trommeltjes' en/of extra hi-hatjes hier&daar erbij gooien op een gegeven moment. Redelijk cliché is dat ja, maar ach wèl lekker :D
 
Ik wil me hier bij aansluiten en zou er meer percussieve dan melodische elementen of chords en dergelijke overheen leggen.
 
In het begin van de track was ik persoonlijk zeer aangenaam verrast door de vette sound van de kick! superkick man! lekker..
bassline is ook lekker funky, maar ik wacht de totale track op iets die er maar niet komt...
zowa een funky riff die oploopt enzo.. maar echt lekker.. kzou deze geen techno noemen maar eerder pumpy house.

wel lekker.. zou werken op de dansvloer :)
 
Origineel geplaatst door Mexes
zekers een lekker nummer. deze technokan ik wel waarderen. het gaat maar door , en door, zonder dat er al teveel geluiden bijkomen. En dat vind ik nu ook eens keer lekker.. plaatje waar je een set mee kan beginnen.

zo'n funky bassline krijg ik nooit te pakken. .
Mijn kick is altijd veels te hard.

Gebruik je ook een compressor om dit in elkaar te "persen".

Ik ben nog best een leek in dit wereldje met termen heb ik geleerd, dus ik hoop dat je iets kan vertellen in "normale" taal hierover.

alvast bedankt..

Verder vind ik je nummer pakkend en dat mis ik meestal in m'n nummers.

Goed werk. :okdan:

Ik zie graag een uitgewerkte versie hirervan.

Ik ben weer terug :)

Ik heb een limiter gebruikt op het geheel en compressie op de bassdrum..ik ben zelf ook nog erg in het experimenteer statdium daarmee. Gewoon veel vogelen en je krijgt vanzelf wat je wilt.

Bedankt voor de reacies mensen! :)
 
Back
Top