Mic Preamp, maar welke

ErikM

i'm still here!
Lid sinds
12 mei 2002
Berichten
76
Locatie
Groningen
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een micpreamp te kopen, die
ik bij mijn Roland Vs880 (na tussenkomst van een compressor)
kan gebruiken. Nou is het budget niet zo groot en
heb ik het maximale bedrag rond 275 euro gezet.

Ik heb een Sennheiser mic (weet even niet welke)
en wil als het kan ook iets stereo opnemen (en opleuken
met een buisgeluid).

Dus als het kan tube, 2 kanalen en gillend goedkoop, en
natuurlijk het best.

Groet, Erik
 
Met een prijs van rond de €275 komr je denk ik al snel uit bij de Behringer mic2200.

MIC2200medium.jpg


Moet zeggen dat deze goed klinkt
 
de behringer buizen pre-amp komt erg goed uit veel testen..vooral de S/N ratio schijnt belachelijk goed te zijn.....
 
..in vergelijking met veel duurdere apparaten.....is ooit een round-up gedaan door die precieze Duitsers van Keyboards magazine
 
De Behringer heb ik ook al over nagedacht. Is het
geluid genoeg 'tube-like' om hem aan te schaffen?
En hoe zit het met de geruchten over de tube die
alleen maar voor het visuele effect aanwezig zijn?


En de Art Tube MP? Blue Tube?
En de T1953 (Ultragain van Behringer in Tube uitvoering)?

De laatste heb ik ergens gezien voor 255 euro.
 
ik heb een behringer compressor met zo'n buis....je kan het zeker wel horen, maar het is toch erg subtiel.....klinkt zo ongeveer als hele subtiele enhancer...
 
Origineel geplaatst door ErikM
De Behringer heb ik ook al over nagedacht. Is het
geluid genoeg 'tube-like' om hem aan te schaffen?
En hoe zit het met de geruchten over de tube die
alleen maar voor het visuele effect aanwezig zijn?

achter de buis bij deze behringer zitten twee gele
ledjes die langzaam oplichten zodat het van aan afstand net een echt gloeiende buis lijkt.
Gewoon een erg flauwe :confused: grap van behringer.
Zo te zien intern zit ie wel degelijk in het signaal circuit, maar net zoals bij de betere tube pre's effe wat traploos "warmte" erin draaien kan bij dit type in het geheel niet.
Dus hoe sterk zo'n buisje het signaal positief beinvloed weet ik niet precies (zou em es eruit kunnen trekken..., kijken of er nog signaal doorkomt)
of de gloeispanning kunnen meten.
Ding klinkt overigens wel prima 8) voor z'n prijs, wij gebruiken er twee live on stage om vier extra microfooninputs te creeren voor onze dm24 tafel.
 
joemeek vc6q 349 bij feedback :)
 
DBX - Mini-Pre zag ik ook nog staan. Maar je hebt dus een handjevol merken waaruit je kunt kiezen.

Gewoon met je microfoon naar de winkel en ze stuk voor stuk gaan testen lijkt me. :)

Oh ja, hadden die Roland ook geen COM microfoon simulators onboard of waren dan de duurdere VS modellen?
Je had toch ook zo'n los microfoon simulator kastje? Misschien is dat wel interessant.
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
joemeek vc6q 349 bij feedback :)

zou ik ook voor gaan erg mooi
 
Origineel geplaatst door fuse
Gewoon met je microfoon naar de winkel en ze stuk voor stuk gaan testen lijkt me. :)

Oh ja, hadden die Roland ook geen COM microfoon simulators onboard of waren dan de duurdere VS modellen?

Ik ben hier in Groningen nog niet in een winkel een paar van bovengenoemde apparaten tegengekomen (lees meer dan 1) =( .In de meeste winkels zeggen ze: "Neem deze maar want dat is de beste". En dan wordt het wat lastig niet waar?

Ik kan in Groningen de MIC2200 en de Art beluisteren en volgens mij de Dbx op 20 km reisafstand. Dus misschien moeten we een sample door onze preamps jagen zodat we de verschillen kunnen horen. Iemand een bruikbare stemsample van 2 a 3 secs hiervoor?

Inderdaad de Roland heeft microfoon simulators, maar het
blijft een beetje steriel. En bovendien, wil ik de boel niet laten klinken als een andere mic maar wat warmer en met twinkeltje.
 
ga dan voor de Meek, en laat die anderen liggen, met de Meek maak je het en warmer en heb je een goede regel mogelijkheid. (vriend van me heeft een prof studio en gebruikt ze dagelijks op internationale artiesten.)
 
ja die prijs is erg goed voor een joemeek....
 
ik ga zelf overigens voor de focusrite trakmaster omdat het mijn primary preamp wordt en ik dan een meer transparant geluid wil ipv al te kleurend, en ik vindt de focusrite sound erg aangenaam wat ik tot nu toe heb gehoord..maar die valt iets buiten je budget geloof ik...
 
Tsja vind die twinkel altijd wel mooi om te horen in de muziek.

Maar eh, is zo'n combo van mic en preamp niet gewoon afhankelijk van elkaar of het klinkt of niet? Of is het zo dat merk X altijd beter is dan merk Y?
 
combo maakt ook zeker wel wat uit
 
Ik heb de presonus bluetube. Ik ben er errug tevreden over. Ik gebruik hem voor vanalles. Je kan em behalve mic preamp ook gebruiken om instumenten zoals gitaren ed. in te prikken. Ik gebruik hem veel voor basgitaar. Dan is de drive knop ook erg leuk om het geluid wat viezer te maken. Met gitaar in combinatie met een speaker emulator istie ook leuk. Of als voorversterker voor de mic om een amp te op te nemen.
 
Back
Top