[Nieuwe Trance Track] Reversed Infinity, need feedback!

[WouterW]

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2002
Berichten
135
Locatie
Amsterdam
Hallo,

het is alweer een tijdje sinds ik hier een track heb gepost.
Maar bij deze, een nieuwe trance track die ik een maandje geleden heb gemaakt voor ik op vakantie ging;
ben benieuwd hoe jullie het vinden.

.: Track Info :.

Lengte: 8:27
Filesize: 11.6 MB
Genre: Trance
Titel: Reversed Infinity
Artiest: Silent Motion (ikke dus)

Gemaakt met: Reason 2.0 & Cubase VST 5.1

De track is te vinden @ http://www.xs4all.nl/~wognum/muziek/
 
Ik had het je al gemeld...maar WHAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA....wat weer een trekkie!

De mixage en mastering zou ik wat anders hebben gedaan... iig wat minder een plopbasdrum zeg maar...maar kwestie van smaak hoor. Toppie trance track!
 
Wat nou 'zou ik anders gedaan hebben'. Hoe dan?
Zeg dan gewoon dat je het gaaf vind en verder niets. (Grmbl)

De mix is gewoon druk en dat ik altijd tricky om te mixen. Maar over het algemeen kan er met EQ nog wel wat hoog bij. En die kick en baslijn kun je ook apart rewiren naar VST en dan veel makkelijker temmen met diverse compressie/EQ's. Maar volgens mij staat hier de compressie net even te aggressief ingesteld.
En sommige geluidjes herken ik als Reason presets, maar dat is op zich niet storend. Het past gewoon.

En ach ja, beetje mee gespeeld qua mastering.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Silent_Motion_Reversed_Infinity_mastered_by_fuse.mp3
 
de link werkt niet

de enige preset geluiden van reason zijn de open en closed hihat en de strings
 
Laatst gewijzigd:
Check nog ff. (kutserver was aan't fokken)
 
Ik download die master morgen wel ff,

ik ga hem woensdagmiddag samen met wat andere track langs BlackHole brengen... eens kijken hoe die ut vinden.

Ik heb al veel te lang geen demo's meer aan labels gegeven. :P
 
mjah klinkt wel aardig goed...! wel redelijk iets voor blackhole denk ik. verder een 13 in een dozijn nummer al maak ik zelf ook zulke herrie :)
 
Lekker. !!

misscjien een iets andere kick maar verder vindt ik het zwaar ok!
 
Hoewel die vette trance lead wel een beetje standaard is, klinkt het hier toch gewoon lekker door een mooie keuze van akkoorden en melodie. Verder loopt het nummer gewoon lekker door zonder saai te worden. Er is genoeg gelaagdheid om het interessant te houden. Het is niet helemaal mijn stijl trance (ben meer van de progressive kant) maar het is zeker niet cheesy of zo. Goed werk!
 
Goed gecomponeerd!
Ik vind die bassdrum alleen niet mooi, te dof ofzo, hij moet strak en kort zijn naar mijn mening. Dat zou goed passen bij dit nr.
 
Ah, thnx for de replies.

Demootje ligt inmiddels bij blackhole en gister heeft iemand um ook aan Marco V meegegeven (ik weet niet of hij er wat mee kan... maar ja.. niet geschoten is altijd mis enzo)

De bassdrum heb ik tov deze versie wat aangepast; hij is nu iets zwaarder en dieper + iets meer reverb. (niet zoveel verschil, maar toch een beetje)

Ik hoop echt dat ze er wat in zien bij BlackHole; ik ga het demootje begin volgende week ook aan andere maatschappijen sturen; als jullie misschien nog tips hebben over bij welke labels dit soort tracks zouden passen?
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat nou 'zou ik anders gedaan hebben'. Hoe dan?
Zeg dan gewoon dat je het gaaf vind en verder niets. (Grmbl)

Jeezz...fuse, gaan we nou commentaar geven op het commentaar van anderen ofzo??? Waar gaat het heen hier op het forum :confused:
 
Back
Top