• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

µTonic VST (Microtonic)

Broodje 909

New member
Lid sinds
16 juni 2005
Berichten
1
Hallo :)

Ik heb een probleempje met deze drumcomputer. Ik heb een stel gigantisch dikke bassdrums gemaakt, maar ik kan ze echter niet op een 1 of andere manier inkorten, zodat ik meerdere drums achter elkaar kan spelen. Het enige wat ik kan doen om de bassdrum korter te maken, is door de decay naar beneden te schuiven, maar dan verliest mn kick alle agressie, en is er niks meer aan. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik mn bassdrums inkorten (Cut itself) zonder al mn agressie te verliezen ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt alvast! :okdan:
 

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.465
Locatie
Rotterdam
er zit geen gate in die vst dus dan werkt dat niet he...

misschien het handigst als je de kicks afzonderlijk sampelt en dan in een programma als battery of anders een softsampler gooit... daar kun je dan makkelijk de decay weer aanpassen zonder "dikte"verlies
 

ko3l

Member
Lid sinds
10 december 2002
Berichten
16
dan zet je er een gate achter in de sequencer die de vst aanstuurd.
 

endonyx

Noize is the message?
Lid sinds
30 november 2002
Berichten
1.322
Locatie
Eindhoven
hij bedoelt dat hij in zijn piano roll de juiste lengte per bas wil kunnen intekenen....

daarvoor had microtonic toch een uitgebreidere adsr envelop voor nodig gehad helaas
ben hier zelf ook achter gekomen.... een gate werkt niet zoals hij het dus wil gebruiken!

je kan mailen naar de makers ervan en je probleem voorleggen en hopen dat ze in een
volgende upgrade dit meenemen in de updates :)
 

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.465
Locatie
Rotterdam
volgens mij komt de topicstarter in de problemen als er snel achter elkaar bd's getriggerd worden... dan helpt een gate ook niet echt want die werkt alleen als er voldoende ruimte achter het geluid zit dat getriggerd wordt.
kan natuurlijk zijn dat ik het helemaal verkeerd begrijp :engel:
 

virkaz

Well-known member
Lid sinds
24 juli 2002
Berichten
3.906
render naar audio en gooi ze als audio trax terug in je cubase/host...
dan envelopes tekenen (en maybe weer renderen?)
 

4tune

Well-known member
Lid sinds
18 september 2003
Berichten
303
Locatie
Amsterdam
Ben hier ook achter idd. Is wel echt jammer van deze voor de rest vette VSTi. Wat komen er toch vreselijk lekker, warme en ook smerig kicks uit.

Maar zoals al eerder beschreven kun je hem ook samplen.

Ben zelf met hardcore en hardstyle bezig waarin vaak de kicks lang zijn. Als ik dan de kick aan het stellen ben klinkt hij op een gegeven moment goed. Maar dan blijkt dat de eerste kick over m'n 2 kick heen ligt en dus m'n eerste kick ander klinkt. Echt jammer dat ze hier niet aangedacht hebben.

Ik sample nu dus altijd de 2e kick en laad die in battery maar kan er dan niet meer lekker mee freaken :(

Heeft iemand een toch betere oplossing?
 

eye-con

Well-known member
Lid sinds
12 januari 2005
Berichten
65
Locatie
Eindhoven
Ja moet je decay ook niet helemaal naar beneden schuiven, je moet proberen de juiste afstelling te vinden,

als je de decay naar beneden schuift, probeer dan ook eens die freq gain en de distortion te verdraaien.. maar ben er wel voorzichtig mee..

anders zit er niets anders op dan samplen..

succes!
 
Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
767
Locatie
Leuven
Gebruikt iemand deze nog na 15 jaar?
 

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.058
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Ik heb hem niet, vroeger wel geprobeerd, vond hem wel erg gaaf. Ik blijf het toch wel een enorm overzichtelijke VST vinden. Ik gebruik zelf Attack nog wel, maar daar gaat dit draadje niet over :)
 
Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
767
Locatie
Leuven
Zelf vond ik het altijd de leukste drumsyntheziser op de markt. Deze week werd hij nog eens uitgebreid gebruikt in een project. Hij is inderdaad heel overzichtelijk en daarom makkelijker in gebruik als sommige andere drumplugins. Hier overstuurde hij wel eens omdat ik te veel distortion gebruikte. Als je de distortion verminderde klonk je drumsound helemaal niet meer zo dik als ervoor. Maar als oplossing kan je die sounds samplen of recorden in je DAW en daar het volume wat terugschroeven. Ook de multi out is heel handig, zodat je je eigen FX plugins kan gebruiken op de aparte sounds. Vele andere plugins hebben die multi out ook, maar hier hoef je de outputs niet eens toe te kennen.

VasC Beginnen we toch gewoon een ander draadje over Attack, die is hier ook soms in gebruik :D
In attack heb je een aantal soundslots die je via het midikeyboard kan spelen voor als je bijvoorbeeld niet-drumsounds wil maken of gepitchete bassdrumdrums of percussie. In Microtonic heb je daarvoor de pitched midi mode die je kan aan en uitzetten. Attack heeft ook geen sequencer aan boord en dat is ook niet nodig maar ik gebruik de sequencer van microtonic toch best veel, vooral in combinatie met de midi drag functie om alles snel naar je DAW te halen en dat werkt hier toch nog altijd sneller en intuïtiever dan met Attack.
 

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
2.922
Locatie
Benschop
Gebruikt iemand deze nog na 15 jaar?

Laatst kreeg ik een bericht dat er een nieuwe versie beschikbaar is en heb ik hem geupdate, blijft een vet ding.

First and foremost, all plugins (except Synplant) now features high resolution graphics and re-scalable user interfaces.
Second, Microtonic can now be extended with scripts written in Javascript and these scripts can display custom user interface elements. A separate installer with a selection of clever scripts is available on our download page for registered customers.

https://soniccharge.com/forum/topic/...ugins?page=all
 

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
2.922
Locatie
Benschop
Hallo :)
Ik heb een probleempje met deze drumcomputer. Ik heb een stel gigantisch dikke bassdrums gemaakt, maar ik kan ze echter niet op een 1 of andere manier inkorten, zodat ik meerdere drums achter elkaar kan spelen. Het enige wat ik kan doen om de bassdrum korter te maken, is door de decay naar beneden te schuiven, maar dan verliest mn kick alle agressie, en is er niks meer aan. Dus mijn vraag is: Hoe kan ik mn bassdrums inkorten (Cut itself) zonder al mn agressie te verliezen ?

Anyway, om op je vraag terug komen ts:

In Microtonic de decay instellen, zodat je kick stopt voor de volgende begint, vervolgens een compressor over je kick zetten met een korte release en lange attack. Dan krijg je die klik terug, ik denk dat je dat bedoelt.

Je kunt in microtonic ook met de 'amount' and 'rate' onder oscillator spelen, daar stel je de pitch envelope in, dan kun je die klik ook harder maken.

[edit] Nu ik het opnieuw lees, bedoel je dit misschien helemaal niet, heb je een audio voorbeeld? [/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Lid sinds
2 augustus 2015
Berichten
767
Locatie
Leuven
heb je een audio voorbeeld?
Zou wel straf zijn als hij na 15 jaar nog steeds
met hetzelfde probleem zit :D
 

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
3.632
Locatie
Primark City
is Microtonic wel eens met korting te krijgen? Wil hem best aanschaffen.. maar vind de 100,- best pittig qua prijs..
 
Top