[Emu] SCSI voor E-MU Esi 4000

Dat van die meldingen van windoos is normaal als je voor de eerste keer je sampler aansluit, maar dat gebeurt als het goed is alleen de allereerste keer. Je kunt je sampler gewoon aan laten staan, 16x (zou ut door midikanalen komen?) op annuleren klikken en dan zou windoos gewoon verder moeten gaan zonder ooit nog te zeuren. (er staat bij configuratiescherm>systeem> appaten, dan ook zoiets als esi 4000 of zo met een vraagtekentje, in ieder geval een nieuw apparaat)
Verder is scsi niet "hot-swappeble" dat wil zeggen dat je als je een apparaat aan of uit zet, je de hele ketting scsi apparaten aan of uit moet zetten (dus ook je pc) Daarnaast schijnt het gevaarlijk te zijn voor bijvoorbeeld zipdrives o dat te doen ivm mogelijk data-verlies. Dus alles moet bij het begin al aanstaan. En dan bij voorkeur ook nog in een bepaalde volgorde.
Hoe moet ut dan wel? Simpel, bij voor keur eerst je zipdrive, dan je sampler (herkent dan je zipdrive), dan pas je pc (herkent de sampler én je zipdrive)
Overgens wil alles tegelijk aanzetten meestal ook wel werken, maar wat ik net beschreef is het principe.
Als het nog nie duidelijk is horen we dat wel ;)
 
BDeep> ik heb 'm al door, je moet in elk geval NIET op annuleren drukken want dan krijg je 'm de volgende keer als je opstart weer...gewoon een aantal keer drivers laten zoeken en op een gegeven moment houdt ie op...
Tnx in elk geval, is 't trouwens normaal dat die SCSI-kaart nogal veel geluid geeft? of ligt 't aan mij, dat 'ie te dicht bij me geluidskaat in de buurt zit
 
Dat van dat geluid heb ik ook...........maar volgens mij is dat typisch scsi.....

Ow en ik heb dat probleem ook van dat ie mijn sampler niet herkent en om een besturingsprogramma vraagt....maar na (precies) 6 x op escape te hebben gedrukt gaat ie gewoon verder....
 
Hmmmz sorry, dacht me dat te herinneren, maar niet dus, maar ben blij dat je er toch uit bent gekomen.

Maar eeeeh, mijn scsi kaart heeft nog nóóóóit geluid gemaakt, maar misschien heb ik geluk gehad of zo:confused:
 
Veel SCSI-kaarten geven wat interferentie mee zodra er data flow is in de SCSI chain. Normaliter merk je het alleen bij inladen/saven. Dus enkel een tijdelijk auditief probleempje. Niks van aantrekken.
 
ff een heel oud topic van mezelf omhoog kicken:

scsi werkt nu allemaal prima enzo, maarrrr...ik ben nu bezig met kicks uit me sampler te oversturen op me mixer en de scsi geeft dus een piep mee, als je dan gaat oversturen verneukt 't alles (de herrie die je normaal omhoog trekt is met noise gates wel weg te werken, maar die scsi-piep dus niet)...hoe kom ik van die piep af?
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
Ok, ik heb dus vandaag met veel pijn en moeite een scsi-kaart (adaptec 2904) aangesloten en 't werkt! alleen is er een vervelend probleem bijgekomen, windows herkent nl. m'n sampler als nieuwe, onbekende hardware
dus ik start m'n pc op, m'n sampler staat al aan en zodra windows start krijg "Windows heeft onbekende hardware aangetroffen waarvoor nu software geinstalleerd wordt" dan druk ik annuleren, krijg ik de melding weer etc. etc....als ik dan m'n sampler uit zet dan start windows verder op, dan zet ik m'n sampler weer aan en kan ik met esi-win fijn samples overgooien (werkt prima btw)

Waarschijnlijk krijg je die melding 8 keer, maar niemand gaat zo ver door. Ik toendertijd ook niet.
Ga naar het andere bekende forum; http://launch.groups.yahoo.com/group/emuesisamplers/
en meld je daar aan (kleine moeite).
Je kan daar posten/lezen, maar ook naar de files (links in beeld), als je daar op klikt, kom je bij o.a.
'win32', en daar vind je weer 'emulnf.zip'.
Met dat drivertje kan je ervoor zorgen dat jouw unknown hardware-meldingen verdwijnen.
Je krijgt maarliefs de emu 8x !!! in je lijst met hardware apparaten maar.... so what... je bent de meldingen kwijt.

Overigens een prima forum!!!

Succes
Jos
 
Origineel geplaatst door Jos de Lange
Waarschijnlijk krijg je die melding 8 keer, maar niemand gaat zo ver door. Ik toendertijd ook niet.
Ga naar het andere bekende forum; http://launch.groups.yahoo.com/group/emuesisamplers/
en meld je daar aan (kleine moeite).
Je kan daar posten/lezen, maar ook naar de files (links in beeld), als je daar op klikt, kom je bij o.a.
'win32', en daar vind je weer 'emulnf.zip'.
Met dat drivertje kan je ervoor zorgen dat jouw unknown hardware-meldingen verdwijnen.
Je krijgt maarliefs de emu 8x !!! in je lijst met hardware apparaten maar.... so what... je bent de meldingen kwijt.

Overigens een prima forum!!!

Succes
Jos
dank je voor je reactie, maar dit is allang al opgelost ;) alleen m'n laatste post is op dit moment nog relevant :)
 
Re: SCSI voor E-MU Esi 4000

Re: SCSI voor E-MU Esi 4000

Origineel geplaatst door Nightstorm
Hoi,

Ik heb een E-MU Esi 4000 die ik graag met SCSI op m'n computer aan wil sluiten. Nu laad ik m'n samples met diskettes in, dat schiet niet op. Ik heb al een ZIP-drive aangesloten en die wil dan graag doorlussen naar m'n computer (dus: sampler-zip-pc) Iemand enig idee wat voor SCSI-kaart ik dan voor m'n pc nodig heb en waar ik die kan krijgen? En ook enig idee of 't mogelijk is om een partitie van m'n hd esi-formaat kan formatteren zodat ik m'n banks op me hd op kan slaan en die zip weg kan doen?

dan nog een laatste vraagje: weet iemand waar ik de laatste O.S. voor de esi kan downloaden? Ik heb versie 3.02, zijn er nog nieuwere?

Alvast bedankt!

- Versie 3.02 is m.i. de laatste versie
- Je kan je floppy-disk vervangen door een interne scsi-zipper. Past precies! Alleen moet je de interne scsi-kabel vervangen
door eentje met dubbele scsi-aansluiting. Kan je bij EMU kopen maar hardstikke duur. Scisi-kabels in de computer-zaken
wordt steeds moeilijker. In een electronica zaak kan je kabel en connectors kopen en zelf in elkaar klikken (bankschroef).
Mijn kabel kostte mij 17 euro in onderdelen bij de elctr.shop. De voeding voor de zipper en de floppy komen overeen.
- De formatering v.d EMU is anders dan die van de PC. Een zipper in de emu geformateerd zal je nooit vanuit de PC
kunnen benaderen en andersom ook niet. (Er zijn wel progjes die kunnen converteren 'Translator Free' b.v.
- Op de vraag welke scsi-kaart heb je al antwoorden gehad en eentje aangeschaft.

P.S. Met Esi-win kan je je banks kopieren van hd of zipper naar een dos-pc (hd).

Suc6
Jos
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
dank je voor je reactie, maar dit is allang al opgelost ;) alleen m'n laatste post is op dit moment nog relevant :)

Sorry lui, ik heb de postings op de volgende pagina niet 'bereikt' :-)

Overigens is dat file om de meldingen te onderdrukken ( is nog niet als antwoord voorbij gekomen) wel een prima
oplossing hoor! :-)

Jos
 
En... werken er ook andere SCSI-kaartjes op de ESI, of is 't gewoon graven naar zo'n Adaptec-geval geblazen?
 
Ik gebruik de 2940 UWII, werkt prima. Alleen de esi maakt een andere systeem op de scsi schijf voor gebruik met esi-win. Gebruik onderhand gewoon zip, kleine files alleen schijnt de zip een soort tick of death te hebben.

ff afkloppen dus.
 
Back
Top