Andromeda Thread

jawel maar had dat ooit ook bij mijn destijds gele kanariepiet vriend waldorf Q yellow maar was later niks meer nodig, zit je met die pots. Geloof dat je in USA nog mainboards en onderdelen van de andromeda kunt bestellen.

ik heb gewoon een top exemplaar zonder problemen, hoef nooit te tunen ook. Gek he hoe sommigen altijd problemen hebben met een synth. (afkloppen dus)
 
er is inmiddels een editor voor de ipad:

As of today the first version of the iPad editor for the Andromeda A6 synthesizer is available. The editor captures all sound editing parameters on the Andromeda, spread out over 102 pages with a combined mix of NRPN and system exclusive messages. Its focus has been on sound design, so it is not a librarian (yet). That might or might not change in the future.
meer info:
http://electro-music.com/forum/topic-57217-25.html
 
inderdaad, vers van de pers
 
Erg handige app. Hoop dat die nrpn bug ooit opgelost kan worden.
Alle Andy owners mailen naar apple svp....:-)

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe de sysex upload naar de A6 werkt? Kom er maar niet uit.
Gaat dat net zoals met een Nord Lead bijv?
Vanuit je DAW? Sysex file op je track en de Andy op sysex receive?
 
ja zo dus inderdaad, zoals die laatste zin.
of met een andere sysex zender/ ontvanger. gebruik zelf sysex librarian op de mac
 
filter op het verzenden van sysex in Cubase? of als je een MOTU of Emagic interface hebt even de sysex filter op je MIDI-interface uitzetten. Heb je de midi uit van de Andromeda ook aangesloten (handshake)?

Maar… (ik heb ook eens een heel weekend gezocht) zet Cubase op 80bpm.
 
nog even over de jumping pots, had net gereagerd in een ander draadje, zal het hier ook even posten:


als het goed is zie je op je scherm in het menu welke knop in waarde verspringt (of meerdere)
ik heb hier ook last van... heel erg ruk want dat maakt dat ding soms letterlijk onbespeelbaar als je net een vette sound hebt.

schoonmaken, stofzuigers etc.. heeft allemaal geen zin, gewoon vervangen.. en dat moet ik ook gaan doen.

hier 2 sites gevonden met onderdelen. in de manual staat vast welk board welke pots gebruikt. wellicht zijn deze ook wel in hoogwaardige kwaliteit elders te verkrijgen. ik ben geen kenner maar een 10k potmeter lijkt mij een 10k potmeter toch, of zie ik dat verkeerd?

ik ben benieuwd of er al synthdokters zijn in NL die andromeda's gefixed hebben?

http://www.syntaur.com/alesis_andromeda.html

http://www.instrumentalparts.com/ala6ansppa.html
 
Geinspireerd door de ipad editor wil ik toch een keer beginnen aan een editor/librarian voor de A6.
Wat ik nu voornamelijk mis is automation control en de librarian deel. Het lukt weliswaar met de 8 midi CC verwijzingen, maar die moet je per patch aan mods gaan hangen.
De A6 is prima met NRPN aan te sturen en ik krijg dit ook in max/msp werkend. Wat mij ideaal leek was om de editor aan de sysex patch format te linken; dwz dat de editor de patch dumps van de Andromeda kan lezen en schrijven. Nou lees ik in de sysex manual dat Alesis besloten heeft om een compressie toe te passen op de sysex. Dus ik kan de waarden niet direct uit de lezen dump lezen zonder de compressie eerst uit te vogelen. Kan iemand met wat syex/hex verstand nalezen?

de sysex doc is bijgesloten
 

Attachments

  • a6syx.pdf
    981,9 KB · Bekeken: 100
Even een ouwe thread opgezocht.....

Heb de A6 weer eens in gebruik.. Is er nu geen enkele andere mogelijkheid om een Squarewave te maken dan via een Sub oscilator? Heb alles rond de 50% geprobeerd (ook de 50 sharp) klinkt allemaal lekker.. maar niet als een echt Square..
Ook geen modulatie dingen aangezet oid... iemand hier ervaring mee?
 
52 ipv 50
tis toch echt een square , als je er een scope op zet
maar inderdaad klinkt iedere synth toch weer iets anders , ook al staat er square op
vind zelf de roland squares het mooist
 
Ah.. thanx.. idd. :mega:

Er stond toch ook nog iets te moduleren ergens :D
Vind em wel lekker nu hoor.. klinkt idd iets anders maar wel een lekker randjes vind ik. :)
 
hoi, ik wil graag houten side panels maken ... heeft er iemand toevallig een tekening of blueprint van de kunststof zijkanten die hij/zij wil delen? thanks!
 
Is niet verkeerd toch
 
Kwam nog een video tegen.. met misschien wel de A6 van Matt.. er staat een signature op aan de achterzijde.. nog niet te zien in de video hierboven. Deze Blackface versie zijn er iets meer dan 20 van gemaakt maar het zou natuurlijk wel die van Matt kunnen zijn.. er schijnt ook een preset voorbij te komen met de naam Matt Solo.
Oh.. en de Andromeda is nogal berucht om zijn jumpy pots.. Mijn ervaring is dat je em vooral moet blijven gebruiken maar je kunt ze kennelijk nog prima behandelen voordat je ze moet vervangen.

 
Back
Top