[D & B] Space Invaders....nieuwe track van mij...

C-Code

Addicted to Breaks
Lid sinds
5 augustus 2002
Berichten
1.974
Locatie
Den Bosch
Jawel ik heb weer een nieuwe track af, we draaide hem vorige gig in 013 ook....resultaat: veel dansende mensen, hopelijk vinden jullie hem ook leuk.......:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/Space Invaders.mp3

Laturz: C-Code



HB_logo.gif
 
Ik heb weinig verstand van deze muziek (drum n bass?), dus ik ik weet niet of je wat aan mijn mening hebt. ;)

Ik vind het wel een aardig nummer, maar een beetje eentonig na een tijdje. Vooral na 3.50, ik verwacht dat het nummer dan helemaal los gaat, maar je krijgt weer dezelfde bas. Deze mag van mij wel wat ruiger...andere melodie ofzo.
 
Voor m'n gevoel luister ik 6 minuten naar dezelfde melodie.
Tis ook meer muziek om op te springen dan op een stoel naar te luisteren denk ik (als leek). :)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Voor m'n gevoel luister ik 6 minuten naar dezelfde melodie.
Tis ook meer muziek om op te springen dan op een stoel naar te luisteren denk ik (als leek). :)

Ik denk het ook .......;)

Zijn er eigenlijk wel meer D & B producers op dit forum ?
 
Zeker een energiek nummer. En lang, maar da's precies goed voor een optreden lijkt me. En dit is echt een nummer om in een zaal te spelen.
 
Ik ben zelf helemaal TeeBee fan... is wel een beetje andere stijl D&B dan de jouwe. Als ik je nummer er toch mee vergelijk mis ik nog een beetje het totaal los komen van de song en vooral de kleine precies goed uitgezochte afwisselingen met fx-soundjes danwel drumsounds. Nu duurt je intro best lang... met deze afwisselings fx-jes (zo noem ik het maar even) hou je denk ik het geduld van de gemiddelde luisteraar wat langer vast!
 
waaa?? man een paar jaar geleden was het DE nieuwe hype in alle muziekbladen..tot het instortte tot de deathmetal d 'n b (al kan ik op z'n tijd wel wat TOV en renegade hardware e.d. waarderen ;)
 
laat I-F het niet horen! ;)
 
shit kan hem niet downen kan je er een zip file van maken ik will hem kunnen luisteren
 
heb ff geluisterd..vinnem wel geinig, maar mis idd het echte "losgaan" ..misschien met ineens wat overstuurde hihats erbij ofzo dat je de crowd helemaal gek kan krijgen.....

en op een of andere manier heb ik het gevoel dat het meer losse dingetjes zijn die aan mekaar geplakt zijn, er zit niet echt een goeie flow in de opbouw...eerst dat intro, en dan ineens over naar die bass-stabs, lijkt meer alsof er 2 platen in elkaar worden gemixed dan dat het 1 nummer is...misschien dat je dat intro geluidje ook later in de track weer kan laten terugkomen...

de break rond 05:00 vinnik ook niet zo geslaagd, lijkt me een typisch "dansvloer inzak moment" aangezien de boel ineens heel hard gas terugneemt ipv meer spanning opbouwt...misschien wat hoge strings daar om een soort spanningsboog naar de break te creeeren?

klinkt verder netjes hoor..kan de mensen hier wel op zien losgaan

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
waaa?? man een paar jaar geleden was het DE nieuwe hype in alle muziekbladen..tot het instortte tot de deathmetal d 'n b (al kan ik op z'n tijd wel wat TOV en renegade hardware e.d. waarderen ;)

Ja maar ik bedoel dan ook gewoon op de bekende radiostations en TMF etc. Je kan toch niet zeggen dat je continu van die 13 in een dozijn d&b nummers hebt gehoord daar?
 
nee maar ook geen (deep)house, techno etc.etc. ..het enige dat op dat soort zenders wordt gedraaid is toch kloterige puber-grungenumetalcrap, crap-rap, blingbling-arrenbie en trenzzz? ;)

en nu ga ik weer Spinvis voor de 100e keer draaien hihi....
 
Origineel geplaatst door olafmol
heb ff geluisterd..vinnem wel geinig, maar mis idd het echte "losgaan" ..misschien met ineens wat overstuurde hihats erbij ofzo dat je de crowd helemaal gek kan krijgen.....

en op een of andere manier heb ik het gevoel dat het meer losse dingetjes zijn die aan mekaar geplakt zijn, er zit niet echt een goeie flow in de opbouw...eerst dat intro, en dan ineens over naar die bass-stabs, lijkt meer alsof er 2 platen in elkaar worden gemixed dan dat het 1 nummer is...misschien dat je dat intro geluidje ook later in de track weer kan laten terugkomen...

de break rond 05:00 vinnik ook niet zo geslaagd, lijkt me een typisch "dansvloer inzak moment" aangezien de boel ineens heel hard gas terugneemt ipv meer spanning opbouwt...misschien wat hoge strings daar om een soort spanningsboog naar de break te creeeren?

klinkt verder netjes hoor..kan de mensen hier wel op zien losgaan

Olaf


Je hebt gelijk, het is ook 1 van de dingen die ik in drum & bass vrij moeilijk vind. Het maken van de overgangen is vaak het moeilijkste. Om eerlijk te zijn ben ik als producer daarom de laatste tijd bezig om wat meer de broken beats richting op te gaan omdat je daar veel vrijer muziek in kan maken. Ik heb ondertussen ook een nieuwe downtempo broken beat track af, die zal ik vanavond eens posten om jullie mening daarover te weten te komen.

Drum & bass is naar mijn idee ook muziek met een korte houdbaarheidsdatum, ik bedoel ik vind de muziek die op music for speakers (label uit brabant) uitkomt echt helemaal te gek en de eerste compilatie cd (met oa aardvarck, sonar lodge en de broertjes caron) draai ik waarschijnlijk over 10 jaar nog. Terwijl van de 1800 drum & bass 12"inches uit mijn collectie er maar weinig zijn (op de klassiekers daargelaten) waarvan ik zeg die draai ik over 10 jaar nog........
 
Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Terwijl van de 1800 drum & bass 12"inches uit mijn collectie er maar weinig zijn (op de klassiekers daargelaten) waarvan ik zeg die draai ik over 10 jaar nog........

hey... Wil je er niet een stuk of wat kwijt?? Ik ben nog op zoek naar een zooi d&b 12"es t.b.v. mixwerk enzo..

Arv
 
Back
Top