beeldbuismonitoren voor studio

Gitaarwerk

Stamgast
Lid sinds
14 april 2002
Berichten
483
Locatie
Dordrecht
Wat ik veel hoor en zelf niet zo heel erg last van heb eigenlijk.
Ik zoek een stel nieuwe monitoren, maar er word me aangeraden een TFT scherm..aangezien ik dual head draai en niet onder de 17"wilt zitten (voor me ogen etc) is het een dure grap.. heb je nou idd zoveel last van storing met CRT monitoren?

Ik kom in dordt hiero weleens in studio en hebben ze ook crt's.. ik hoor geen ruis/storing iig..

weet iemand een beetje leuk gerprijsde weinig straling-gehalte monitoren?
 
Die 15" Sony tft die ik gebruik voor m'n werk kijkt net zo groot en prettiger dan m'n 17" crt scherm. Bijkomend voordeel is dat ze minder warmte uitstralen en minder energie verbruiken. Speel je geen spellen, kun je imho beter een tft scherm halen. Ik heb zelf een budget Toshiba op m'n kamertje en ik krijg er gewoon hoofdpijn van na 3 uur gebruik. Op een tft scherm kijk ik de hele dag zonder dat ik er hoofdpijn van krijg of moeie staarogen. Ik ga zelf een keer voor 2 15"tft schermen aangezien ze nu geen R.U.K. meer kosten.
 
wat vind jij geen R.U.K dan?? ;)
ik vind die 450 euro best wel duur..voor die prijs haal je bjina 2 19 inch monitoren (dell)
 
ik zelf heb twee sony trinitron crt staan. ook via dual head werkt prima geen storing. alleen moet je er geen voedingen e.d. in de buurt leggen. en een nadeel is idd de warmte ik zelf wil daarom ook overgaan op tft. ze zeggen dat ze in het laatste kwartaal van dit jaar de 15" schermen gigantisch in prijs gaan dalen vanwege de overproductie.
 
ja.dat schijnt te komen ja..
lucky us :)
maar dan komen ze waarschijnlijk nog niet onder de 300 euro hoor
 
Als je bedenkt dat ik vroeger ruim 2000 piek moest betalen voor een 15" scherm dan kun je je misschien voorstellen dat ik die 450/500 euro van vandaag geen "ER UU KA" vind :)

Tja als je verder ook geen hoofdpijn krijgt van crt schermen dan heb je wat meer vrijheid. Mij is zo'n tft scherm z'n geld wel waard.
 
ik heb er geen last van..it altijd veel achter computers.. dus .. :) misschien alter wel alst van..ik ben ook wat jonger dan meerdere hier denk ik (19) dat zal et grotendeels zijn.. ik wacht iig af
 
Heeheehee Gitaarwerk, ga je me nu vertellen dat ik een oude lul ben :(
 
ej.. ben jij het?? :P haddik geneens gezien nog..ik zit hier nu met andre te chatten.. lukt het je om nog mee te gaan naar transec?
 
Haha, valt de foto van m'n Triton je op? :P

Nee gaat waarschijnlijk niet lukken. Niet dat ik het erg druk heb maar er valt niets te verzetten en ik ben de laatste paar dagen het hout aan de voorkant van het huis aan verfen (tip koop nooit een huis met veel hout). Er zitten flink rotte stukken tussen.

Maar even on topic voor ik op m'n kop krijg ;)
Overweeg de tft schermen maar. Scheelt je gelijk een hoop ruimte...
 
scheelt niet vind ik :P alleen prijs.. voor de ruimte doet ik het niet
 
Volgens mij stoort een CRT monitor alleen je microfoon als je hem te dicht bij je monitor hangt... dat moet je dus gewoon niet doen... Heb zelf verder nooit storing ofzo.

TFT zal inderdaad minder stroom verbruiken denk ik... zal zich uiteindelijk misschien zelfs terug kunnen betalen???? Zeker als je veel in je studio werkt.
 
ik zit niet al te veel in me studiootje.. tis ook amar voor thuis, maar ik zou er wel wat professioneels mee willen produceren (dus persklaar)
 
tnx :)
 
Back
Top