Welke sampler?

Rubenes

Gebruik standaard
Lid sinds
14 december 2003
Berichten
501
Zoals de meeste al weten hier ga ik een MPC1000 kopen. Maar wat me toch tegenvalt is dat het ding geoptimaliseerd is voor drums. Daarom wil ik dus later een nieuwe sampler bijkopen. Het moet dus ongeveer hetzelfde kunnen als Kompakt (ja, zelfs de multitimbraliteit moet erbij, alleen hoeft het niet 8 te zijn, maar 4 of zo). Zelf dacht ik aan de S3000XL van Akai of de A3000 van Akai. Weten jullie een goede en goedkope sampler?
 
Re: Welke sampler?

Origineel geplaatst door Rubenes
Zoals de meeste al weten hier ga ik een MPC1000 kopen. Maar wat me toch tegenvalt is dat het ding geoptimaliseerd is voor drums. Daarom wil ik dus later een nieuwe sampler bijkopen. Het moet dus ongeveer hetzelfde kunnen als Kompakt (ja, zelfs de multitimbraliteit moet erbij, alleen hoeft het niet 8 te zijn, maar 4 of zo). Zelf dacht ik aan de S3000XL van Akai of de A3000 van Akai. Weten jullie een goede en goedkope sampler?

Heb een CD3000XL te koop in werkelijke nieuwstaat in originele doos,is eigelijk een koopje mt ingebouwde cd-rom. Wil je verder niets aansmeren,maar ik weet in welke staat hij verkeerd en geef hem eigelijk weg voor een koopje. Volgens mij is ie iets van 225euro.

Er ook genoeg andere keus maar als je een leuke,betaalbare sampler zoekt moet je me maar mailen.

succes.

Op soundonsound staan er lovende woorden,daar staan veel reviews over verschillende merken en modellen.
 
Re: Re: Welke sampler?

Re: Re: Welke sampler?

Origineel geplaatst door justin
Heb een CD3000XL te koop... ...Volgens mij is ie iets van 225euro.

Weet je dat niet zeker ofzo? :confused:
Maargoed.. Leuke budgetsamplers;

Akai s3000xl of aanverwanten zoals die van Justin

euro)
akai_s3000xl.jpg


Emu ESI-series (140 tot 250 euro)

ESI2000_300x60.jpg


of beter nog de emulators E4, E64, E6400 (vanaf 300 euro)

e6400.jpg


Yamaha A-series (vanaf 250)

4586.jpg
 
Re: Welke sampler?

Origineel geplaatst door Rubenes
Zoals de meeste al weten hier ga ik een MPC1000 kopen. Maar wat me toch tegenvalt is dat het ding geoptimaliseerd is voor drums.

Hmmm.... je hebt hem nog niet eens in huis, maar toch valt hij je nu al tegen? Zou je hem niet eerst eens aanschaffen en er dan gewoon mee aan de slag gaan?
 
Hee Rubenes, heb je het weer op je heupen? Nieuwe ideeen, nieuwe thread?

Als ik jou was zou ik proberen aan een keyboardsampler te komen. Ze komen minder voor dan de racks, maar je hebt dan wel gelijk een soort van directere interface zoals een MPC voor drums perfect is. Een Roland W-30 zou je moeten kunnen vinden voor 150 piek. Of de gimmicky ogende, maar behoorlijk gespecificeerde DJ-70 hoewel die altijd te duur wordt aangeboden. Verder heb je de uiterst zeldzame (hier in ieder geval, ik heb er 1 gezien en daarna nooit meer) Akai S1000KB. De Ensoniq ASR-10 is een aanrader en niet alleen omdat ik 'm heb, maar ook omdat het een behoorlijk compleet ding is met een heeeeeeel goede effect engine.

En nou maar kijken hoe lang we deze thread gaan maken.

:Z
 
ik zou gaan voor een S5000 of een E5000ultra
heb je multitimbrale samplers met relatief veel ram
 
;) Om de thread nog iets langer te maken: een software-sampler ken natuurlijk ook.

Erg uitgebreid en makkelijk tegenwoordig.


Succes met je keuze (ooit) !!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
;) Om de thread nog iets langer te maken: een software-sampler ken natuurlijk ook.

Erg uitgebreid en makkelijk tegenwoordig.


Succes met je keuze (ooit) !!

Eigenlijk zoek ik een hardware sampler. En ik ga maar eerst wachten totdat ik een MPC heb. Daarna zie ik wel of het de moeite waard is om nog een sampler bij te halen.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Eigenlijk zoek ik een hardware-sampler. En ik ga maar eerst wachten totdat ik een MPC heb. Daarna zie ik wel of het de moeite waard is om nog een sampler bij te halen.

:okdan: Doe maar es.

Dan weet je ook precies wat je wil/zoekt in een sampler als je er 1 bij zou willen halen.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:okdan: Doe maar es.

Dan weet je ook precies wat je wil/zoekt in een sampler als je er 1 bij zou willen halen.

Ik zoek dus een sampler die kan multi-samplen (net als de NN-XT van Reason dat kan), multi-timbraal is en een ADSR als envelope heeft.

P.S.: Eerst ga ik maar eens proberen met een softsampler of te zien of ik er echt één nodig heb.
 
NEE JOH bevuil je huis niet met al die soft-shit! straks vind je het allemaal lekker makkelijk en zo, doe je toch maar al je hardware verkopen en is het allemaal voor niks geweest. ZONDE



en over een paar jaar ben je helemaal krom gegroeid van die pokkemuis
 
Origineel geplaatst door falafelbiels
NEE JOH bevuil je huis niet met al die soft-shit! straks vind je het allemaal lekker makkelijk en zo, doe je toch maar al je hardware verkopen en is het allemaal voor niks geweest. ZONDE



en over een paar jaar ben je helemaal krom gegroeid van die pokkemuis

En software kan ik niet meenemen naar een mini-gig voor mijn familie, een computer crasht veel meer dan mijn KS5, Kontakt is duurder dan een HW sampler, je kunt niet echt aan de knopjes draaien (behalve als je een controller hebt), ik ben die pokkemuis ook zat etc.

HARDWARE ROCKS! (no offence voor de mensen die software gebruiken)

Maar ik heb al een beetje uitgeprobeerd met de NN-XT en de NN-19 in Reason en ik vind dat het wel best lukt met een sampler.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
En software kan ik niet meenemen naar een mini-gig voor mijn familie

Hoe gaaf is het, dat je die shit uiteindelijk voor je eigen family gaat uitvoeren!

petje af ruben! :maffia:

ps. Heb je al nagedacht over een goede compressor en galmbak! Ook een patchbay heb je in de toekomst vast en zeker nodig, of een goede preamp voor vocals ed. En wat dacht je van een mooie harddisk recorder om helemaal van die kutcomputer af te komen! Just a thought...
 
Origineel geplaatst door Alexander
Hoe gaaf is het, dat je die shit uiteindelijk voor je eigen family gaat uitvoeren!

petje af ruben! :maffia:

ps. Heb je al nagedacht over een goede compressor en galmbak! Ook een patchbay heb je in de toekomst vast en zeker nodig, of een goede preamp voor vocals ed. En wat dacht je van een mooie harddisk recorder om helemaal van die kutcomputer af te komen! Just a thought...

Die harddiskrecorder om van de computer af te zijn lijkt me geen goed idee, ik heb namelijk al een (dure) audio-interface gekocht en met mijn computer ga ik audio opnemen en masteren.
Ik dacht voor effects aan de Alesis Nanoverb en de MODFX. Vocal preamp ga ik niet nodig hebben omdat als ik zing het gaat onweren en de :smeris: komt omdat het dorp klaagt dat ik teveel herrie maak ;).

P.S.: Ik heb Traction gedownload van Mackie en ik moet zeggen dat dit een superprogramma is. En laten we terug ontopic gaan.
 
Origineel geplaatst door Alexander
Hoe gaaf is het, dat je die shit uiteindelijk voor je eigen family gaat uitvoeren!

Eerst moet ik nog zien hoe ik de shit meeneem naar Brussel, 200 km verder.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Die harddiskrecorder om van de computer af te zijn lijkt me geen goed idee, ik heb namelijk al een (dure) audio-interface gekocht en met mijn computer ga ik audio opnemen en masteren.
Ik dacht voor effects aan de Alesis Nanoverb en de MODFX. Vocal preamp ga ik niet nodig hebben omdat als ik zing het gaat onweren en de :smeris: komt omdat het dorp klaagt dat ik teveel herrie maak ;).

P.S.: Ik heb Traction gedownload van Mackie en ik moet zeggen dat dit een superprogramma is. En laten we terug ontopic gaan.

Het was een grapje ruben... Laten we alsjeblief weer ontopic gaan en blijven...

Ik heb over een paar dagen een akai hardweer semplur en het maakt me niet zoveel uit wat voor een semplur, ik heb de keuze laten vallen op een s2000, want daar heb ik ooit mee gewerkt en het is binnen mijn budget. Ook is het een apparaat waar ik goed mee wil leren omgaan en dan later die ervaring mee te nemen in een eventuele upgrade naar een uitgebreidere... ik kijk niet naar of het de allernieuwste of beste is.. ik ben dolblij als ik hem heb en ga er ook lekker mee aan de slag!
Moet je ook doen!
 
Back
Top