Logic 7.1 update

Origineel geplaatst door Digimod
Geef n0_key wel gelijk niemand verplicht je om een update te maken dat
beslis je zelf

Ben ik niet met jullie eens, ik koop software met het idee dat het doet wat het moet doen.
Niet een programma wat met betaal updates stabiel wordt.
 
Dat verwacht je van alle dingen die je koopt dat die het goed moeten doen
maar helaas is dit niet altijd zo.
Maar misschien zijn we wel al die jaren verwend geraakt dat we niet voor
een update moesten betalen.
Je had vroeger van die EPROM UPDATES voor synths en seq daar betaalde je
ook voor en dat was wel meer dan 20 euro , maar hier was het ook zo
dat je niet verplicht was om dit te doen.
Neem nu de Ensoniq VFX ( 6000 gld ) dat ding zat vol met bugs en daar hebben
ze niets aan gedaan ik had graag 20 euro betaald voor een goede update
maar die is nooit gekomen.
 
Origineel geplaatst door Digimod

Neem nu de Ensoniq VFX ( 6000 gld ) dat ding zat vol met bugs en daar hebben
ze niets aan gedaan ik had graag 20 euro betaald voor een goede update
maar die is nooit gekomen.

In één woord: schande!!

Zelfde als ik een huis koop en bij de oplevering er geen dak op zit:confused:
En dan zeggen...erm wilde u die dan, daar heeft u nooit om gevraagd.

We zijn soms wat in de war, dat is het.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Dat is helemaal waar.
Ik heb mijn G5 ook weer een dikke week en heb de Apple-store gebeld over Tiger,
deze zat nog niet bij mijn G5.

Ik mocht Tiger downloaden v/d Apple site voor zo'n kleine E20,-
Ik heb even door lopen zeuren en nu krijg ik de 29e Tiger, jawel, gratis.

Gaat niet om de pegels wel om het principe, 7.0 naar 7.1 idem dito.

Kijk en dat is het apple gevoel. Grrrrrrr

Overal maar knaken voor willen hebben, omdat ze gewend zijn dat vooral bedrijven hun spul kopen.
Eerst Emagic opkopen, zodat ie exclusief voor apple is en dan voor elke update geld vragen.

Wanneer nu iedereen zegt, maar ja er zitten toch ook nieuwe dingetjes in en daar wil ik best voor betalen, moet je opletten wat de volgende update zal kosten (ik denk iets meer dan 20E). Want als de consument gedwee dit beleidt volgt zal het alleen maar duurder worden.

Nee mensen, gewoon protest email sturen naar apple en als er maar genoeg klagers zijn dan moet je eens opletten.
Ik heb ook bewust voor Samplitude gekozen als DAW omdat ik dit verhaal allang aan zag komen.

Maar als je lekker voor elke bugfix 20 euro wilt gaan betalen, vooral doen
 
Origineel geplaatst door Septic
Kijk en dat is het apple gevoel. Grrrrrrr

Overal maar knaken voor willen hebben, omdat ze gewend zijn dat vooral bedrijven hun spul kopen.
Eerst Emagic opkopen, zodat ie exclusief voor apple is en dan voor elke update geld vragen.

Wanneer nu iedereen zegt, maar ja er zitten toch ook nieuwe dingetjes in en daar wil ik best voor betalen, moet je opletten wat de volgende update zal kosten (ik denk iets meer dan 20E). Want als de consument gedwee dit beleidt volgt zal het alleen maar duurder worden.

Nee mensen, gewoon protest email sturen naar apple en als er maar genoeg klagers zijn dan moet je eens opletten.
Ik heb ook bewust voor Samplitude gekozen als DAW omdat ik dit verhaal allang aan zag komen.

Maar als je lekker voor elke bugfix 20 euro wilt gaan betalen, vooral doen

Idd apple is bezig met een groot complot tegen alle apple gebruiker, net
zo als die bedrijven die virusscanners maken en zelf de virus leveren
zodat de klanten weer een update moet maken.

zo kunt achter alles wel iets zien...
 
Origineel geplaatst door Digimod
Idd apple is bezig met een groot complot tegen alle apple gebruiker, net
zo als die bedrijven die virusscanners maken en zelf de virus leveren
zodat de klanten weer een update moet maken.

zo kunt achter alles wel iets zien...

Heeft niks met complot-theorieen te maken. Maar alles met geld. En ook virusscanners erbij halen heeft geen zin.

Feit is en blijft dat je voor een update van 7.0 naar 7.1 moet betalen.

Ik kan ook wel roepen dat jij apple-aandelen hebt, maar dat is weinig constructief.....

Voor bugfixes zou je nooit moeten betalen, daar heeft MikeMix groot gelijk in.
 
Origineel geplaatst door Septic
Heeft niks met complot-theorieen te maken. Maar alles met geld. En ook virusscanners erbij halen heeft geen zin.

Feit is en blijft dat je voor een update van 7.0 naar 7.1 moet betalen.

Ik kan ook wel roepen dat jij apple-aandelen hebt, maar dat is weinig constructief.....

Voor bugfixes zou je nooit moeten betalen, daar heeft MikeMix groot gelijk in.

is dit dan wettelijk vastgelegd dat je voor een update niet hoeft te betalen , wat
een onzin.
 
maar het gaat hier toch om een upgrade en geen update

20 euro for een upgrade is niet duur , tenzij jij zegt ,oke stop dan maar met ontwikkelen apple
gaan we met zijn alle windows spekken:D

en die heeft het niet nodig hoor
 
Macintosh is een kut bedrijf als het om zaken gaat. Typisch Amerikaans net zoals digidesign en soniic solution.
Ik kan me nog herinneren dat ik een powerpc 9600 voor 10.000 gulden kocht en een paar maanden later was die 4000 gulden goedkoper. En zo kan ik je nog wel een paar verhalen vertellen over macintosh.

Overigens kunnen ook voormalige mac dealers het bloed wel drinken van macintosh.

Dat heeft alles te maken met het feit dat ze schijt aan hun klanten en dealers hebben want die kopen toch wel weer een mac.

Persoonlijk vind ik Bill Gates in vergelijking met macintosh een stuk vriendelijker voor zijn klanten.
 
Origineel geplaatst door Dobre
nogmaals, die 20 euro maakt mij echt geen zak uit.
ik betaal ook graag voor mijn software aangezien dat het hart van de studio is, ik mijn brood er mee verdien en je simpelweg betaalt voor iets wat anderen hebben gemaakt.
ik vraag me alleen af wat de afweging van apple is om voor een .1 update geld te vragen, aangezien emagic dat nooit heeft gedaan. :erm:


Heb die 7.1 upgrade-kit al besteld, met dezelfde gedachten als hierboven staat.
 
Origineel geplaatst door Errol
Macintosh is een kut bedrijf als het om zaken gaat. Typisch Amerikaans net zoals digidesign en soniic solution.
Ik kan me nog herinneren dat ik een powerpc 9600 voor 10.000 gulden kocht en een paar maanden later was die 4000 gulden goedkoper. En zo kan ik je nog wel een paar verhalen vertellen over macintosh.

Overigens kunnen ook voormalige mac dealers het bloed wel drinken van macintosh.

Dat heeft alles te maken met het feit dat ze schijt aan hun klanten en dealers hebben want die kopen toch wel weer een mac.

Persoonlijk vind ik Bill Gates in vergelijking met macintosh een stuk vriendelijker voor zijn klanten.

Altijd een goede ervaring gehad met apple computers vanaf de Apple II tot heden..

Bill Gates :duivels:
 
Origineel geplaatst door Cisco
Heb die 7.1 upgrade-kit al besteld, met dezelfde gedachten als hierboven staat.

Tja *zucht* aantal gebruikers x E20= weer een leuk zakcentje voor Apple, terwijl dit voor Apple gratis was:erm:
 
Origineel geplaatst door Digimod
Altijd een goede ervaring gehad met apple computers vanaf de Apple II tot heden..

Bill Gates :duivels:

Sommige mensen maken ook nooit iets mee.8)
 
Origineel geplaatst door mikemix
Tja *zucht* aantal gebruikers x E20= weer een leuk zakcentje voor Apple, terwijl dit voor Apple gratis was:erm:

Weet je gelijk waarom apple dit doet, ze betalen toch wel
 
Origineel geplaatst door Septic
Weet je gelijk waarom apple dit doet, ze betalen toch wel

Dan weet je teminste waar het geld naar toe gaat..:)
 
Origineel geplaatst door Errol


Persoonlijk vind ik Bill Gates in vergelijking met macintosh een stuk vriendelijker voor zijn klanten.

Ik heb er de behoefte niet aan deze thread in een Mac-vs Windows flamewar te laten verzanden, maar ik wil hier graag even vanuit mijn beroepsperspectief op reageren.

Wat dacht je van 28 miljoen windows 98 gebruikers die Microsoft in de kou laat zitten door het OS niet meer te ondersteunen? Wat dacht je van iedereen die nog Windows NT4 draait? En dan niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat die mission-critical applicatie niet onder een moderner OS draait.

Wat dacht je van de koppelverkoop van Microsoft? Wil jij van Exchange 2000 naar Exchange 2003? Dat kan, maar upgrade dan ook even je operating system naar Windows 2003. Met Exchange 2000/Windows 2000 was het nog veel schunniger... Exchange 5.5 was gewoon niet ondersteund, verplicht upgraden dus!

En jij vind BillG vriendelijker voor zijn klanten? Neem één ding van mij aan. Als het er om gaat geld te verdienen weet Microsoft beter dan welk ander bedrijf in de computer/software/ICT sector hoe ze dat moeten doen. In dat opzicht passen ze zonder meer in het rijtje dat je opnoemt.

In de discussie rondom het betalen voor updates wordt ook vaak verwezen naar Mac OS X, en dat het schande is om voor een punt-release geld te vragen. Ik heb daar geen problemen mee, ik krijg meer functionaliteit, en tot nu toe heeft iedere OS X update me een snellere mac opgeleverd. Vergelijk dat maar eens met Microsoft, waar je voor een punt-update (Windows 2000 = 5.0, XP = 5.1, Windows 2003 = 5.2) veel meer betaalt en vooral een langzamere machine over houdt.
 
Origineel geplaatst door Errol
hohohoho......:D Je hep me niet goed begrepe.... Ik snapte niet waarom 7.0 geen volledige latency correctie had.
Ook snapte ik niet waarom de 7.0 versie barste van de bugs en ongeveer een maand geleden er pas een, ik geloof, een 7.01 versie kwam die het ineens wel deed.

En ga nou niet zegen dat jij de enige was die geen problemen had met de eerste 7.0 versie.

Overigens maakt mij die paar tientjes ook niets uit maar laten we eerlijk zijn, het had ook gewoon net zoals de 7.01 gratis
op het net gedownload kunnen worden.

Overigens heb ik je hulp effe nodig om onze g5 te koppelen a/h netwerk. Ik bel je wel.

logic heeft nooit volledige delay compensatie gehad ..
en volgens mij is het nog steeds niet gefixed
zet de look a head functie maar eens aan bij 1 van de logic plugins ...

en no_key snapt dat hele delay compensatie verhaal toch niet ... ;)

voor de rest is apple wel sniekie ja ..
 
Origineel geplaatst door winchester
Ik heb er de behoefte niet aan deze thread in een Mac-vs Windows flamewar te laten verzanden, maar ik wil hier graag even vanuit mijn beroepsperspectief op reageren.

Wat dacht je van 28 miljoen windows 98 gebruikers die Microsoft in de kou laat zitten door het OS niet meer te ondersteunen? Wat dacht je van iedereen die nog Windows NT4 draait? En dan niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat die mission-critical applicatie niet onder een moderner OS draait.

Wat dacht je van de koppelverkoop van Microsoft? Wil jij van Exchange 2000 naar Exchange 2003? Dat kan, maar upgrade dan ook even je operating system naar Windows 2003. Met Exchange 2000/Windows 2000 was het nog veel schunniger... Exchange 5.5 was gewoon niet ondersteund, verplicht upgraden dus!

En jij vind BillG vriendelijker voor zijn klanten? Neem één ding van mij aan. Als het er om gaat geld te verdienen weet Microsoft beter dan welk ander bedrijf in de computer/software/ICT sector hoe ze dat moeten doen. In dat opzicht passen ze zonder meer in het rijtje dat je opnoemt.

In de discussie rondom het betalen voor updates wordt ook vaak verwezen naar Mac OS X, en dat het schande is om voor een punt-release geld te vragen. Ik heb daar geen problemen mee, ik krijg meer functionaliteit, en tot nu toe heeft iedere OS X update me een snellere mac opgeleverd. Vergelijk dat maar eens met Microsoft, waar je voor een punt-update (Windows 2000 = 5.0, XP = 5.1, Windows 2003 = 5.2) veel meer betaalt en vooral een langzamere machine over houdt.

Ik snap je punt, vervelende van het Logic verhaal is dat zo'n update in het verleden onder
Emagic gratis was en nu onder Apple je moet dokken, dat is het punt waar ik moeite mee heb.

Qua OS is Panther super en in vergelijking met voorgaande edities alleen maar sneller geworden zelfs
met de oudere niet G5 machines, das wel een compliment.
Nu staat Tiger voor de deur, ik had net er voor (dus eigenlijk te vroeg) mijn Dual G5 gekocht via
de Apple Store in Ierland om aanspraak te kunnen maken op Tiger.
Ik heb ze gebeld en zij boden mij de service om deze tegen een gereduceerd bedrag (ik meen E20,-)
te downloaden v/d Apple-site, na enig aandringen met het feit dat je dan geen orginele DVD v/h
OS dan hebt krijg ik nu de 29ste a.s. Tiger gratis, dat vind ik dan weer service!
 
Update vs upgrade is wel een goed punt.

Als het bugfixes zijn dan zou het gratis moeten zijn.
Bij een upgrade kun je afvragen of zij de extra ontwikkelingstijd die ze eraan hebben besteed aan de klant mogen verhalen. Mij lijkt van wel.

Dan is de fout eigenlijk dat ze de updates en upgrade bij elkaar hebben gestopt. ;)

Het lijkt trouwens wel heel veel op de OSX 10.1,10.2,10.3 en nu 10.4 manier van upgraden. Elke keer maar bij betalen. Het zijn hele nieuwe OS versies ja, maar je betaald wel veel meer als je nu in 1x 10.4 zou kopen. En als trouw gebruiker wordt je dan 'gestraft'.

En wat betreft is microsoft ook niet heilig hoor. Ze gooien wel in 1x hun OS op de markt. Maar heeft zoveel updates daarna (wel gratis dan) maar zelden of nooit een upgrade. Of het moet een nieuwe mediaplayer (met DRM),DirectX,MSN(met spyware) zijn. Maar essentiele upgrades zoals OSX gehad heeft moet de trouwe windows gebruiker nog ruime anderhalf jaar op wachten.

Maw. niet zo miepen en gewoon dokken. :P
 
Back
Top