AN1x > K-station ... en ruimtegrebrek

Status
Please reply by conversation.
AN1x > K-station ... en ruimtegrebrek

Beste iedereen.
Dit wordt geen A vs. B topic (dat is de intentie), maar ik wil wel de voor- en nadelen van twee synths tegen elkaar afwegen.

Ik heb een Yamaha AN1x staan, op mijn buro wegens ruimtegebrek.
2 parts multitimbraal en 10stemmig.
Het beestje gebruik ik nu voornamelijk om mijn microQ mee aan te sturen. Qua geluid is ie prima, maar voegt niet zoveel meer toe (=mijn eerste indruk na een aantal weken virus-sen)

Ik overweeg wegens ruimtegebrek om nu een K-station aan te schaffen..... en evt dus de AN1x te verkopen.
 
Nu al?! Iemand die nu al een K-station zou verkopen heeft zeker alleen met de presets gespeeld... "veel te cheesy, weg ermee!" :doei:
 
Het geluid ken je al en was je een beetje 'zat'.
Aangezien je hem nu voornamelijk als controller voor je MicroQ gebruikt, dan wil je wellicht dat de K-Station die rol over kan nemen. En dat is wel het geval.

De voor/nadelen van de AN1X zal je al kennen. Die van de K-Station kan ik moeilijk zelf opsommen want ik heb 'em niet.
 
En als je em verkoopt wat mag de AN1X dan op gaan kosten?
inquiring minds want to know 8P

-TR-
 
Origineel geplaatst door Hover
Het geluid ken je al en was je een beetje 'zat'.
Aangezien je hem nu voornamelijk als controller voor je MicroQ gebruikt, dan wil je wellicht dat de K-Station die rol over kan nemen. En dat is wel het geval.

De voor/nadelen van de AN1X zal je al kennen. Die van de K-Station kan ik moeilijk zelf opsommen want ik heb 'em niet.

ik ben natuurlijk niet alleen op zoek naar controller mogelijkheden, ook geluidstechnisch moet de k-station zijn diensten bewijzen.

wat dat betreft kan je met de an1x toch wel een groot aantal kanten op.
 
Snap het even niet hoor. Je hebt een virus en wilt dan een k-station omdat je die AN1x niet gebruikt?
Gebruik je je k-station dan wel?

En is het 'teruggaan' naar een 2 octaafs keyboard wel handig of maakt dat voor jouw niet uit?
Misschien is dan zo'n ouwe analoge novation bass station ook wel geinig, da's zelfde formaat als de k-station (tikkie kleiner zelfs) en een ontzettend eigenzinnig geluid. (en goeiekoper)
 
Origineel geplaatst door fuse
Snap het even niet hoor. Je hebt een virus en wilt dan een k-station omdat je die AN1x niet gebruikt?
Gebruik je je k-station dan wel?

dat is inderdaad een goede vraag. daar zoek ik dus ook een antwoord op.
ik gebruik de AN1x zeker wel, maar niet supervaak en eerder als controller dan voor de sounds tegenwoordig. dus hij neemt relatief veel ruimte in beslag voor wat ik er uiteindelijk mee doe.


En is het 'teruggaan' naar een 2 octaafs keyboard wel handig of maakt dat voor jouw niet uit?

ik heb een virus met keys, toetsen zijn niet het probleem, ruimtebesparend weer wel.

Misschien is dan zo'n ouwe analoge novation bass station ook wel geinig, da's zelfde formaat als de k-station (tikkie kleiner zelfs) en een ontzettend eigenzinnig geluid. (en goeiekoper)

... ik zal eens kijken ! ben pas in een oriënterende fase :)

*ondertussen even een vergelijking aan het maken over wat de AN1x kan, en wat de K-station zou kunnen....*
 
Laatst gewijzigd:
hmm technische specificaties verschillen niet superveel van elkaar... kan iemand die de k of a station kent misschien iets meer vertellen over de specifieke sound die dit beestje heeft?

ik ben even heel erg aan het twijfelen... met een mQ en een Virus kan je volgens mij het hele analoog/digitale muziekspectrum wel ongeveer bereiken?

Weet eigenlijk niet of zowel AN1x als K-station daar een extra dimensie aan geeft...!! :confused:
 
waarom heb je nog een controller nodig als je al een virus keyboard hebt? als je ruimte wilt besparen is 1 kb toch beter dan 2?
 
ik gebruik vaak 2 synths tegelijk en dan is het op zich vrij vervelend als de knoppen een dubbele functie hebben
 
je kan ook de AN1x verkopen en een midiman oxygen midi controllerkb kopen......
 
Ach ja, anders een meer exotische module zou toch ook kunnen?

FS1r of een Novation Nova II of een of andere rompler.
Jammer dat ze de Z1 niet in module vorm hebben.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ach ja, anders een meer exotische module zou toch ook kunnen?

FS1r of een Novation Nova II of een of andere rompler.
Jammer dat ze de Z1 niet in module vorm hebben.

ander exotisch kan zeker *D daar hou ik van !

het k-station is wel een lief klein keyboardje, dát trok mijn aandacht...
(okee okee ik kan wel doorsparen voor een grote modular :) das ook een heel lief klein keyboardje uiteindelijk 8P )

maar het gaat er maar om dat er een apparaatje komt wat echt iets toevoegt aan mijn setup.
 
duss....
simpel rekensommetje wat ik even vergeten was...en waar ik aan herinnerd moest worden:

VirusC + mQ + AN1x = overkill

VirusC + mQ + K-station = ook overkill

Kortom... suggesties voor andere, meer exotische apparaatjes??
 
sampler?
hm is misschien ook een optie.
maar is het niet makkelijker en overzichtelijker om met je pc te samplen?:confused:


voorlopig is dit mijn opinie over wat ik aan bakjes heb staan:
virus: dik en warm
mQ : scherp en digitaal
> bovenstaande vullen elkaar imo prima aan
AN1x: in overweging omdattie bij virus en mQ niet meer iets toevoegt.
 
Misschien moet je gewoon eens muziek gaan maken? :gaap:

Een sampler is jou ook al een keer of 10 geadviseerd....
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top