desktop sampler of workstation

triple_xxx

Ingeburgerd
Lid sinds
17 september 2004
Berichten
47
Locatie
westerlo , belgiƫ
ik wil veel met samples bezig zijn. remixen en o.a voor mash ups en dergelijke. zoals summerjam in de tijd. (maar dan beter:) ) ik dacht eerst aan een combo zoals een rs7000 met een ks5 of een mc909 met de ks5.
maar als ik sommige workstations zie bieden ze ook alles wat ik nodig heb. ik kan samplen en ook een beatje of wa strings ofzo bijvoege. maar is het ook mogelijk om de samples toe te wijze aan de toetsen (zoals de pads van een mpc) inplaats van triggerbuttons.
dit lijkt me ook direct handiger voor livesituaties. bv een loop choppen over de toetsen en dan gaan remixen en dergelijke.

-desktopsamplers zoals de sp-606 bieden veel limieten en de mpc-1000 heeft spijtig genoeg nog altijd geen time-stretching

-is het ook mogelijk om verschillende samples te verspreiden over de toestsen bij een workstation.
 
Check de Roland MV-8000!
Of de MPC4000. Die kan timestretchen, is echt een makkie!! Op 1-2-3 heb je een loop perfect getimestretched met deze machine. Maar die kan niet choppen zoals in Recycle. Dat kan de MV-8000 dan weer.

De MC909 zou ik toch laten vallen als je uit bent op een goede sampler. Dat is meer een dance machine waar je mee kan samplen. Die andere (MV en MPC) zijn samplers waarmee je kan dansen ;)
 
Re: desktop sampler of workstation

Origineel geplaatst door triple_xxx


-is het ook mogelijk om verschillende samples te verspreiden over de toestsen bij een workstation.


Ja.
Triton, Fantom kunnen dit.

Check ff Google naar wat specs van workstations. Of hier op dit forum ook genoeg info!
 
Back
Top