jamming frequencies

Klopt het dat het bestand maar 1.10 mb is?

Precies op het moment dat het gaat hakken stopt het....
 
hehe. klopt daarom is t ook nog een demo. dan kan ik verdere feedback in mijn nr verwerken.

maar als ie wat verder af is zal ik de nwe versie uploaden
 
't Is dan wel niet mijn genre maar het is een veelbelovende track.

Wat ik zeker gaaf vind is dat kinderstemmetje. Nee, ik ben geen ... Zelf had ik net na dat stemmetje, een stevige synthpad als melodie verwacht, maar ja, het nummertje was nog niet af dus, wie weet wat er nog komt.
 
Hoe kom je aan die basskick? Zelf gemaakt, zoja en hoe?
Ben daar altijd wel nieuwsgierig naar..
 
bassdrum komt uit de virus, er zit een phaser en distortion overheen, plus wat equaliser werk.

bass inmiddels aangepast, heb dezelfde gestapeld, en de triangle opengegooid in de phaser. klinkt ie nog vetter !

update volgt asap !!!!
 
die kick moet rrrrrrrrrollen... filteren die zooi, zo ook het synthloopje.. :)
 
De geluiden zijn goed!
Maar ik zou nog even het arrangement nalopen;

De hele tijd hoor je eenmaal die basskick, als een soort introductie/voorbode voor wat er komen gaat, toch? Dan is het een beetje een anti-climax als bij 0:57 de bassdrum in 1 keer gewoon begint: Ik denk dat krz dat ook bedoelde met het rrrrrrollen van de bassdrum. Dus even een climax inbouwen, en daarna pas die vierkwartsbeat erin gooien.

Verder zit het tot nu toe wel lekker in elkaar.
 
Jah klinkt goed! De kick is echt wel ok voor een Hardcore nummer!

Heb een tijd terug ook veel naar hardcore geluisterd! Ik vroeg me altijd af hoe ze die inmens strakke bassdrums voor elkaar kregen. Totdat ik mijn ms2000 kreeg, die dingen komen dus gewoon uit een VA :)

Wat trouwens ook vet is is de kick layeren met een zelfde kick maar met een hele kleine vertraging... gaat ie lekker stampen!
 
Origineel geplaatst door bouncemasters
bassdrum komt uit de virus, er zit een phaser en distortion overheen, plus wat equaliser werk.

helemaal uit de virus, niet gesampled ofzo? ghe.. moet ook maar is de virus overwegen te kopen.
 
In de Virus zit gewoon een redelijk bruikbaar drumkitje, verder niks bijzonders.

Het gaat om de manier waarop je hem bewerkt, zeker de helft van alle hardcore kicks van tegenwoordig zijn ooit begonnen als standaard 909 kick.
 
natuurlijk heb ik de kick gesampled, er zitten maar een kick of 6 in de virus, nix bijzonders, maar goed equaliser werk doet n hoop plus wat phaser en distortion.
 
joo klinkt wederom goed
opbouw mag van mij beter (meer werken met climax etc)
beetje noize suppressor invloeden ofniet?

enne gewoon gesequenced met software (cubase/logic)?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top