[techno] Pjotr G - Volldrop

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hai,

een potje ramtechno, niet denken maar rammen.

download:
http://www.whiteroachproductions.nl/tracks/Pjotr_G_-_VollDrop.mp3
Graag hoor ik wat jij denkt :)

Overigens valt me op dit systeem een bas probleem op dat ik in studio niet merkte. Hmmz

Anyway, t is dit keer eigenlijk alleen fruity loops en mijn TR-909 via emu 1820m gemixt op Behringer MX2442, 2 x Zoom RFX-1000 voor galm en echo, Lem CLX2 voor compressie, en Zoom 505 voor effect op ehh...een sound.

Naja :D
 
beetje gekke kick ,maar daarom ook weer apart
ook valt de links gepande open hihat op
de synth die de break doet op bijv. 3:11 , 3:31, 3:38 mag van mij er opeens uitspringen , gooi die er maar keihard in !
lekkere energieke mixtrack

geen basproblemen hier gehoord, maar had hem ook niet heel hard staan
 
vind 'm wel ok. (Maar wat doet die lachende kerel erin??) Energiek istie iig wel deze track, erg origineel of vernieuwend niet echt. Kick is idd wel beetje gek. (mix kan ik nix over zeggen -> flaptop)
 
kick vind ik erg vet. eigenlijk vind ik je hele track wel vet. ik mis alleen alleen nog een dikke zoemende baslijn, die de kick wat minder los laat staan van de rest(ik denk dat de mensen hierboven dat opmerkten) lachende kerel is ook geinig/freaky.
al met al; ik zou loos gaan als ik 'm ergens hard zou horen.
heb je trouwens een drumloopje gebruikt of helemaal zelf geknutseld?
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag

heb je trouwens een drumloopje gebruikt of helemaal zelf geknutseld?

Beetje van beiden. Een loopje wat opgeknipt/fokt, en daarbovenop stapel eigen drumhits.
 
Vind het wel een lekker nummer.. Kick mag zoals boven ook genoemd iets meer erin geperst worden, zodat het bass gedeelte meer 1 wordt.
Die bass eronder vind ik echt stoer. Als die kick ook zo wordt is het echt super.

ik stoor me niet zo aan dat gelach, maar origineel is het niet.

Die drive is echt lekker. Ik denk als je er nog een bassline is doet is ie af.
 
die gepande hihat vind ik teveel opvallen in de mix.

die kick is wel moddervet. Persoonlijk vind ik het zo juist erg lekker, zo'n dikke kick die overal doorheen vlamt.

Je maakt duidelijk al een tijd techno, je sound is dik, professioneel en dichtgesmeerd, klinkt goed.

in 1:50 gaat die kick in z'n achteruit. Toen verwachte ik een uitgebreidere break, miscchien heftiger en langer, highpass filter erover. Dan die supervette basssequence.

Op 2:50 komt er een 909 achtige snare opnieuw in. Qua positie in de groove zou ik het vetter vinden als die net voor de bassdrum komt. Dat zou de drive versterken.

Als plaat zou ik deze nog niet kopen, en dat heeft te maken met een stukje identiteit. Het klinkt allemaal heel vet, maar ik mis nog een unieke break, of een effect met de voicesample. Of er zou iets kunnen gebeuren met die stab die in 3:30 inkomt.

Maar zeker een lekkere track

:okdan:

Jonathan
 
Heel lekker Pjotr! :D

Alleen die bassdrum staat iets te hard?! ;)

Voor de rest vindt ik 'em knalluh!!!

:)
 
die vette bass synth mocht wat luider in de mix voor mij, en zelfs zo luid dat ie de compressor de rest laat wegduwen. Ik vind sommige van de weggelaten kicks wat misplaatst omdat ze de drive een beetje te veel remmen. De 'melodieuze' stukjes, die nu nogal weg zitten in de mix mogen ietwat duidelijker, maar niet noodzakelijk luider.
en, die lacht hoeft echt niet, echt niet
 
"hahahaha" <- vette sample. verder vind ik het een nette track, lekker doorknallen.
je hoofd gaat vanzelf zo naar voren en naar achter. nou dj's: :dj: die hap
 
Die kick! Die snare! Vet!

Wat een onwijs lekkere track! Riffje op 2 minuten is SUPER!

Wanneer breng je em uit? Dan koop ik em.
 
die hard gepannede hihat overigens! kwam erachter dat dat stereo kanaal op mijn mixer beetje brak was....hehe dus een kant deed t niet...duh...kan dus kloppen :D
 
Ik vind het met 1 woord geweldig. Moordend tempo, kneiterende beat. Anderen houden misschien van dat wollige techno, maar dit is een stijl apart. Niets aan veranderen. En ja, als je hem uitbrengt wil ik er ook wel 1 kopen.
 
Lekkere drive, vind de kick ook net ietsje te hard, deze kan 'nog' beter samenvloeien met de rest. Voor de rest vind ik hem goed uitgemixt. Open Hihat mag wel zo gepand. Goeie track, maar imho 12,5 in dozijn.. :okdan:
 
Back
Top