Even een testje

Ik vind het een relaxt trekkie.
Alleen jammer van die "zeur string" die continu speelt. Daardoor wordt het moeilijk (voor mij) om de hele track af te luisteren.

Op de een of andere manier klinken je tracks altijd vrij authentiek/ouderwets. Veel oude platen hebben namelijk altijd een aparte mix met veel hoog (en ruis) die je bij jou ook wel terug hoort. :)

baslijn, de 101?
 
hy

misschien komt die string er met 64kbps er niet lekker uit?

live is altijd levender

greetz turtel
 
ja de string klinkt wel iets je minder in de mp3 versie. Maar om te zeggen dat je daardoor moeilijk de hele traclk kan luisteren snap ik niet. Zo gauw je alles hoort, valt die string toch mee en ald die eeen tijdje weg is en er later weer inkomt, dan geeft dat toch een mooi effect.

en onacid, bass inderdaad 101.

De authentieke klank zal wel komen door de bakken zelf en mijn smaak.
 
Origineel geplaatst door sander
Volgens jou is alleen het bespelen van toetsen live, terwijl het bespelen van sequences en
programmeren van drums, draaien aan syntknoppen voor mij ook 100% live is.
Het nummer wordt live gearrangeerd..

Ok op die fiets, ik bedoelde inderdaad meer een muziek instrument bespelen.
Op zich knap hoor al dat gedraai sequences liveetc. Niet voor mij denk ik: ik zou geheid aan de verkeerde knopjes draaien. ben meer iemand voor keybaords in een band.
 
hay

ja ik kon niet op de namen komen maar nou weet ik het

die strings lijken op de stringe die de simple minds hadden in 1 nummer

weet je welke ik bedoel?

jammer van de kbs ,verder best leuk

en je was toch nie dood toen je dit nummer opnam?

gellukig niet8D :doei:
 
I.v.m. 'live' misschien? Dat het dus live (niet dood) opgenomen is? Of zoiets?

Uhm, on-topic dan maar: ik vind het lekker klinken. Beetje ongericht nog, maar dat krijg je denk ik, als je de track op deze manier in elkaar knutselt. Beetje structureren en het wordt echt een goeie track. Sowieso leuke lijnen (melodie, bas, enz.) in ieder geval.

Wat mij verder opviel: de ride/crash vind ik niet onhandig getimed maar wel érg stoffig. Heel de rest van de geluiden klinkt veel strakker; ik vind het op deze manier niet zo lekker samenklinken (ride/crash <=> rest dus). En ik vind de baslijn niet te springerig, maar wel wat te los. Alsof je 'm met heel veel swing gequantized hebt. Als die strakker op de tel zou zitten, dan zou het springerige niet meer zo opvallen volgens mij.
 
conclusie alsnog

conclusie alsnog

Origineel geplaatst door sander
oja, gebruikte gear:

Juno-60, 101, 707, 808, dx200, suzuki sx-500, matrix1000, zoom effectbox, mpc2KXl.
Opgenomen door met de pads geluiden te muten/unmuten en verder wat met drumbboxen te spelen.
Een aantal drumsamples komen uit de DX200.

wel ok dus
als eerste houd ik op zn tijd wel van een chicago /achtige /beetje dated eind80er jaren "house "musicje
en voor degnen die dit saai vinden gaa maar eens wat metroplex luisteren ofso iets uit die periode of oude djax dan hoor je heel vaak van juno strings en sh achtige basslijntjes [luister =blokgolg 1 osc sound]

ik heb zelf een half jaartje zonder pc gezeten en toen maakte ik alleen muziek met mn pro one/cs 3 en fx spul en mn sherman en tr 606
de tr was de master ,dus eg inprogrameren en "live''patterens wisselen ,...erg leuk asje dr de moeite voor neemt
triggers die stuurden mn twee andere synths aan [ cs 30 en pro 1 ]
en dan live een beetjes filteren hier en daar , ritems muten op mixer
erg verassend wat daar uitkan komen [eerlijk gezegd weinig van opgenomen ]
iigeval sander asl je deze muziek leuk meot je dit soort "saaie string muziek "maken
er zijn veeeeel meer mensen die heftige shit ,... maken die morgen weer is vergeten ,...
:walker: :slotje:
 
Back
Top