Even een testje

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Zo, het gaat een beetje moeilijk al heeeel lang, maar hopelijk gebeurd er binnenkort weer een wonder waardoor ik nummers af kan maken. Ik heb echt te weinig geduld.

Heb net wel deze in elkaar gezet.
Ik wil alleen even weten of ik er meer tijd aan zal besteden of maar weer beter aan iets anders kan beginnen.

Het is een testopname, live in 1 keer opgenomen. Niet eerst op monitor speaker geluisterd. Maar behalve de eerste hihats stoor ik me niet zo aan de volumes. 64Kbs mp3, maakt het geluid niet zo mooi, maar gaat meer om de ideeen. Ik wil een aantal dingem veranderen, zosla een stuk met alleen de bassline en beat enzo. En als ik dit nummer luister, dan vindt ik het jammer dat op het laatst de beat er niet nog een keer inkomt, maar das een kwestie van een nieuwe versie opnemen de de opbouw anders doen.

Wel relax door koptelefoon!!!!!!

http://home.tiscali.nl/~smeyer/sendex/sm13022005.mp3

mmm, op 1 of ander manier krijg ik een timeout bij een poging tot luisteren.
 
oja, gebruikte gear:

Juno-60, 101, 707, 808, dx200, suzuki sx-500, matrix1000, zoom effectbox, mpc2KXl.
Opgenomen door met de pads geluiden te muten/unmuten en verder wat met drumbboxen te spelen.
Een aantal drumsamples komen uit de DX200.
 
Je hebt het over de zoom effectbox, vind het nogal droog klinken:confused:
Vind het een leuk pallet, klinkt wat oosters.
Mis wat spanning in de opbouw en rustpunt met nieuwe opbouw.
ik zou er zeker wat mee doen.
 
echt relaxte sounds!

alleen zou ik die pad meer alleen in het begin houden, die wordt erg zeurderig, en je houdt genoeg mooie geluiden over!

en vooral in het begin klinkt die snare op de 2e tel echt suf...
later klinkt ie veel lekkerder.... een clap op de 2e tel klinkt denk ik beter....

ik vind die pad idd ook verderop niet echt meer in dienst van de andere geluiden... of laat die pad mee-evolueren... in een andere melodie laten veranderen... die emotie houd je ook zonder die pad...

ben benieuwd naar het vervolg!
 
Origineel geplaatst door mikemix
Je hebt het over de zoom effectbox, vind het nogal droog klinken:confused:
Vind het een leuk pallet, klinkt wat oosters.
Mis wat spanning in de opbouw en rustpunt met nieuwe opbouw.
ik zou er zeker wat mee doen.

eigelijk 2 zoom's. De ene doet een beetje picth down and de ander een beetje reverb geloof ik, maar dat wet ik niet zeker. Maar niet over elk geluid. Maar het klinkt over het algemeen vrij droog bij mij. Ik hou niet zo van effecten.

En bedankt voor jullie reacties. :okdan:
 
Origineel geplaatst door barn
echt relaxte sounds!

alleen zou ik die pad meer alleen in het begin houden, die wordt erg zeurderig, en je houdt genoeg mooie geluiden over!

pad, het begint toch met een string? Ik kan me zo gauw geen pad herinneren. Ik denk dat die misschien ook nog een keer weggahaald moet worden in het nummer en misschien ietjs minder dik. Ik mot het vanavond thuis nog weer even luisteren. De mp3 kwaliteit maakte het wel allemaal wat wolliger geloof ik.
 
Vervelend voor je dat tracks afmaken wat minder gaat de laatste tijd!

Ik kan de inspiratieloosheid terughoren in je track. Die string moet eruit, of hooguit in het begin laten.
Eentonige track.

Kan mij niet bekoren. Sorry!!!!

Ik zou weer aan iets nieuws beginnen en dit laten rusten.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Ik kan de inspiratieloosheid terughoren in je track. Die string moet eruit, of hooguit in het begin laten.
Eentonige track.

nou zeg, zo erg is het toch ook weer niet. Ik luister em nu een paar keer en sommige stukken zijn best goed toch?
 
Ik vind het cool klinken ik heb een paar opmerkingen:
Die crashes kunnen beter gewoon af entoe op de eerste tel, hoe het nu is klopt niet echt ofzo.
Die bassline is erg springerig, jij hebt altijd wel de neiging om hele springerige melodien te gebruiken, maar mischien is het beter de bassline meer steady te houden.

Voor de rest vind ik alle geluidjes cool, de vibe volwassener dan je eerdere tracks lekker door jacken dus:okdan:

Heb je die snare uit de dx200??
 
Live?

Knap hoor dat je de bass doet en tegelijkertijd drumt en die pad bespeelt en daarna orgel. ik wou dat ik dat kon met 2 handen. :D

Klinkt wel wat droog op 2.30 komt het pas los wat mij betreft.
Het gaat teveel door op hetzelfde. ik zou zeggen inkorten en break erbij etc.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Live?

Knap hoor dat je de bass doet en tegelijkertijd drumt en die pad bespeelt en daarna orgel. ik wou dat ik dat kon met 2 handen. :D

Check m'n 2de post.
 
Origineel geplaatst door sander
pad, het begint toch met een string? Ik kan me zo gauw geen pad herinneren. Ik denk dat die misschien ook nog een keer weggahaald moet worden in het nummer en misschien ietjs minder dik. Ik mot het vanavond thuis nog weer even luisteren. De mp3 kwaliteit maakte het wel allemaal wat wolliger geloof ik.

pad, string... geef het beest een naampie...

nu ik een k2000r heb, ben ik gauw geneigd om alles ter vergelijking een pad te noemen :P

maar zoals eerder gezegd... lekker door jacken!
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik vind het cool klinken ik heb een paar opmerkingen:
Die crashes kunnen beter gewoon af entoe op de eerste tel, hoe het nu is klopt niet echt ofzo.
Die bassline is erg springerig, jij hebt altijd wel de neiging om hele springerige melodien te gebruiken, maar mischien is het beter de bassline meer steady te houden.

Voor de rest vind ik alle geluidjes cool, de vibe volwassener dan je eerdere tracks lekker door jacken dus:okdan:

Heb je die snare uit de dx200??

ja die crashes zijn niet ok, zijn ook te hard, ik dacht ze op een speelse wijze geprogrammeer te hebben, maar is niet zo goed uitgevallen. Op sommige plekken klint het overigens wel goed. Ook de overige hihats moeten deels anders
Met name de 808 marcass die ik af entoe een clap laat worden. Die clap roffeltjes zijn wel cool.
Springende basslijn: ik weet niet, super is ie niet, maar echt storend ook niet.

Volwassener vindt ik niet het juiste woord, is gewoon weer wat anders. Volwassen klinkt zo of je erop vooruit gaat, terwijl ik dit echt niet beter vindt dat sommige andere nummers van mij. Niet kwa geluid, niet kwa opbouw, niet kwa wat dan ook. Het ligt ook wel een beetje aan het soort nummer wat je maakt. Kijk als ik hierna weer een acid nummer maak dan zou het ineens weer minder volwassen zijn?

en ja snr komt uit DX200. beetje gedistored via m'n mixer.
 
Origineel geplaatst door sander
nou zeg, zo erg is het toch ook weer niet. Ik luister em nu een paar keer en sommige stukken zijn best goed toch?

Nee zo erg is het niet Sander. Ik vergat even dat je dit voor het grootste gedeelte "live" hebt opgenomen.
Alleen vind ik het nog geen geheel. Die string gaat echt te lang door.

Succes verder:doei:
 
Origineel geplaatst door sander
Als dit niet live zat is dan weet ik het ook niet meer.

Ben nogal een purist moet je me maar niet kwalijk nemen.
Maar sequencers en paterns die meelopen en er iets automatisch uitgooien zijn in mijn optiek niet live.
Als je daarop meespeeld met synths pad enzo is dat gedeelte wel weer live.
Maar is in weze hetzelfde als met een orkest band mee spelen.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Ben nogal een purist moet je me maar niet kwalijk nemen.
Maar sequencers en paterns die meelopen en er iets automatisch uitgooien zijn in mijn optiek niet live.
Als je daarop meespeeld met synths pad enzo is dat gedeelte wel weer live.
Maar is in weze hetzelfde als met een orkest band mee spelen.

Volgens jou is alleen het bespelen van toetsen live, terwijl het bespelen van sequences en
programmeren van drums, draaien aan syntknoppen voor mij ook 100% live is.
Het nummer wordt live gearrangeerd.
Je moet denken, van nu dit geluid en nu die en dan die weer even niet en dan die 2 weer samen en dan een snare hier en dan die snare 2 keer hier en dan die snare weer niet. En dan weer ff door de mic lullen. (in dit nummer dan niet) en dan maar de helft van het melodietje laten horen en daarna weer helemaal. En dan die melodie een octave hoger (op de juno oktaafhendel bewegen) en dan weer een oktaaf lager. En dan nog op de klok letten (wat ik altijd vergeet).

maar ja, je zult wel weer met iets komen waardoor het voor jou niet live is.
Ik heb ook wel een nummer waar ik ben de ene hand 5 minuten lang de arpeggiator bedien
en met de ander hand de drums programmeer en dan ja, wrodt er een derde geluid wel automatisch geloopt want m'n handen zijn op. Kan niet anders dus. :dj:

En check anders a.s zaterdag m'n liveset eens van dichtbij in amsterdam.
 
Origineel geplaatst door sander

Volwassener vindt ik niet het juiste woord, is gewoon weer wat anders. Volwassen klinkt zo of je erop vooruit gaat, terwijl ik dit echt niet beter vindt dat sommige andere nummers van mij.

Ik bedoel volwassen in die zin dat het meer als een echt eigen nummer klinkt, terwijl je eerdere werk meer klinkt als "chicago house"of "electro", dit is meer een sendex track.
 
Back
Top