[Funxiun] Dark Electro track met vocoder te downloaden

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
Oi!

Ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan de track <a href="http://home.wanadoo.nl/rolando/mp3/Funxiun-Unlimited_Lives.mp3">Unlimited Lives</a>.

Heerlijk donker en duister met vocodergeweld.
Geinspireerd door de gekraakte spelletjes op de C=64 8)

Gebruikte gear:
Yamaha An1X (blips en creepy geluiden)
Roland MKS50 (aka de Alpha Juno 2, de stringmachine)
Nord Micro Modular (voor de vocoder)
EMU Esi 2000 (beatz)

Ik zou zeggen... download 'm en luister.
'k Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groet,
R.
 
Niet helemaal mijn ding. Die strijkers/strings (hoe noem je dat) mogen af en toe ook weleens wegvallen. Er mag verder nog wel wat meer gebeuren.
Wat gebruik jij als sequencer?
 
Origineel geplaatst door sander
Niet helemaal mijn ding. Die strijkers/strings (hoe noem je dat) mogen af en toe ook weleens wegvallen. Er mag verder nog wel wat meer gebeuren.

Sjammer...

Wat gebruik jij als sequencer?

Cakewalk Pro Audio 9.03

R.
 
ik vind dit VEEEEETTTTTTTTTTTTTT!!!!! damn hier hou ik zo erg van! die super-spooky vette sounds...en die vocoder....ooooaaaa! ook geweldig monotoon...mooi man...

wat opbouwende kritiek: ik zou proberen om de beats wat harder te krijgen...niet zozeer met volume maar misschien wat meer layeren..of distortion over je kick en je snare te gooien....die beats klinken nu wat te clean zeg maar.....maar da's ook mijn persoonlijke smaak..

en een break zou echt wat toevoegen.....dat je als het ware naar een climax toewerkt....voor mijn gevoel zou dat kunnen door bv je vocals echt helemaal over de top te laten gaan....in de break zou je die strings idd ook ff weg kunnen laten vallen...zodat ze daarna met extra veel impact weer terug komen....wat ook vaak erg lekker werkt is er nog een extra octaaf bij te layeren

echt super dit!

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik vind dit VEEEEETTTTTTTTTTTTTT!!!!! damn hier hou ik zo erg van! die super-spooky vette sounds...en die vocoder....ooooaaaa! ook geweldig monotoon...mooi man...

Volgens mij begin je echt een fan van me te worden :halleluja

wat opbouwende kritiek: ik zou proberen om de beats wat harder te krijgen...niet zozeer met volume maar misschien wat meer layeren..of distortion over je kick en je snare te gooien....die beats klinken nu wat te clean zeg maar.....maar da's ook mijn persoonlijke smaak..

Ik ben wel aardig tevree over die beats.
Ik hou wel van dat cleane geluid (heb wel wat flanger over de snare gemikt) dus daar doe ik niets meer aan.

en een break zou echt wat toevoegen.....dat je als het ware naar een climax toewerkt....voor mijn gevoel zou dat kunnen door bv je vocals echt helemaal over de top te laten gaan....in de break zou je die strings idd ook ff weg kunnen laten vallen...zodat ze daarna met extra veel impact weer terug komen....wat ook vaak erg lekker werkt is er nog een extra octaaf bij te layeren

Ik was, denk ik, iets te voorbarig met die 'laatste hand leggen'.
Er moet zeker een break in dus dat gaat zeker gebeuren.

Misschien ook een aardige tip voor de productiegeheimen thread:
Ik ben nu 3 dagen achterelkaar bezig geweest met deze track en op een gegeven moment hoor ik bepaalde dingen niet meer in de mix.
Ik laat hem nu een paar dagen liggen om 'tot rust te komen' en om nieuwe ideeën te kweken voor die break.
Volgens mij is dit ook één van de symptomen van productiedoofheid.

echt super dit!

:halleluja :halleluja :)

R.
 
Inderdaad, een break zou hier niet mistaan.
De string hoor ik naar mijn gevoel iets te veel .
Het monotone kan wel (het vraagt er zelf om)
Maar die strings worden erg saai.
De vocoder had voor mij iets harder gemogen.

Voor de rest waan ik me in de jaren 80.
toen breakdancen zo in was.
Zeker nie slecht.:)
 
OKe, dat er een break in moet is nu wel duidelijk...

Maar errug vet, doch eenvoudig!!!

Wat ik er nog bij zou doen, zijn af en toe van die hoge piepjes; tuhtuhpp tudiedup dup...zoiets...:confused:

Of misschien een stuk waarin er een bass die strings overneemt; gelijklopend met de bassdrum.

Dit nummer is erg inspirerend voor me. Ik ga ook maar eens een elektro nummer (af)maken!:dj:

Oxy
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
OKe, dat er een break in moet is nu wel duidelijk...

Maar errug vet, doch eenvoudig!!!

Wat ik er nog bij zou doen, zijn af en toe van die hoge piepjes; tuhtuhpp tudiedup dup...zoiets...:confused:

Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Ik was al begonnen met bliepjes programmeren op m'n synths.


Dit nummer is erg inspirerend voor me. Ik ga ook maar eens een elektro nummer (af)maken!:dj:

Oxy

Kijk! Da's natuurlijk beter!
Fijn om te lezen dat, ondanks die ontbreakende break (jaja!), ik toch mensen weet te inspireren met mijn muziek.

R.
 
welke patch heb je voor die vocoder gebruikt? if eigen werk, then sharen??? ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
welke patch heb je voor die vocoder gebruikt? if eigen werk, then sharen??? ;)

Ik heb de VC_WanVocoder2 patch gebruikt. Deze staat op de Modular CD.

R.
 
ok thanx!
 
ja klinkt lekker. Toch denk ik dat die MKS50 wat meer effect mag hebben, dat ie wat minder in het midden zit.
 
Echt een heel goed nummer. Lekker obscuur en retro. Zeker commercieel zou ik zo zeggen. (met die electro hype die een beetje mainstream gaat)

De mix kan nog beter hoor, ook al is hij redelijk goed dunkt me. Je had al was opmerkingen gehad waar ik het wel mee eens ben. De balans is een beetje scheef lijkt het wel. Het hoeft niet perse aan de volumes te liggen. EQ en compressie kan zeker ook helpen hier lijkt me. Maar zeker teveel effecten gebruikt waardoor het nogal moeilijk te mixen is schat ik zo.
 
Lekker nummertje.
Die vocoder is errug goed! :)
Die beats zou ik inderdaad zo houden. Alleen wat meer afwisseling in de string, maar da's al vaak genoeg gezegd.
 
Origineel geplaatst door fuse
Echt een heel goed nummer. Lekker obscuur en retro. Zeker commercieel zou ik zo zeggen. (met die electro hype die een beetje mainstream gaat)

Thanx!
Ik had zelf al fantasieën dat 'ie in de top40 stond ;)


De mix kan nog beter hoor, ook al is hij redelijk goed dunkt me. Je had al was opmerkingen gehad waar ik het wel mee eens ben. De balans is een beetje scheef lijkt het wel. Het hoeft niet perse aan de volumes te liggen. EQ en compressie kan zeker ook helpen hier lijkt me. Maar zeker teveel effecten gebruikt waardoor het nogal moeilijk te mixen is schat ik zo.

Dit zijn dus precies de zaken die ik graag wil leren.
Ik ben maar een eenvoudige systeembeheerder met een uit de hand gelopen hobby :kroon:
Ik kloot maar wat aan en als het lekker/goed klinkt dan ben ik tevreden.

Dus als je wil uitleggen hoe ik bepaalde dingen moet aanpassen, dan hoor ik dit graag.
Bijvoorbeeld de scheve balans. Hoe moet ik dit (leren) horen?

R.
 
dingen als "scheve balans" enzo blijven natuurlijk super persoonlijk..het beste kan je je eigen nummers vergelijken met je favoriete nummers in een soortelijke stijl..als dat de klank/mix is die je wilt bereiken, dan zit je goed
 
Lekkere electro! Dit vind ik persoonlijk errug goed aan te horen. De phaser over de beats is perfect op zijn plaats. ik zou me niet te druk maken over de mix, want (oude) electro heeft vaak iets ranzigs in zich IMO. Maar dit is toppie hoor!
Wat wel altijd opvalt is dat je hoort of er een echte 808 is gebruikt of niet. Dat hoeft geen probleem te zijn, want die werd al teveel in electro gebruikt, zodat het je neusgaten uitkwam..


Nog meer van dit spul!

Arv
 
Back
Top