Auto Audio Mastering System

Xpressive

Producer
Lid sinds
22 januari 2003
Berichten
353
Locatie
Lelystad
AAMS (Auto Audio Mastering System)

Iemand al bekend met dit programma? Genereerd data en presets die je kan gebruiken voor je track. Je moet een aantal tracks van cd's die je heel goed vind klinken inlezen en het programma berekend dan precies de instellingen die je moet gebruiken voor je eigen tracks om die sound te krijgen. Hij berekend bv. EQ, multibandcompressie ed. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Interface ziet er een beetje simpel uit, maar dat hoeft niet veel te zeggen.
Als het niets is delete of verplaats de thread.

Hier is de site waar je een 21 dagen lange trial kan downloaden.

Gr.
Klik hier
 

Attachments

  • aamsscrmain.jpg
    aamsscrmain.jpg
    33 KB · Bekeken: 192
Nog wat info van de site.

Welcome to AAMS, the introduction towards Automatic Audio Mastering.

As a musician or technician working on music sound material, you need the best sound possible when material is released towards the public.

How do you know when audio material is equalized correctly and plays as loud and evenly on all audio-systems when its been mastered ?

This is where AAMS steps in and takes control!

The build in Analyzer Calculates Automaticly music sound material, calculates the differences between musical styles and shows you where the differences are in your music (matching). Presented in a Full Spectrum Display, Equalization Suggestion, Multiband Compression, Volume RMS and Process Display are automaticly generated. In a few steps, you can see what differences there are from Source audio material against a Reference Style Chosen from the Database of 100+ Reference styles allready made availeble with AAMS installations directory. There is actually very little manual user input needed.

Check your music against other musical styles or generate a new style from scratch with AAMS. Its possible to mix and match different styles together, like Pop with Rock or Rnb with Rap, Etc. Single audio tracks can be analyzed , like vocals, Guitar, Base or any source audio so that your mix can be enhanced before it reaches the mastering stage. This way AAMS can offer endless possibilities for Analyzing Audio, Mixing and Mastering.

AAMS is programmed to automaticly do things in a fast and accurate manner, mostly within a few seconds / minutes of processing-time the user is presented with Automaticly Analyzed and Calculated Audio material and given the instructions to lead the way towards a great mastered recording.
 
Wat ze allemaal niet uitvinden.
Trap er niet in.
Je kunt niet zomaar het karakter eigenschap van high end spul meenemen wat ook mee bij draagt aan een sound.
Dat zou wat zijn,een track die op een neve,avalon,massenburg,en weet ik wat gemaakt is,dat je dan ff een cd in je pc mietert dat progje er op los laat en hoppa.

trap er niet in.
 
Zo, nu nog een auto-compositie progje met een marketing module en
laat de hitjes maar komen. Dan klinken we binnenkort allemaal hetzelfde...
 
Welnee joh, die programma's evoluëren gewoon door. Als je het programma een half uurtje aan laat staan, ontstaat vanzelf een nieuwe muziekstyle.
 
Het programma zelf doet zelf niets anders dan frequenties analyzeren van een bestaande track en geeft een eq en compressie advies.
 
Kan het dan ook ineens de auteursrechten en andere burocratie regelen?
 
Kan het dan ook ineens de auteursrechten en andere burocratie regelen

Geen flauw idee heb hem zelf nog niet getest.}:|
 
Bericht door een moderator:
Verwijderd van de frontpage wegens non-gear en geen nieuws.
 
zo raar lijkt me dit concept toch niet hoor. Las vandaag een review van logic 7 en daar zit ook zo'n plugin standaard bij, de "match eq".

Ok, je mag er niet direct wonderen van verwachten, maar 't lijkt me dus toch wel een zinnige toevoeging. Al is het maar om een begin te maken.
 
Origineel geplaatst door Ross
zo raar lijkt me dit concept toch niet hoor. Las vandaag een review van logic 7 en daar zit ook zo'n plugin standaard bij, de "match eq".

Ok, je mag er niet direct wonderen van verwachten, maar 't lijkt me dus toch wel een zinnige toevoeging. Al is het maar om een begin te maken.


ik heb wel eens ge-experimenteerd met zo'n soort programma, maar dat werkt toch niet echt lekker hoor....
het probleem is namelijk dat het programma de eq van het ene nummer vergelijkt met het andere m.a.w. als jouw track laag mist, gooit hij een berg laag over ALLES heen.....

het zou misschien werken als je losse sporen met elkaar kunt vergelijken, maar wie is er in de positie om die losse tracks te verkrijgen?

moeilijk verhaal blijft het.....
 
het probleem is namelijk dat het programma de eq van het ene nummer vergelijkt met het andere m.a.w. als jouw track laag mist, gooit hij een berg laag over ALLES heen.....

Dat is hier niet het geval. Dit programma geeft alleen een eq en compressie advies. Hij vergelijkt meerdere tracks met elkaar en berekend het gemiddelde. Je moet dan zelf EQ en compressie toepassen.
 
Origineel geplaatst door Ross
zo raar lijkt me dit concept toch niet hoor. Las vandaag een review van logic 7 en daar zit ook zo'n plugin standaard bij, de "match eq".

Ok, je mag er niet direct wonderen van verwachten, maar 't lijkt me dus toch wel een zinnige toevoeging. Al is het maar om een begin te maken.

Je slaat de spijker op de kop imho. :)

Zoiets is perfekt om een begin te maken of als je het even niet meer ziet zitten tijdens het afmixen zodat je iets hebt om op verder te borduren. Het is gewoon een logisch advies verkregen uit data, niks spannends, maar kan zeker zinvol zijn.

:smeris: Ok, niet de plek om te klagen, maar doe het stiekum toch:
Niet op de nieuwspagina vanwege non-gear ? Volgens mij zie ik continue vst's/vsti's/seq's e.d. voorbij komen ...
Geen nieuws ? Het is wellicht niet spannend genoeg voor de voorpagina, maar ik heb grotere onzin voorbij zien komen wat minder nieuws was ... :duivels:
 
AAMS V2.0

AAMS V2.0

Er is een update V2.0 21 dagen vrij te gebruiken...

.

What is new AAMS V2.0 ?

.

Full 'one button' on the fly mastering, with the addition of 2 new effects.

DSP-Compressor (Multiband Compressor with 1-8 frequency bands)

DSP-Loudness (Loudness Gain, RMS Limiter, Peak Limiter, Brickwall Limiter)

Manual or Automatic Mastering ('On the Fly' with a single button).

.

AAMS V2.0 Rev 001 - Revisions


.

-DSP-Loudness Record does not loadfile,Fixed.


-AGC Graph resets when processing, Fixed.


-Using Tabs While processing, Fixed.


-DSP-Compressor Offline Update Bug, Fixed.


-Registration Issue Solved


-Manual Update



.
www.curioza.com (download page)
 
Origineel geplaatst door trash
Wat ze allemaal niet uitvinden.
Trap er niet in.
Je kunt niet zomaar het karakter eigenschap van high end spul meenemen wat ook mee bij draagt aan een sound.
Dat zou wat zijn,een track die op een neve,avalon,massenburg,en weet ik wat gemaakt is,dat je dan ff een cd in je pc mietert dat progje er op los laat en hoppa.

trap er niet in.

je moet je niet vergissen .. pas werd mijn uitspraak van hier nog bevestigt .. zodra het door een radio compressor heen gaat maakt het al niet meer uit of het uit een ssl, behringer of wat dan merk komt .. dat werd mij verteld door iemand die bekend staat ssl's van rond de 100 kanalen te repareren .. de hele dynamiek gecreerd met dikke bakken is in 1 keer weg .. foetsie !

kijk het zal niet klinken zoals als een neve, avalon of massenburg .. maar je moet het als referentie zien .. een fft analyse wordt bijv niet voor niks gebruikt .. daar kan men zeker dingen uit aflezen ... ik geloof dus ook wel dat een computer programma de balans van een mix kan vertalen in een toe te passen compressie en eq instellingen ..

en jammer dat iedereen dit idee ondermijnt ... ik vind wel dat je soms een beetje open mag staan .. ook al ken je iets niet ...
ik ga bijv misschien wel leefbaar rotterdam stemmen .. niet omdat ik ze hoog heb zitten .. in tegendeel .. ik ze vaak verketterd .. echter als ik hoor dat gewone mensen op Katendrecht verbetering zien .. vind ik niet dat je een stad dat mag ontnemen ..
 
MadR, niet alle muziek wordt verkracht door radio jocks of halfdove DJ's. ;)

En zowieso worden analyserende EQ's wel vaker gebruikt om te 'bitneuken'.
Alleen de ene EQ is de andere niet.

De EQ van AAMS heeft trouwens last van faseverschillen. Als je links/rechts al anders instelt hoor je duidelijk faseverschuivingen. Iets wat me zorgen baart IMHO.
 
AAMS V2.0

AAMS V2.0

De faseverschillen komen meestal doordat de gebruiker een audio file laat analyseren met veel peaks,
je kan dit voorkomen door de EQ op 31 Bands of 50 Bands te houden ipv 100 Bands.
Eigenlijk is een 31 Bands EQ het beste , omdat de Qfactor hiervan lager is dan die van de 100 Bands EQ,
AAMS berekend de suggesties voor de 100 Bands EQ een beetje te nauwkeurig momenteel.
Misschien dat ik er een optie tot betere smoothing in ga zetten, maar dat zou iets van de scherpte wegnemen.
In het algemeen kan je zeggen wanneer je meer dan gemiddeld +6 of -6db op je faders hebt staan, kan je eigenlijk wel gaan nadenken of de Reference die je kiest OK is voor jouw muziek, of dat je mix misschien een beetje aangepast kan worden. De oplossing is dus de EQbands lager te houden als de suggesties wat extreem worden, want dan kan je tenminste de qfactor onlaag krijgen en beter horen. De faseverschillen kan je tijdelijk oplossen door een 31 Bands EQ te gebruiken of van 100 Bands telkens omlaag te gaan... In het algemeen is een 31bands of 50Bands EQ ook ruim voldoende. Maar ik heb gemerkt dat wanneer de 100 Bands EQ gebruikt wordt, de suggesties voor EQ in de mix naar master niet al te extreem moeten zijn. Je zou dit probleem ook met een Analoge 100 Band EQ hebben, het gaat om de Qfactor. Misschien dat ik ertoekom om een optie te maken voor smoothing van de suggestie voor EQ, maar het zou wel iets weg nemen van de oorsprokelijkheid van de berekeningen.
Eigenlijk kan je zeggen ,
1. hoe beter je kiest wat voor stijl je muziek is en dus een goede Reference kiest,
2. hoe beter je je mix aanlevert voor het masteren
= hoe beter AAMS je mix kan afleveren....

Hoewel het dus AAMS Auto Audio Mastering System heet , is er dus nog steeds wel behoorlijke kennis nodig als je 'probleem'mixen hebt. Vaak als je een Cdtje masterd kom je 10 nummers tegen die gemakkelijker te masteren zijn en 2 nummers waarbij je maar bezig blijft met verbeteren en klooien, tijdrovend manueel.
Maar met AAMS kan het best wel eens zijn dat je het probleem visueel kan zien, en dat kan heel wat tijd schelen en luisterwerk om die twee aparte nummers af te krijgen.
Een grrot voordeel kan zijn dat de Reference die je kiest over alle tracks gebruikt worden, als je tenminste dezelfde Reference behoudt. Zo gaan alle nummers samenhangend klinken en klinkt de CD in zijn geheel gewoon beter vloeiend...

Het gaat er dus voornamelijk om dat men Source vs Reference begrijpt en dat komt meestal na een paar nummers te proberen, dan komt men er beter achter hoe AAMS werkt en wat je er allemaal mee zou kunnen doen....
Meestal zinkt dit in na een week ofzo , dus het is een programma wat aandacht vraagt en begrip.
Weet men de routine op te pikken, dan is AAMS enorm tijdbesparend, maar het blijft nog wel zo dat masteren op zich zelf
een gebied is wat aandacht vraag, zo doet AAMS. Het XXX drukken op de Auto Mastering Knop is leuk , maar voor de wat meer gevorderde masteraar ook zeer te pruimen hoor.


:mexico:
 
Origineel geplaatst door fuse
MadR, niet alle muziek wordt verkracht door radio jocks of halfdove DJ's. ;)

En zowieso worden analyserende EQ's wel vaker gebruikt om te 'bitneuken'.
Alleen de ene EQ is de andere niet.

De EQ van AAMS heeft trouwens last van faseverschillen. Als je links/rechts al anders instelt hoor je duidelijk faseverschuivingen. Iets wat me zorgen baart IMHO.

hehehe ... je oren .. das de enige graadmeter dacht ik zo .. en phaseverschillen zijn toch ook te meten tegenwoordig door computers ? dus daar zie ik niet echt veel problemen in ..

hier zie ik iig meer in dan een deadsilencer :confused: of die mackie pre amp in plugin .. (beetje convolutions trekken van elke stand van de potmeters en klaar .. :P )
 
Back
Top