Mogelijkheden sampler

Origineel geplaatst door Cecil
de MPC is een zgn desktop-sampler: staat letterlijk op tafel (met trigger-pads als een soort drumcomputer), de ESI X000 is een racksampler en die hang je in een rek, bediening aan de voorkant.


Cecil gaat een beetje kort door de bocht. Een mpc is ook een sequencer en een goeie. Eigenlijk moet je de mpc zien als een drumcomputer waar je je eigen samples in kunt stoppen. Je kunt er ook nog eens synthesizers mee aansturen (als ze midi hebben). De sampler in de mpc is goed maar niet bijzonder. Een mpc gaat vooral om de sequencer. Voor loops is de mpc echt de aanrader maar voor 150 piek heb je er geen ben ik bang.
 
cecil baalt gewoon dat 'ie -voorlopig- geen mpc kan betalen =(

hij belooft dat 'ie voortaan over de dingen lult waar hij wel wat vanaf weet
 
Origineel geplaatst door BDeep
Als je er mee op wilt treden en zo kan je misschien beter kijken naar een akai mpc bijvoorbeeld, al zijn die wel wat duurder dan je budget. Is zo'n korg ES-1 niks voor je? Misschien vind je die wel te simpel, maar je zou er 2e hands een kunnen scoren en als ie niet bevalt verkoop je hem voor dezelfde prijs gewoon weer.
en kan die loopen? want op de afbeeldingen die ik vind zie ik nergens een loop-button
 
hmmmm

hmmmm

Origineel geplaatst door beezz
het zou toch wel binnen de 150 euro moeten blijven...hoewel, als ik het zo zie ga ik niet snel iets krijge dat de moeite waard is...:erm:


wat zou de minimum prijs zijn voor een fatsoenlijke tweedehands/derdehands sampler in zo goed als perfecte staat?

Akai S-2000 die kost zo'n beetje 2de hands 150 a 200 eu!

Maar dan heb je wel een klein schermpje!:halleluja
 
Origineel geplaatst door beezz
en kan die loopen? want op de afbeeldingen die ik vind zie ik nergens een loop-button

MODE > PAD6 (TRIM) en dan F2, kom je in 't loop-menu :).
 
ik heb lange tijd een akai s1000 en s2000 gebruikt voor "live", lekker thuis alles voorbereiden en achter elke toets van je (master)keyboardje een andere sample stoppen. is in ieder geval de goedkoopste oplossing. iets duurder worden de mpc-apparaatjes maar die zijn wel fijner omdat er een sequencer inzit en je kunt te pas en te onpas een sample aanslaan. loopen, bewerken, (un)muten, duss;complete show uit een apparaat(is echt wel fijner voor live).
 
Back
Top