[akai sampler]Bugje? Probleempje?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.263
Locatie
Grou
Heya!

Gisteren avond de golf vormen van m'n Voyager gesampeld en geknipt zodat er ook werkelijk 1 sinus, saw etc. was. Deze in een program gegooid, waarbij het sampletje wordt geloopt totdat de toets wordt losgelaten. Tot zover niets spannends. Echter, wanneer ik de toets loslaat blijft de sample gewoon doorspelen, sla ik dezelfde toets weer aan stopt de toon ook niet. Wanneer ik ipv de enkele golf een cyclus van bijvoorbeeld 10 op elkaar volgende golven als sample inlaad heb ik dit probleem niet.

Kan het zo zijn dat een enkele golf te kort is voor de S5000 om mee te werken? Of is het wat anders? Kan overigens het afspelen van de toon pas stoppen door de program opnieuw in te laden.

Graag zo ik jullie ervaring of mening hierover horen.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Heb je dit probleem ook via de "play" toets op het front vd sampler, of is het enkel via midi.
Geen "note off" commando om één of andere reden?
Dat de golfvrom te kort zou zijn lijkt me eigenaardig.

Tjek de instelling sample playback type ?

De playback heb ik op verschillende manieren ingesteld, maar dat verandert niets. Via de play toets heb ik nog niet aangedacht, enkelt via midi. Maar vraag me daarbij wel af waarom een note off commando wel werkt als ik in de patch enkelt het aantal golven verander.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
De playback heb ik op verschillende manieren ingesteld, maar dat verandert niets. Via de play toets heb ik nog niet aangedacht, enkelt via midi. Maar vraag me daarbij wel af waarom een note off commando wel werkt als ik in de patch enkelt het aantal golven verander.

Ongetwijfeld zend de sampler een note off commando zodra je golfvormen veranderd. Anders zouden alle golfvormen door elkaar beginnen klinken.
 
Net even geprobeerd op mijn S6000. Golf van 49 samples. S6000 maakt daar een maximale loop van van 33 samples (gaan er 16 af omdat hij 16 samples na loop-end moet hebben) en werkt probleemloos.

Enige reden die ik kan bedenken waarom hij raar zou doen is als je golf korter is dan die 16 samples.
 
Er is ergens een instelling dat ie de loop blijft spelen totdat je dezelfde toets weer aanslaat. Waarschijnlijk staat dat aan, maar ik heb geen S5/6k bij de hand om uit te zoeken waar die instelling zat. Is het niet gewoon een keuze bij je loop instellingen (loop in release/loop until release, etc)?
 
Er is ergens een instelling dat ie de loop blijft spelen totdat je dezelfde toets weer aanslaat. Waarschijnlijk staat dat aan, maar ik heb geen S5/6k bij de hand om uit te zoeken waar die instelling zat. Is het niet gewoon een keuze bij je loop instellingen (loop in release/loop until release, etc)?

PLAY -> RETRIG
LIR -> RETRIG

in de loop opties inderdaad
 
Back
Top